| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2004-11-16 14:09:16 Witka. Kolejny temat z cyklu szalone pomysły Bociana.
Tym razem wpadło mi do głowy aby do istniejącego zawieszenia w MR93 (szerokie caro na LUCASIE) dołozyć belkę z amortyzatorami od Plusa. Ogólnie chodzi o to żeby były po dwa amorki na stronę. Ciekawi mnie wasza opinia na ten temat. Jeśli chodzi o mocowanie tego czegoś to największy problem prawdopodobnie byłby z przyczepieniem samej belki do podowzia. Na moście (takim z Plusa) zwykłe amorki są na wysokości resorów a te skośne na samym dole wspornika. Przy odrobinie szczęścia jedne drugim by nie przeszkadały. Zastanawia mnie tylko jedno jak ta modyfikacja sprawdziłaby sie w drodze. MOże byłaby to alternatywa dla stabilizatora i zmnieszyłoby się pływanie auta na zakrętach. Czekam na opinie kolegów. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-11-16 14:22:19 Myślę, że założyć to by się dało tylko w efekcie byłoby z tyłu zbyt taczkopochodne trzesące zawieszenie. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-16 17:51:31 racja. Już lepiej załóż 3 pióro do resoru. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2004-11-16 18:44:10 Tylko po co takie kombinacje? |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-11-16 19:18:14 Czytałem w "OFF-Road'zie" artykul o przerobionym Land Roverze. Miał założone właśnie po dwa amorki na stronę, ale po krótkiej testowej przejażdżce musieli wrócić do stanu fabrycznego bo tak trzęsło, że nie dało się jeździć. |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2004-11-16 19:28:27 a poza tym to podobno te rozwiązanie w plusach (i w Atu) było dość chybione .. auto straciło na własnościach jezdnych |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2004-11-17 12:48:21 NO dobra wygraliście.
Zbieram kasę na stabilizator z kombiaka. PS. 3 pióra mam już dawno z tyłu. |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2004-11-17 12:51:18 Auto stało sie nadsterowne przez takie zamontowanie amortyzatorów.
Bocian o ile pamiętam kompletny stabilizator w hurtowni nowy kosztował 80 zł. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-17 13:02:42 MÓWISZ? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-17 13:31:43 co przy braku łączników daje nam mozliwosc ich dorobienia z przednich i obnizenia kosztów o jakieś 30 zeta ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-11-17 15:22:57 a taki stabilizator z kombi pasowalby do 125p? |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-17 15:46:30 tak. oczywiscie po dospawaniu mocowań do mostu. Artykuł o tym jest w warto wiedzieć. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-11-17 20:29:29 OLO: mam pare pytan dot. tego drazka, przeczytalem artykul w WW i widze ze duzo roboty z tym nie bedzie,
tylko w jakiej szerokosci maja byc rozstawione te wsporniki stabilizatora? chce na ile to mozliwe zniwelowac sklonnosc fiata do przechylow, ale nie chce zakladac resorow 3 piorowych, tak wiec czy nowe resory 2 piorowe, nowe amorki i ten drazek zalatwi sprawe? |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-17 23:04:45 Przechyły zmniejszy na pewno. ale 3 pióra też nie są głupim rozwiązaniem. Ja chce tak teraz zrobić. Bo jechałem kiedyś za Admobilem MkI i stwierdziłem ze sie mało przechyla.
rozstaw - moge zmierzyć. Ale to nawet na czuja sie da zrobić - poduszki musza być na prostych odcinkach staba. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2004-11-20 09:05:15 http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=3365
Tutaj macie opis montarzu stabka wykonany prze kolegę Janka#1612 z PTK. Muszę przyznać że pomysł na łączniki miał pierwszorzędny. Z pewnością lepiej to zadziała niż fabryczne rozwiązanie. [ wiadomość edytowana przez: Bocian_s_313_PTK dnia 2004-11-20 09:06:30 ] |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-11-20 13:05:05 pomysl na lacznik jest dobry, ale czy jego moocowanie do podluznicy jest stabilne? czy jak sie polaczenei srubowe lekko rozluzni to nie bedie sie to skladalo jak jakis zawias?
![]() |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-11-20 13:17:24
Co to jest czerwone przylepione do mostu? Jakieś drewno czy sklejka? |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2004-11-20 15:05:06 ja troche z innej beczki: czym różnią się amortyzatory skośnie mocowane z atu od zwykłych i czy te skośny pasowałyby jakoś do staaarego klasykowego zawieszenia w PF-ie??? |