Co sprawdzić i wymienić w moim Essim??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ok, skoro już się oficjalnie przywitałem to pora na pytania.
Od czego tu zacząć…
…może od początku:
Właśnie miesiąc temu stałem się posiadaczem Forda Eskorta Kombi CLX 1,4 92r.
Autko kupiłem w Niemczech, a że jestem „nie bardzo z niemieckim” to nie dowiedziałem się od poprzedniego właściciela co w moim Essim było wymieniane a co nie. I jako że zrobiłem już wewnątrz generalne porządki, nadeszła pora aby zajrzeć pod maskę .
Może doradzicie mi co powinienem powymieniać i co posprawdzać, żeby mieć pewność że mój Essi będzie chodził jak należy, zwłaszcza że idzie zima.
Mam kilka pomysłów, ale nie wiem czy to wszystko no i nie wiem jak te, rzeczy się sprawdza czy są jeszcze w miarę dobre.
Myślę więc o wymianie:
1) Paska rozrządu
2) Filtra powietrza i paliwa i oleju
3) Świec
4) Oleju w silniku
Może wam przyjdzie jeszcze coś do głowy, bo ja na razie nie mam więcej pomysłów.
Pozdrawiam!!!!
  
 
sprwadź temperaturę zamarzania płynu chłodzącego... polecam też obejrzeć klocki hamulcowe... nio i zalej go zimowym płynem do spryskiwaczy
  
 
Płyn hamulcowy
  
 
Jak znam życie, to lada moment zacznie sie akcja w serwisach Forda - darmowy przegląd przed zimą. W zeszłym roku zaczęła sią na poczatku listopada.
Płyny zostaw w spokoju, ten miesiąc spokojnie przejeździsz.
Porównaj swój przebieg z zaleceniami wymiany newralgicznych elementów (przede wszystkim rozrząd) i jeżeli jesteś na granicy, to z dużym prawdopodobieństwem można załorzyć, że nie zostało to wymienione.
  
 
No, dzięki za uwagi. Klocuszki chamulcowe zmieniałem 3 tyg temu więc nie powinno być problemu(musiałem zmieńci bobyłe całkiem wytarte). Przy okazji sprawdzałem tez płyn chamulcowy Za płynem do spryskiwaczy faktycznie tżeba by się powoli rozględać. NIe wiem jak sprawdzić ten płyn chłodzący i czy wimienic cały jak coś czy wystarczy dolac jakiegoś specjalnego??
MAG - trudno mi porównać przebieg do czegokolwiek, bo tak naprawdę to nie wiem jaki mam przebieg. Wyświetla 44000 Km, no ale wieadomo ze escorciki miały licznik tylko do 99999km i potem się obracał. Ten co od niego kupowałem mówił że to jest 144000 km, no ale może być różnie.
Więc pasek rozrządu raczej wymienie i tak, tylko może wiecie gdzie można kupić tanio taki pasek?? Np. na necie. ewentualnie w okoliczach częstochowy???
  
 
moim skromnym zdaniem moglbys wymienic tez plyn w chlodnicy, wymiana plynu razem z plukaniem ukladu chlodzacego to nie cale 100zl i oni juz leja w tej cenie plyn (przynajmniej w lodzi )

Cytat:
2) Filtra powietrza i paliwa i oleju
3) Świec
4) Oleju w silniku



i jezeli sie z tym niemcem nie dogadales co i kiedy on robil to to tez bym wymienil na twoim miejscu, a w sumie to nie sa takie wielkie pieniadze a te rzeczy nalezy robic (co do swiec to moge ci tylko powiedziec ze najwiecej ludzi poleca NGK - nie sa tanie ale bardzo dobre)

pozdro
  
 
a co do stanu licznika to nigdy nic nie wiadomo tak naprawde (chyba ze kupujecie od dobrego znajomego) i nie wazne czy licznik pokazuje do 100tys km czy do 1mln km, duzo osob cofa liczniki przed sprzedaza, jeden koles jak sprzedawal mondeo mial przejechane 320tys km ale jak jechal na gielde to zrobilo mu sie 180tys km
  
 
No kumpel był dzisiaj na wymianie w jakimś warsztacie i dał 160 zł, ale zrobili mu:
1) wymianę oleju (olej w cenie, jakiś mobil super czy coś bo ma diselka)
2) filtr oleju
3) filtr powietrza
4) wymianę płunu chłodzącego
no i zastanawiam się czy to dużo, czy w miarę za taką wymianę??
bo jak coś to też tam pojadę, z tym że on ma golfa III więc ceny pewnie będą się troszkę różnić.
  
 
Koszt wymiany oleju w warsztacie: (mobil 1- ok.3,5 litra z beczki) + filtr powietrza + filtr oleju = ok. 160zł dla mojego 1,3 z 95'.
Wymianę robię co 15kkm~pół roku.
Świeczki NGK co 3 wymiany oleju (45kkm).
Płyn chłodzący-borygo lub inny z marketu sam sobie zmieniam co 2 lata. I jakoś się autko toczy....


[ wiadomość edytowana przez: kadam dnia 2004-10-21 10:21:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: kadam dnia 2004-10-21 10:22:32 ]
  
 
Cytat:
MAG - trudno mi porównać przebieg do czegokolwiek, bo tak naprawdę to nie wiem jaki mam przebieg. Wyświetla 44000 Km, no ale wieadomo ze escorciki miały licznik tylko do 99999km i potem się obracał. Ten co od niego kupowałem mówił że to jest 144000 km, no ale może być różnie.



Cytat:
a co do stanu licznika to nigdy nic nie wiadomo tak naprawde (chyba ze kupujecie od dobrego znajomego) i nie wazne czy licznik pokazuje do 100tys km czy do 1mln km, duzo osob cofa liczniki przed sprzedaza, jeden koles jak sprzedawal mondeo mial przejechane 320tys km ale jak jechal na gielde to zrobilo mu sie 180tys km



Po żmudnych pracach detektywistycznych (rozszyfrowanie książki serwisowej), i niesamowicie trudnych obliczeniach matematycznych wyszło mi, że mam jednak zrobione tyle kilosków ile mówił sprzedawca tj. 144 tyś.
Pewnie zastanawiacie się jak to możliwe w 12 letnim aucie.
No więc, w książce serwisowej jest przewidziane 15000 km na rok jazdy, więc po 12 latach wyszło by przy normalnej jeździe 180000 km
Jako że ja na blacie ma 44000 km to jest to albo 144000, albo 244000 km.
Ale pierwszy właściciel jeździł na przeglądy co rok od 92 do 97, no i chyba dość mało jeździł samochodem bo przebiegi wyglądały tak:
93r powinno być 15000 było 12,300
94r powinno być 30000 było 17,700
95r powinno być 45000 było 21,300
96r powinno być 60000 było 28,400
97r powinno być 75000 było 32,800
No wiec ten koleś raczej nie nadużywał mojego Essiego
Teraz zostaje jeszcze 7 lat bez serwisów w fordzie, po zmianie właściciela
No i przyjmując że ten kolejny właściciel jeździł już normalnie tj. 15000 km /rok, to za 7 lat wychodzi 105000 km.
Teraz jeśli dodamy 105000 + 32800 to wychodzi 137,800 km co jest wynikiem bardzo zbliżonym do 144,000 km więc mogę chyba sądzić że przebieg jest taki zapowiedział sprzedawca
  
 
Ps. możeci mi jeszcze doradzić jakie wziąść świece. Zastanawiałem się nad NGK, ale słyszałem też o jakich co mają elektrode w kształcie V że są podobno dobra, co radzicie. No i jakie do tego przewody, gdzie kupić??
Pasek rozrządu już mam właśnie przyszedł pocztą. 5357XS Gaets (97 zębów x 21.6 szerokość), mam nadzieję że dobry wybrałem, kat mi dorazi sprzerdawca bo mój Essi jest z 5.1992r, 1,4 a wcześniej podobno były węższe paski 5225XS.
No to może jak już się tak rozpisałem, to jaki olej do silnika polecacie??
  
 
odnosnie wyliczeń, ja jednym autkiem w rok zrobiłem ponad 60.000km , wiec wyliczenia mozna sobie darować, liczy sie zużycie auta
  
 
Jeśli chodzi o świece, to NGK mogę zdecydowanie polecić.
Z doświadczenia wiem że nie ma co tracić kasy na wynalazki firmy BOSCH
  
 
Dzięki za chociaż jedną konkretną odpowiedź
Pozdrawiam!!!
  
 
No i stało się!!!. Essi dostał nowy olej i nowe filterki

Olej Mobil 15W40 -3,3l, + filtr oleju + filtr powietrza +filtr paliwa = 104 zł
Chyba nie przepłaciłem?? Jak sądzicie??

Płyn w chłodnicy sprawdzony i jest do -20 C więc na razie nie zmieniałem, doradzili mi że jek by miały przyjść duże mrozy to żebym koncentratu dolał.

Teraz czeka mnie jeszcze pasek rozrządu, a potem świeczki :/
Ale dam radę

POZDRAWIAM!!!
  
 
Cytat:
2004-11-22 16:47:43, MasterCheat pisze:
No i stało się!!!. Essi dostał nowy olej i nowe filterki Olej Mobil 15W40 -3,3l, + filtr oleju + filtr powietrza +filtr paliwa = 104 zł Chyba nie przepłaciłem?? Jak sądzicie?? Płyn w chłodnicy sprawdzony i jest do -20 C więc na razie nie zmieniałem, doradzili mi że jek by miały przyjść duże mrozy to żebym koncentratu dolał. Teraz czeka mnie jeszcze pasek rozrządu, a potem świeczki :/ Ale dam radę POZDRAWIAM!!!



Trzeba było zacząc od paska
  
 
No zaczął bym, ale jeszcze nie kupiłem napinacza, bo pasek już leży i czeka. A poza tym musze kanał skombinować.
A tak właściwie to co to za różnica jaka kolejność?? przecież chyba oleju nie musze spuszczać do wymiany paska??
  
 
różnica żadna ale zawsze lepiej zrobić to jak najwcześniej jeżeli nie masz do niego zaufania bo paseczek lubi płatać fige.
Kanał wg mnie nie jest potrzebny ale garaz to by się przydał zwłaszcza w taką zawieruche.