WSKAZNIK KONTROLNY SILNIKA!!! POMOCY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc...
qrcze cos ostatnio mam same probemy...
nie minal tydzien odkad autko bylo na przegladzie... lacznei z ustawianiem gazu... a tu znowu problem...

po przejechanu kilku km zapala mi sie lampka "wskaznik kontrolny silnika"...
robilo m isie tak przed przegladami... i po wybuchu...ale potem juz bylo oki... a teraz niewiadomo czemu to diabelstwo wrocilo...

wie ktos co moze byc przyczyna...??? moze przewody wysokiego napiecia ??? ja nie iwem...

POMOCY!!!!

ETomek
  
 
Jeździmy na gazie?
Z tego co wiem i czytam, to w naszych autach nie da się oszukać komputera tak aby nie świecił Check Engine. Chyba, że bedzie to instalacja z tzw. wtryskiem gazu i nasz komputer będzie sterował wtryskami.
To moja opinia
  
 
qrcze... ale jak bylo sucho... to bylo wszystko ok... piwersze 4000 przejechal bez swiecenia a teraz... mozna robic co sie chce... a dioda sie zapala... a co najlepsze to teraz ja kjechalem to juz zgasnac nei chciala nawet po przelaczeniu na benzyne...

czyli jezdzenie z zapalana lampka check engine jest dozwolone czy jak mam to rozumiec???

ETomek
  
 
W moim złomie kontrolka check zapaliła się RAZ, tak Panowie raz, kiedy stałem długo w dużym korku... I temperatura mocno się podniosła... Zgasła po 30 sekundach...

Więc da się... Oj da
  
 
Ja również pomykam na gassssie i umnie sie nie pali.
Więc chyba regółą to nie jest

Msisz najpierw, Tomku, sprawdzic jaki błąd pokazuje komuterek, a dopiero później szukać przyczyny problemu.
A i rada jeśli mie miałeś skasowanej pamięci to może najpierw to zrób, pojeździj trochu, a gdy znów kontrola się zaświeci wtedy zrób test kompa. Wtedy będziesz miał pewność, że błąd który pokazuje komp. nie jest jakimś tam starym błędem z pamięci kompa, tylko właściwym.
  
 
Oprócz "typowego" dla gazu złego składu mieszanki przyczyna zapalenia lampki może być inna. Sprawdź na wszelki wypadek kody błędów. Choć na 99% pokaże albo błąd EGR, albo zbyt uboga/bogata mieszanka...

NIe wolno jeździć na benzynie z palącą się lampką przez długi okres!!! KOmputer przechodzi bowiem w tryb awaryjny i ignoruje lambdę, przez co skład mieszanki jest ustalony na podstawie zapisanych w jego pamięci ustawień. I skład ten odbiega od idealnego, więc mieszanka albo jest zbyt uboga - wówczas wypalają się zawory, albo zbyt bogata - wypala się katalizator!

Komp gazowy nie przechodzi w tryb awaryjny, więc skład mieszanki jest regulowany na podstawie wskazań lambdy mimo zapalenia lampki, ale to też nie jest normalne!!
  
 
Żadne wtryski, czy inne wytryski do gazu nie są potrzebne, żeby kontrolka nie świeciła.
Wystarczy emulator sondy, a jeśli wcześniej się nie zapalała, to znaczy że go masz, więc przyczyny trzeba po prostu poszukać .
Niestety nie mam pojęcia gdzie....
  
 
taaaaaaaaaaaaaaaak...

jaki komputerek???
jak skasowac pamiec???

qrcze jestem teraz az granica... i to jest najwiejszy problem... bo jak tu komus podstawie esperkaa to chyba nie mam go po co odbierac...

ETomek
  
 
Wszystko jest na forum, musisz tylko poszukać wpisują w wyszukiwarkę np. "kody błębów", "test komputera" lub coś podobnego.

Komputer resetujemy odpinając klemę z akumulatora na okres ok. 1-5min. Dokładny opis tertowania komputero mogę Ci przesłać na e-maila, ale dopiero jutro.
  
 
do kisztan...
jesli jutro bedziesz meic czas to przeslij prosze...
dzis juz i tak za duzo nie zdzialam bo pada a w deszczu mi sie nei chce zabawiac pod maska...

dzieki

ETomek
  
 
Rozmawiałem z montażystami instalacji LPG. Mówil, że w takich silnikach jakie są w Espero 1.8 i 2.0 pojawiający sie Check Engine to normalna rzecz. Jeśli klient jest "wymagający" to oni mu po prostu odłączają lampkę na czas jazdy na LPG. Z tego co mówili, to chodzi o to, że pomimo właściwych wskazań sondy komputerowi nie zgadza się położenie wału, "praca" wyłączonych wtryskiwaczy (ale nie dam głowy).
Jednak, jak dalej pisze ETomek_GT, problem występuje nawet na benzynie - to już inna bajka
  
 
Hej !! najproscie podlączyc pod skaner-daewoo on pokaze jakie ma bledy !!!! ma nawet mozliwosc wlaczenia lamki na stałe ).


Podjedz do mnie to sprawdzimy !! (podłączymy i sprawdzimy jak się wychyla )

Tel i namiar znajdzie w profilu !!.

Pozdrawiam

Raffsa
  
 
Cytat:
2004-10-20 16:53:15, Piotr_W pisze:
Rozmawiałem z montażystami instalacji LPG. Mówil, że w takich silnikach jakie są w Espero 1.8 i 2.0 pojawiający sie Check Engine to normalna rzecz. Jeśli klient jest "wymagający" to oni mu po prostu odłączają lampkę na czas jazdy na LPG. Z tego co mówili, to chodzi o to, że pomimo właściwych wskazań sondy komputerowi nie zgadza się położenie wału, "praca" wyłączonych wtryskiwaczy (ale nie dam głowy). Jednak, jak dalej pisze ETomek_GT, problem występuje nawet na benzynie - to już inna bajka


Gratuluje takich fachowców. Dobrze założona instalacja nie ma prawa zapalać check engine. Lepiej zmien zaklad. Pewnie wystarczy zmienic rodzaj emulacji sondy.
  
 
Już tyle razy ten temat był poruszany - to nie silniki są złe, tylko mechanicy i monterzy instalacji. To u nich występuje ,,ten typ tak ma'' i powinno się ich wymieniać.
Pozdr.
  
 
O tym właśnie mówiłem kilka postów temu....
No ale jak większa ilość klubowiczów (i oczywiście klubowiczek - Kiniusia pamiętam!!) o tym napisze, to może kolega uwierzy...
  
 
Jeszcze troche pojeźdz to spali cie żarówka i bedzie spokój

Co za instalację masz? Np. BRC Blitz ma kurewsko niestabilny emulator sondy.
  
 
Cytat:
2004-10-20 14:57:49, ETomek_GT pisze:
do kisztan... jesli jutro bedziesz meic czas to przeslij prosze... dzis juz i tak za duzo nie zdzialam bo pada a w deszczu mi sie nei chce zabawiac pod maska... dzieki ETomek


Podaj mi Twój adres e-mail
W profilu nie znalazłem.
  
 
tak a wiec po koleji...

lampka sie na benzynie nie zapala... widac komp sie nie zdarzyl ostatnio przestawic... i po prostu pozostawial odpalona lampke...

dzis przeczyscilem koncowki kabli wys napiecia... i zrobielm restartkompa i jak na razie jest ok... zobaczymy co bedzie jka przyjdzie wilgoc...

co do instalki na jakiej jezdze to jest to Landi...
a co do zakladu... to wiem wiem zaklad wybralem dziadowski... i jescze raz w tym miejscu odradzam wszyskim AUTO CENTRUM GAZ... ale o tym juz pisalem wczesniej...

"Raffsa" dzieki za chec pomocy... ale jak pisalem jestem poza granicami PL i ciezko podjechac )) ale jak bede w PL to sie zglosze... warto wiedziec ze ktors w poblizu takie cos ma

zobaczymy teraz czy idac za wskazowkami kisztana cos wykryje???

))

Pozdrowionki i juz teraz dzieki wszyskim...

ETomek
  
 
u mnie apli sie check engine na gazie przy dluzszej jezdzie na tych samych obrotach np w trasie..ale miedzy bajki wkladam teksty ze na gazie tak jest i juz..bzdura..mi to sie zaczelo dziac po wymianie lambdy na nieoryginalna..oczywiscie na benzynie gasnie..i w ogole gasnie przy zmianie obrotow..w miescie pali sie bardzo rzadko..przypuszczam ze lepsza sonda by zalatwila problem..ale poniewaz po za tym objawem nic innego sie nie dzieje wiec nie bede sie bawil w zmiany..

pozdro
  
 
a ja testowałem lampkę 1 rok 2 lata temu sie paliła codziennie a w tym roku ani razu (pomijając testy) u mnie sprawa była tego typu ze robiłem jak w ksiązkach piszą jechalem na benzin az sie motorek nagrzał a potem lpg (zresztą robił to za mnie automat) w tamtym sezonie automat się poszedł...... i kontrolka silnika pali się tylko po przekręceniu stacyjki tyle moich spostrzerzen moze komus sie przydadzą .