Niechętnie pali 1,8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem pewnego dnia rano całkiem zimny silnik wsiadam do autka grzeje świece kręce i guzik, pokombinowałem pogrzałem pokręciłem dość długo i odpalił jak kręciłem dym siwy szedł aż odpalił i wydał cały siwi nierówno chodził aż się ustabilizował, tak zostało do dziś ratunku!!! a dodam wymieniłem 2 z 4 świec żarowych i niewiele to pomogło, paliwo zmieniałem uszlachetniacz wlany, co robić zmieniać resztę świec, filtr paliwa czy jechać do lekarza???
  
 
Sprawdź pozostałe świece, a jeśli są dobre to jedź do lekarza od diesli, niech sprawdzą wtryskiwacze a przy okazji kompresję.
  
 
Jedź do lekarza, tylko dobrego... Mój dotąd odpalał dobrze (pompa była regenerowana w kwietniu), ale teraz przy zimnych dniach poutyka po odpaleniu 2-3 razy. Ale pali od obrotu. Wtryski 37kkm przejechały (wymieniane końcówki), świece dobre. I pozostaje pompa... U Ciebie albo pompa, albo kompresja... Tak czy inaczej - jedź do lekarza...
  
 
Małe pytanko mam .

Ile ma koni taki własnie essi 1.8 TD i jaki momęt ma ???

I czy to dobre silniki czy nie bardzo ??
  
 
koni na 70 lub 90 w zależności czy z intercolerem czy bez a czy dobry to niech się wypowiedzą dieselmany
  
 
No jak nie jak tak
Bardzo dobry (90KM, 180 Nm)
  
 
mój pierwszy diesel i jestem zadowolony, trochę muli na niższych biegach ale nadrabia to na 3,4 i 5tce (90KM), nie ma zbyt wielkiego apetytu na ropę i jest przyzwoicie wyciszony w środku
  
 
90KM ma moment 180Nm, i rzeczywiście, a na 1 i 2 nie muli, tylko te biegi są po prostu za krótkie, a rzeczywiście od 3 zaczyna się dziać. Nieźle jedzie, choć miałem okazję jechać octavią 1.9TDI 90KM i tam było, powiedziałbym, znacznie lepiej
  
 
Byc moze ale octawia to nie ten segment przeca.
Porownaj z felą albo ta druga na f.
PS.Na 1 biegu powinno sie chyba ruszac z ok.2000 rpm wtedy lepiej idzie . Nie wiem tylko kiedy zmienic bieg tak ok 4000 czy nizej jak uwazacie ?.
  
 
Ja odkryłem swoją małą prawdę dotyczącą zmiany biegów. Zmieniam na wyższy tak, aby po zmianie było ok. 2200rpm, bo od tych obrotów to już jest 100% reakcja na pedał, a więc zmieniam gdzieś w okolicy 3100-3200rpm. Polecam - przy takiej jeździe auto niechętnie wychodzi poza średnią 6.1lON/100km...
  
 
Nie no jak 180 nm to już jest wery cacy
  
 
zmien filter paliwa ,powietrza jak to nie to swiece sprawdz jak to nie to motor padaka
  
 
i zmien wsztstkie swiece bo paly 2 niewymienione mialem to samo w sierze 18 td wymienia sie caly komplet
  
 
artur2000 sprawdz świece najlepiej wykrecić i sprawdzić każda oddzielnie na aku, jezeli sa dobre to sprawdz listwę zasilajacą bo ona bardzo często płata figle/ zasniedziała itp/