MotoNews.pl
  

Szkubanie na gazie podczas przyspiesznia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem który pojawił się niedawno. Ruszając w kładając pierwszy bieg i przyśpieszając wszystko jest ok(samochód ciągnie płynnnie), natomiast na drugim biegu jak włacze go to i wciskam gaz to silnik kilka razy szkubie( wyglada to jakby gazu brakowało, ale go nie brakuje) i po prezłaczeniu na kolejne biegi wszystko jest ok.
Co może być tego przyczyną. Przewody są wyminenione 10 tyś temu (kuna pogryzła), kopuła, cewka i świece wymienione 30 tys temu. Czy to może być początek końca świec zapłonowych, czy coś zaczyna się dziać z redukotrem (membraną).
Do tego momentu autko chodziło ok - zapalny na benzynie i przełączny tak jak to byc powinno (instalacja do gaźnika), czyli po nagrzaniu silnika.

Za odpowiedzi z góry dziekuję
  
 
A na benzynie nie ma takiego objawu??
  
 
Na benzynie auto chodzi bez problemu, nic nie szkubie, nic sie nie dzieje, tylko na gazie. Jest to auto z gaźnikiem.
  
 
a filter gazu kiedy wymieniony? to też jest częstą przyczyną szkubania. Gaz wymaga dużej iskry aby był dobry zapłon, właśnie Irydowe świeczki są dobre bo mają dużą przerwę a wymagają mniej energii aby przeskoczyła iskra, niestety drogie.
  
 
Filter gazu wymieniełem 10 tyś km temu (praktycznie był czysty, aż mechanik pytał gdzie tankowałem gaz bo był zaskoczony filtrem), a świece mam specjalne pod gaz, bo na oryginalnych Motocraftu długo nie pochodził. Specjalne świece to NGK pod gaz.

Czy to faktycznie przyczyną tego szkubania będę świece, czy coś zupełnie innego. Proszę o pomoc.
  
 
a reduktor ma wlasciwa temperature. sprawdz plyn chlodzacy.


Cytat:
2008-07-09 10:30:03, blue827 pisze:
a filter gazu kiedy wymieniony? to też jest częstą przyczyną szkubania. Gaz wymaga dużej iskry aby był dobry zapłon, właśnie Irydowe świeczki są dobre bo mają dużą przerwę a wymagają mniej energii aby przeskoczyła iskra, niestety drogie.

  
 
hehe widze że teraz o lpg to sie godo

pozdr
  
 
google podaje tylko takie definicje:
Cytat:
łoszkubiny - szkubanie pierza
fyjderbal - przyjęcie w ostatni dzień szkubania pierza


ale też to oznacza że silnik przerywa.

A wracając to tematu to warto wykręcić jedną ze świec i zmierzyć odstęp na elektrodach, bo może jest już zbyt duży, ale po 30tys to lepiej odrazu zapodać nowe, np ngk v-line. Tak samo warto zmierzyć oporność przwodów. Np nowe Sentechy mają 5.6 kohm /metr.