Poleciała Ci uszczelka... Tylko jaki masz termostat ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie...

Kilka osób to dotknęło...

Ojciec przypomniał sobie, że dostał nowy termostat... 87 stopni... Made in Germany

Pewnie będzie niedługo wymieniony...

I teraz pytanie do "uszczelkowiczów"... Macie u siebie ten cieplejszy ?

Tak gdybam... Może to ślepy trop... Ale sprawdzić nie zaszkodzi
  
 
No zgadza się ja mam ten cieplejszy
Może i ma on wpływ, ale tylko dlatego że ja go załozyłem przy wychodzonym już silniczku
  
 
Ja też mam wątpliwości co do tego cieplejszego termostatu
Ktoś to w fabryce chyba obliczył i wyszło mu ,że optymalny termostat powinien mieć 87st.

Mój mechanior przy montażu też miał wątpliwości....
  
 
No to chyba mamy winowajce...

Ja póki co założę 87
  
 
Witam ja niedawno zamontowalem nowy termostat (oryginalny) tzn. Made in germany 87 C i sprawuje sie rewelacyjnie (i w miescie i w trasie nawet przy predkosci ok 180 km/h) zawsze wskazuje lekko powyzej polowy skali. Moj kuzyn,ktory jest mechanikiem sam.,diagnosta i gazownikiem tez mi odradzal montaz oplowskiego termostatu z wyzsza temp. i wcale nie zaluje, ze go posluchalem pozdr
  
 
Cytat:
2004-10-29 18:30:23, Andi_K pisze:
Witam ja niedawno zamontowalem nowy termostat (oryginalny) tzn. Made in germany 87 C i sprawuje sie rewelacyjnie (i w miescie i w trasie nawet przy predkosci ok 180 km/h) zawsze wskazuje lekko powyzej polowy skali. Moj kuzyn,ktory jest mechanikiem sam.,diagnosta i gazownikiem tez mi odradzal montaz oplowskiego termostatu z wyzsza temp. i wcale nie zaluje, ze go posluchalem pozdr



To świetnie

Dzięki za info
  
 
Tak szczerze mówiąc to nie wiem jaki mam termostat.. wymieniany był przy pierwszej wymianie rozrządu. Wskazówka w najwieksze upały stojąc w korku wychodziła max do połowy... od około miesiąca nieco wyzej sie dzwiga... juz mam zamówiony termostat... ale co do parametrów tego termika to jestem zielony.. zadzwonie i powiem zeby mi dali ten na 87st.


[ wiadomość edytowana przez: Czarek_Rej dnia 2004-10-29 23:05:21 ]
  
 
Chce się upewnić, fabryczny miał 87 st. tak???

Gdzie w Wawce kupię termostat 87st. w przyzwoitej cenie???
  
 
ja mam cieplejszy 92st , instalacje gassową i fabryczną uszczelke, oraz przebieg 191tys km



i CO

termostat nie ma na to wpływu.
  
 
Witam,

Ja tez nie wierze w ten termostat. TO jakis mit
Termostat na 92C pochodzi przeciez od silnika c20ne kotry w zasadzie jest kopia naszego choc jest ciut mocniej wysilony...
Wiec jezeli jemu nie zaszkodzi to i naszym nie zaszkodzi
Pozatym ja uzywam oplowskiego termostatu, silniczek mam dosyc tak wyzylowany i zadnych problemo z tym nie mam...


Pozdr
Jadzwin
  
 
wniosek, macie KIJOWE! instalacje gassssowe, a wszystko zwalacie na mały niewinny termostat. KONIEC TEMATU
  
 
To fakt, mam kijową instalkę gazową, z kompem, ale starym, bez interfacu do kompa diagnostycznego.
  
 
Moze byc ,ze wplyw na to ma instalacja LPG ! Ja mam przebieg 176000 km i mam jeszcze oryginalna uszczelke , ale cały czas miałem (od 1996 r) oryg. termostat /instalacje gazowa mam raczej dobra (Landi Renzo z komputerem tej samej firmy) zalozona przy przebiegu 66000 km,wiec juz 110000 km na gaziu/ i dopoki nie padl oryginalny termostat wsio bylo OK. Nawet nie mam i nie mialem problemu z zapalaniem sie Check Engine podczas jazdy na LPG Posluchalem rady kuzyna (specjalizujacego sie w Daewoo) i naprawde nie zaluje. On juz wielu osobom zamontowal oryginal i nikt nie narzekal. Widocznie ten typ tak ma ,ze po jakims czasie pada termostat i trzeba go wymienic (niekoniecznie na Oplowski). Pozdr
  
 
A ja dodam od siebie zebyście nie patrzyli na wskazania wskazówki bo dokładność tego wskaźnika ma chyba z 50 % błędu. Dla przykładu u mnie zawsze wskazóweczka oscyluje wokół pierwszej kreski wskażnika (1cm od dołu) czyli zostaja ze dwie u góry jeszcze . Ktoś powie że jest silnik nie dogrzany lub coś podobnego. Nie prawda . Podczas diagnostyki przez ALDL temperaturka silnika jest w przedziale 92-96 st.C. Posługujcie się wieć ALDLem a nie jakąś rozchwianą wskazówką

  
 
Panowie
Po konsultacjach z JACO moj niesprawny wymieniony byl na oplowski, ale nawet w niskich temp wskazowka mi szaleje (za wysoko )
Wlasnie kupilem termostat 87 C, produkcji GM Daewoo Korea (przynamniej na naklejce jest taki emblemat) w torunskim Polmozbycie z 73,51 zl , natomiasy u mnie chcieli 130 za jakis niemiecki..
czyli 2 w cenie 1.
Jak dojade do domu to sprobuje machnac fotki.
Chyba ze nie chcecie.


PS. Na opakowaniu jest nawet nr katalogowy i oznaczenia jak na paczkach Daewoo
  
 
Cytat:
2004-11-03 09:11:31, Pawol pisze:
A ja dodam od siebie zebyście nie patrzyli na wskazania wskazówki bo dokładność tego wskaźnika ma chyba z 50 % błędu. Dla przykładu u mnie zawsze wskazóweczka oscyluje wokół pierwszej kreski wskażnika (1cm od dołu) czyli zostaja ze dwie u góry jeszcze . Ktoś powie że jest silnik nie dogrzany lub coś podobnego. Nie prawda . Podczas diagnostyki przez ALDL temperaturka silnika jest w przedziale 92-96 st.C. Posługujcie się wieć ALDLem a nie jakąś rozchwianą wskazówką



To się zgadza. Przy 1/3 wzkazań temperatura silnika jest właściwa wg. testu. Należy zaznaczyć, żę fabryczny termostat będzie trzymał paramety jak będzie sprawny bez względu na to czy się stoi, czy się jedzie. Wzkaźnik temperatury jest tylko orientacyjnym urządzeniem pomiarowym.
  
 
Wlasnie zmienilem termostat z oplowskiego na oryginal 87 st.C(produkcji GM Daewoo Korea).
Wrazenia z kilku dni jazdy z nowym cudem.
Wskazowka 2mm nad druga kreska (jak w oplowskim), ale zeby poszybowala pod trzecia to juz musze sie wysilic na miescie, na oplowskim praktycznie od razu bylo wyjscie wskazowki w gore (na swiatlach).
A teraz luzik.
  
 
@maltoron
Ale na oplowskim jak wskazówka leciała Ci do góry to chyba wentylator schładzał płyn co nie???
I o którym Polmozbycie w Toruniu mówisz? Ten przy wylotówce na Bydgoszcz? Jeżeli nie to gdzie? Chętnie podjadę i sprawdzę co ciekawego mają po okazyjnych cenach
  
 
@the_undertaker
Tak schladzal ale teraz wskazowka spada szybciej i utrzymuje sie dluzej w pozycji "stabilnej".
Sklep polmozbytu znajduje sie na Chelminskiej obok sklepu opla i VW po lewej stronie jadac w kierunku Chelmna.

Acha polmozbyt to teraz szeroko pojete slowo, Ten o ktorym pisze ma drugi sklep za Minimalem w wiezowcu na rubinkowie.



[ wiadomość edytowana przez: maltoron dnia 2004-11-09 15:03:21 ]
  
 
OK. W takim razie ustaliliśmy, że nie ma co się posługiwać wskazaniami wskazówki temp. na tablicy zegarów.
Mam jednak kilka pytań:
Czy ktokolwiek ma wiarygodną informację jaką prawidłową temperaturę pracy powinien mieć silnik dajmy na to 1.8???
Czy jest to gdzieś napisane??? Choćby w "księdze" serwisowej??? Oczywiście mowa o temperaturze mierzonej interfejsem bądź komputerem czy też oględnie mówiąc jak fabryka przewidziała.
Dalej idąc trzeba ten silnik sprawdzić za pomocą tych samych przyrządów z założonym termostatem 87 stopni i 92 stopnie i zobaczyć czy czasem przy termo 92 st. temperatura pracy nie jest za wysoka. Jeżeli jest to wtedy możemy gdybać. Oczywiście najlepiej byłoby sprawdzać jeden i ten sam silnik przy dwóch termostatach.
Tak więc najprościej byłoby aby posiadacze interfejsów ALDL dokonali pomiaru temperatury w swoich silnikach i podali, że przy termostacie 87 mają tyle, a przy 92 mają tyle i porównać to z dopuszczalnym przez fabrykę zakresem pracy. No i oczywiście jeżeli jest LPG to mierzyć na petrolu i LPG osobno.
Ja bowiem mam wątpliwości jakoby winnym był termostat.