[126]Maluszek sie zagrzewa i graja zaworki!!!Co jest Pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie mam problemy z moim malcem.Zaczelo sie od regulacji silnika nie sprawdzilismy zaworkow i w drodze do domu zaczely grac zaworki jak mu dusilem .Po jakis 2 tygodnich wtrocilem do mechanika .W drodze do niego musialem stanac po przejechaniu jakis 12 km bo maluszek si zagotowwal wogle nie chcial isc maks 70 km pedal w deche i zwalnial.Po zatrzymaniu lecia z silnika czrny dymek al tylko przez moment bylo go malo.Z mojej winy stalem bo nie sprawdziel poziomu oleju bylo zamalo o okolo pol litra.Po ostygniecu i dolaniu oleju.Jechal dobrze ale zaworki bylo nadal slychac.U mechanika sprwadzilem zaworki i byly troszke ciasniejsze od standartu.Wiec oki.Pojechale do chaty .Wymienuilem olej na nowy bo stary jak wylel z silnika byl straszny.Pozniej jechgalem do szkoly i lekko mi spoch nie moglem jechac wqiecej niz 80 km zwielkim bolem jechgalem dosyc spokojnie.I znoe wczoraj po zlocie jak gonilem chlopakow mi lekko spoch i zaworki bylo slycha ale delikatnie .


Co moze byc przyczyna takich objak.POMOZCIE PILNIE!!!!!!!!
  
 
termostat???? To pierwsze co musisz sprawdzic
  
 
mnie sie wydaje ze jak wymieniles olei i jest brud to napewno masz zarypany silnik tzn zapchane kanałki tam gdzie olej przechodzi i moze niemoze swobodnie sie przedostawac do innych czesci silnika i sie zagrzewa ,przy wymianie oleju wyczysc filtr odsrodkowy tam zbiera sie cały syf .mysle ze jak wymienisz olej i wyczscisz filtr to powinno zadziałac ,jezeli nie to masz do roboty zeby czyscic kanałki a nie jest to takie hop siup ,bo co moze byc jeszce innego?? wloty powiertrz?? chodnego?? moze cos z wiatrakiem przy alternatorze
  
 
sparwdz odwazniki w aparacie...jak masz wyrobione sprezynki tez bedzie sie grzał i zawory grały....sprawdz czy masz wszystkie łopatki na wiatraku....i sprawdz cisnienie oleju...Pozdro
  
 
napewno te zawory masz dobrze ustawione?? a sprawdzałeś zapłon?? no i termostat....ale przy tych temperaturach to ciężko ,,zagotować" kaszla :/
  
 
Cytat:
2005-03-07 09:07:45, Galus pisze:
Jak w temacie mam problemy z moim malcem.Zaczelo sie od regulacji silnika nie sprawdzilismy zaworkow i w drodze do domu zaczely grac zaworki jak mu dusilem .Po jakis 2 tygodnich wtrocilem do mechanika .W drodze do niego musialem stanac po przejechaniu jakis 12 km bo maluszek si zagotowwal wogle nie chcial isc maks 70 km pedal w deche i zwalnial.Po zatrzymaniu lecia z silnika czrny dymek al tylko przez moment bylo go malo.Z mojej winy stalem bo nie sprawdziel poziomu oleju bylo zamalo o okolo pol litra.Po ostygniecu i dolaniu oleju.Jechal dobrze ale zaworki bylo nadal slychac.U mechanika sprwadzilem zaworki i byly troszke ciasniejsze od standartu.Wiec oki.Pojechale do chaty .Wymienuilem olej na nowy bo stary jak wylel z silnika byl straszny.Pozniej jechgalem do szkoly i lekko mi spoch nie moglem jechac wqiecej niz 80 km zwielkim bolem jechgalem dosyc spokojnie.I znoe wczoraj po zlocie jak gonilem chlopakow mi lekko spoch i zaworki bylo slycha ale delikatnie . Co moze byc przyczyna takich objak.POMOZCIE PILNIE!!!!!!!!



Co do zagrzewania, to zobacz ten termostat, chociaż jak już armata napisał, ciężko zagrzać malca w zimie. Zwłaszcza, że wczoraj ciepło nie było Jak miałeś mało oleju, to jeszcze rozumiem, ale jak masz dobry poziom, to nie powinno być problemów. Zobacz czy ci rura od wentylatora nie spadła i nie łapie gorącego powietrza...

A co do grania zaworków, to obejrzyj dokładnie swoją klawiature, a dokładnie to "kowadełko" co sie opiera o trzonek zaworu. Jeśli jest wytarte dość mocno, to nie da rady ustawić luzów zaworowych...
  
 
zmien mechanika bo to jakas pierdola. jak dla mnie masz zaplon do ustawienia badz regenraci paratu bo niby z jakiej paki przed regulacja bylo dobrze a potem zle ?i od tego sie grzeje. dobrze idzie od dolu czy zamula troche ?
  
 
No i musisz sprawdzic czy przypadkiem nie przytarl ci sie wal na panewkach. Na wylaczonym silniku sprawdz jakie opory stawia wał przy kreceniu ręką. Jak sam nie wiesz jaki opor powinien stawiac wał to albo porownaj z kumlpem albo niech ktos sprawdzi kto sie zna.
  
 
Witam to stukanie może byc spowodowane tym ze sruby mocujace klawiature sie poluzowały i kalwiatura goni, ale ja obstawiam ze ten stuk co niby zawory to by był zapłon stukowy co by sie aprawdzało z pzregrzaniem i utrata mocy. Niewiem czy planowałes gowice bo tak sie dzieje jak spalanujesz za duzo masz za uboga mieszanke i zawczesny zapłon. Aparat tez mozna sprawdzic ale watpie. Nalezy sprawdzic tez gaznik moze masz dysze zapchana i daje bardzo uboga mieszanke co powoduje spadek mocy i przegrzanie. 0,5 l oleju mniej to nie jest tak duzo bo zostao ci jeszcze 1,7 Sprawdz wentylator i zsejmij pokrywe klawiatury i niech tobie ktos włączy i wyąłczy silnik na pare sek i zobacz czy olej leci do klawiatury moze masz cos z kanałem lub cisnieniem
  
 
Royber co do zagrzania to go zagdzrzalem jak was gonilem po zlocie to ciezko sie juz bujal do 80 km.A od dolnych idzie ladnie sie zbiera tylko mu odbija jak sie dobrze zagrzeje.Ale nawet jak jest zagrzany to od dolnych dobrze sie zbiera.On sie strasznie szybko grzeje po zlocie juz zagrzaly zaworki jak mu podale po jakis 1 km dawania w pizde za wami ale jak was przegonilem i do chaty dale mu troszke odsapnac to bylo dobrze .Po miescie jest spoko jak mu podfaje tylko na trasie jak juz ma 2 osoby na pokaldie to sie zaworki nie raz odezwa.
  
 
Cytat:
2005-03-07 23:04:14, Galus pisze:
Royber co do zagrzania to go zagdzrzalem jak was gonilem po zlocie to ciezko sie juz bujal do 80 km.A od dolnych idzie ladnie sie zbiera tylko mu odbija jak sie dobrze zagrzeje.Ale nawet jak jest zagrzany to od dolnych dobrze sie zbiera.On sie strasznie szybko grzeje po zlocie juz zagrzaly zaworki jak mu podale po jakis 1 km dawania w pizde za wami ale jak was przegonilem i do chaty dale mu troszke odsapnac to bylo dobrze .Po miescie jest spoko jak mu podfaje tylko na trasie jak juz ma 2 osoby na pokaldie to sie zaworki nie raz odezwa.



Może Ci się klawiaturka kończy? Co dp oleju to ja miałem coś takiego, że ojciec dolał mi do minerala półsyntetyk bo mu sie pomyliły butelki i jak spuszczałem to olej miał konsystencje wody i się pienił. Jak się skończyło to chyba wiesz. Może to nie zawory tylko panewki albo rozrząd. Sprawdź czy nie przytarłeś wału.
  
 
Pierwsza diagnoza.Nie otwiera sie termostat.Zobacze co bedzie jak bo czys zapre zeby byl otwart.Co bedzie to napisze
  
 
Sprawdz czy termostat sie otwiera, oprucz tego moze to byc wina zawczesnego zaplonu-jego odglos brzmi bardzo podobnie do klepania zaworow mozna najprosciej okreslic to jako takie nieregularne cwierkanie. Jezeli masz zplanowana glowice to od jakiegos 2mm w gore zaplon ustawia sie inaczej na okolo 8 stopni czasem 6 wiec na zplanowanej glowicy jezeli ustawisz fabryczne 10 to wystapi spalanie stukowe, a po dluzszym czasie takiej jazdy silnik sie troszke rozsypie kolejna rzecza jak juz ktos wspominal moze byc zatkany kanal olejowy doprowadzajacy olej z magostrali do glowicy, no i oczywiscie aparat zaplonowy a konkretnie jego mechanic opuznienia zaplonu, zobacz czy odwazniki nie maja luzuw na swoich oskach i czy sie nie zacinaja. Pozdrawiam
  
 
Diagnoa to nie otwierajacy sie termostat.Dzieki za wszystkie rady i pozdrawiam