MotoNews.pl
5 Podgrzewanie kolektora dolotowego w 1.5 GLE (75829/27) - NT
  

Podgrzewanie kolektora dolotowego w 1.5 GLE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak wyglada obieg wody w tym kolektorze gdzie wpływa gdzie wypływa ciecz?? Mam parownik podłaczony pod ogrzewanie kolektora i zauwazyłem że przy nagrzaniu sinika ponad 90 (dlugotrwala jazda w mieście) wystepuje niedogrzanie parownika i w rezultacie zamarzniecie go. na trasie wszystko jest w pożadku.
  
 
woda do kolektora wpływa z głowicy, a wypływa przez ten przewód gumowy, przynajmniej u mnie tak jest a dlaczego zamarzł parownik? może dlatego że za wolno przepływa przez niego woda? a za wolno może przepływac woda bo np. parownik w środku "zarósł" lub w kolektorze jest już tyle kamienia że ho ho, ew. coś z wężami, jakieś zagięte czy coś?
  
 
woda bardzo ładnie przepływa przewodami a silnik jest odkaminiony, parownik był tez nie dawno rozbierany i czyszczony.
A moze być to spowodowane tym ze przy duzym nagrzaniu termostat sie otwiera i obieg wody zmienia sie???? albo przynajmniej zmniejsza sie przepływ cieczy przez kolektor
  
 
przy pełnym otwarciu termost. na pewno jest mniejszy przepływ przez kolektor, ale za to ten płyn jest wtedy na tyle gorący że powinno być ok. ja mam tak założone i jest w porządku, tylko jeszcze pytanie jaka jest średnica tych węży(może za mała?) i czy długie są te węże, jak daleko od kolektora jest parownik?
  
 
Cytat:
2004-12-28 00:08:03, dreX pisze:
A moze być to spowodowane tym ze przy duzym nagrzaniu termostat sie otwiera i obieg wody zmienia sie????


dobrze kombinujesz.
  
 
Parownik jest blisko(kolektora) a srednica prZewodow ma raczej male znaczenie.Co najwyzej srednica otworu przu obudowie termostatu, a ona nie jest za duza(standardowa).
  
 
Witam!
Gdzieś czytałem, że termostat odcina przepływ płynu przez kolektor w momencie, gdy silnik sie dorzeje, ale nie wiem czy to prawda. Tym bardziej, że niedawno zmieniałem termostat i nie wydaje mi się żeby tak było. Napewno przy pełnym otwarciu przepływ sie mocno zmniejszy.
Polecam wpięcie parownika rownolegle do nagrzewnicy. Ja mam tak u siebie i nie zauważyłem gorszego ogrzewania wewnątrz. A nawet po zmianie zaworu (tego sterowanego linką) na kulowy jest lepiej niż przed założeniem gazowni. Trzeba tylko sie wpiąć przed zawór, żeby zamknięcie ogrzewania nie odcinało przepływu przez parownik.
--
pozdrawiam
Krzysiek Rogala
  
 
To prawda ze w GLE termostat odcina podgrzewanie kolektora. W zależnosci od tego czy ma uszczelkena grzybku czy nie to mniej czy więcej to mu sie udaje. Jak mi montowali gaz to typ po prostu się wwiercił przez króciec do głównego kanału. Mój reduktor rozgrzewa sie b. szybko i sam sie odpowietrza. do OHVki to dobre rozwiazanie. Niby podgrzewanie kolektora nie jest poterzebne na LPG, ale nie przeszkadza.
W GLI kolektor jest podgrzewany cały czas, wiec nic przerabiać nie trzeba.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."