Spryskiwacze i wycieraczki...cos sie stalo...POMOCY

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.nie dziala mi spryskiwacz..jestem zielony jezeli chodzi o cokolwiek w Espero...bo dzis go kupilem.
Zauwazylem tylko ze jest odlaczony czujnik od spryskiwaczy, bo jak go podlaczylem to zapalila sie lampka sygnalizujaca malo plynu...choc plynu jest na Maxa.

i jeszcze jedno...gdzebalem przy tym spryskiwaczu i nagle przestaly mi dzialac wycieraczki...mozecie jakos pomoc?
Bede bardzo wdzieczny

Jaca

z tego co piszesz to masz zbiornik spryskiwaczy na zewnatr nie w nadkolu wiec nie ma czujnika poziomu plynu
zrobiles zwarcie wywalilo bezpiecznik i straciles wycieraczki
wymien bezpiecznik nr 4
gorny rzad 4 od lewej 30A
natomias bardzo mozliwe ze padla pompka wtryskiwaczy
zdejm przewody i podlacz na krotko jak nie zadzial to 30 zl w garsc stara pompe tez i do sklepu Łady tam maja takie prawie takie same moja od lady chodzi juz 3 lata

wielkie dzieki..bo jzu myslslem ze kurde cos sie powazniejszego stalo...pozdrawiam serdecznie

Jaca

Cześć

Wydaje mi się, że to że czujnik spryskiwacza masz odłączony nie jest powodem tego, że nie działa sam spryskiwacz. Jak jeszcze problem jest aktualny, to w wolnym czasie zajmij sie przełącznikiem wycieraczek.
Jeżeli lubisz majsterkować, to wyjmij go odkręcająć obudowę kierownicy (3 wkręty od dołu), następnie wyjmująć obudowę wskaźników z przyciskami (2 wkręty przy obudowie kierownicy i 2 nad zegarami), a potem to już tylko zatrzaski zamego przełącznika. Jak rozbierzesz przełącznik, to być może okaże sie, że styk sie ułamał albo tylko podgiął.
Jeżeli nie, to sprawdź pompkę spryskiwacza. Nie wiem jak to jest w wersjach bez ABS'u, ale u mnie (z abs'em) zbiornik z pompką jest w nadkolu. Żeby sie tam dostać trzeba zdjać koło i nadkole plastikowe. Sam zbiornik jest chyba na 2 wkrętach.

Choć oczywiśćie jeżeli to kwestia bezpiecznika, to zaoszczedziłeś sobie jakieś 1,5 godzinki roboty

Pozdrawiam.
Paweł

Silniczek do spryskiwacz kosztuje ok 20 zł.