MotoNews.pl
3 Alufelgi (50087/91) - NT
  

Alufelgi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie Czy zamontuje do mojego accenta rocznik 97, felgi aluminiowe o takich parametrach 7x15 ET38 4X114,3 Prosze o fachowe odpowiedzi
  
 
przy tej szerokości felgi ET powinno wynosić 35 ale z tego cco wiem to i z 38 nie bedzie problemu - zmieści się w nadkolach
  
 
W koncu znalazlem cos co mnie interesuje i przy szerokosci 7 ET jest 35, wiec jak mysle nie bedzie problemu Tylko otwor centrujacy jest wiekszy ale slyszalem ze mozna zarzucic jakies zmniejszacze za 20 zl/szt wiec wszystko na najlepszej drodze by w koncu moj accent jakos sie prezentowal W koncu moze wrzuce zdjecia
  
 
A ja się właśnie pozbyłem moich alusów 7j x 15 " i oponek 195/50/15
i baaardzo się z tego cieszę(tak samo jak wtedy gdy je kupiłem )

po pierwsze - łożyska powinny wytrzymać dłużej (fele i opony były ponadwymiarowe do tego modelu i oprócz tego, że obcierały o nadkola to ciężko było autem manewrować z uwagi na opory - zwłaszcza na kierwonicy)

po drugie - gdy zdjąłem te fele i załozyłem oryginalne stalówki 13" z oponkami FULDA Diadem Linero - auto dotało na wejście zajeżystego kopa!!!
już zapomniałem, że takie mam przyspieszenie...
teraz chodzi szybciej i jest łatwiejsze w prowqdzeniu..
a wygląd???

no cóż - nie stać mnie na wykładanie 400 zł na nowe łozyska co 20.000 km...
i 50 zł po kazdym dołku na prostowanie felg...
  
 
nie no panowie nie popadajcie w skrajnosc
ja jezdze jeszcze moim accentem na felach AEZ ICON 5
rozmiar 6,5x15 oponki 195/50/15 GY Ventura
ET felgi UWAGA ET=42 i nie ociera z tylu tj od wewnatrz o przewody hamulcowe
ALE UWAGA OCIERALO O RANTY TYLNICH BLOTNIKOW tj rant kaleczyl opnki
wiec na dzialce spilowalem kamieniem na wiertarce te rany o jakies okolo 1 cm i jak jade w 2 no moze 3-4 lzejsze osoby to nie ociera ale przy max zaladowaniu trze jak tyl dobije

i cos wam powiem przerobilem temat felg do accenta doglebnie wczesniej mialem UWAGA fele RIAL 6x14 oponki 185/60/14 i UWAGA ET-tylko 35 i tu dopiero tarlo mimo ze felga wezsza i opnki tez wezsze ale PANOWIE ET mialo 35 a nie 42 jak w 15 i te 7 mm robi swoje

Teraz te Riale 14 cali ma tata w swoim accencie i jemu trze ale takze podpilowal ranty i trze tylko przy wiekszym zaladunku

wiec MORAL na felgach 7x15 i do tego ET-35
BEDZIE TARLO na 200% z tylu o ranty blotnikow

MOJA rada jesli juz ktos chce miec 15 w acencie do 99r to tylko
przy ET-42 nie ET-35-czy 38 i koniecznie przynajmniej szerokosc felgi 6 lub max 6,5 cala
wiem ze z felgami do accenta do 99r jest ciezko bo rozmiar 4x114,3 jest malo spotykany ale trzeba dobrze szukac
np moich AEZ-tow nie ma w zadnym katalogu ze sa do accenta pisza tylko ze pasuja do Lantry a jednak pasuja i maja identyczny otwor centrujacy

A CO DO ŁOZYSK
nie wiem jak kolega jezdzi ale ja mam w swoim accencie 40 tys km z czego ze 20 tys km na alusach i nie wymieniach co troche lozysk nie czuje takze specjalnej roznicy w przyspieszeniu aczkolwiek napewno ona jest ale od 100km/godz autka na tych 15 rozpedza sie szybciej nic na tych szytkach 155 zdecydowanie szybciej dos predko osiaga 160km/godz

na tych 14 tez jest lepiej zdecydowanie i na oponkach 185

a lozyska spoko wytrzymuja przeciez lanosy fabrycznie wyjezdzaja na 185/60/14 a maja wezszy od accenta rozstaw osi

a co do twardosci to na 15 nie jest tak twardo ja pompuje je 2,3 i jest ok i nigdy nie prostowalem zadnej z nich moze dlatego ze sa to dobre niemieckie fele a nie miekkie jak plastelina Alessio ktorych nikt wam nie poleci mimo ze sa dosc tanie

NAPRAWDE POLECAM 15 cali w accencie na oponce 195 ale tylko przy ET 42 wieksze et moze spowodowac tarcie od wewnatrz a mniejsze od zewnatrz o ranty i szerokosc koniecznie 6,5 lub 6 cali

sluze wszelka pomoca w doborze alusow do accenta do 99r bo naprawde juz w 2 samochodach to przerabialem i to na 15 i 14 calach

a jeszcze ktos powie to kupie se oponki 185/55/15 i tarcie bedzie ale mniejsze TAK tylko te oponki sa 2 razy drozsze od 195/50/50
dla przykladu moje GY Ventura w owym czasie kosztowaly 195/50/15 290 zł sztuka

a teraz UWAGa 185/55/15 AŻ 580 zł
wiec wolalem powalczyc z rantami nic wydawac taka kase

a w wielu autach zawijaja te ranty lub ropychaja nadkola
ja tego wolalem nie robic wiec spilowalem ranty

Pozdrawiam !!!!


[ wiadomość edytowana przez: spoon dnia 2004-08-20 08:27:32 ]
  
 
Cytat:

a jeszcze ktos powie to kupie se oponki 185/55/15 i tarcie bedzie ale mniejsze TAK tylko te oponki sa 2 razy drozsze od 195/50/50
dla przykladu moje GY Ventura w owym czasie kosztowaly 195/50/15 290 zł sztuka
a teraz UWAGa 185/55/15 AŻ 580 zł
wiec wolalem powalczyc z rantami nic wydawac taka kase



A jakie są indeksy prędkości? Ten parametr ma bardzo duży wpływ na cenę.
  
 
zarówno 185/55/15
jak i 195/50/15 byly w indeksie predkosci V

owszem indeksy predkosci maja wplyw na cene ale nie taki

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
zarówno 185/55/15
jak i 195/50/15 byly w indeksie predkosci V
owszem indeksy predkosci maja wplyw na cene ale nie taki



Znalazłem ten model za 423zł w indeksie V - do 240km/h. Przypuszczam, że można znaleźć jeszcze taniej. Ale jedno jest pewne, w większości przypadków cena odzwierciedla jakość.
  
 
to calkiem mozliwe bo ja te oponki kupilem 2 lata temu zaraz jak weszly na rynek a teraz sa widac tansze

to sprawdz jeszcze 195/50/15 V
podejzewam ze 2 razy tansze


Pozdrawiam
  
 
cena opon zależy silnie od rozmiaru jak sobie zapodajesz takie wynalazki jak 195/55 to sie okazuje ze sa drozsze o nawet 50% od 195/50..........a juz perełki 185/55?????? nie widziałem takich opon nigdy!! jełśi nie jest to fabryczny rozmiar jakiegos auta to muszą być drogie. Spoon ma temat jak widać przerobiony i warto go słuchać, podginanie czy podszlifowanie rantów to nieuknikniony zabieg jak chcemy mieć spokój .... niestety ten samochód nie był robiony pod takie rozmiary kółek .
  
 
Absolutnie nie mam zamiaru negaować doświadczenia kolego SPOONA..
Chcę tylko zapytać, czy Twoje opisy dotyczyły modelu Accenta po 2000 roku.. Bo nie wiem jak poprzednie modele, ale właśnie ACC kodowa nazwa VERNA mają łożyska dwurzędowe, które są bardzo delikatne i się sypią.. Nie sądzę, żebym tylko ja miał taki pechowy egzemplarz auta, w którym od nowości wymieniłem juz trzy łożyska (dwa z przodu i jedno z tyłu)...
Jestem pewien na 99% że winne były temu ponadwymiarowe koła i zbyt szerokie felgi (opony). Ich zdjęcia są jeszcze w moim profilu..Są naprawde szerokie (nie pamiętam ET ale chyba 32).
I serio auto teraz mi lepiej przyspiesza i lepiej się prowadzi (zwłaszcza po naszych drogach z koleinami po TIRach).
TEż kombinowałem z tym, żeby mi nie ocierały mi o ranty nadkoli z tyłu i pomogły mi gumy nakręcane na sprężyny..Spoko przejechałem załadowany na full autem z Krakowa nad morze i z powrotem - żadnego ocierania nawet przy dużych predkościach i wybojach (nawet na "hopkach")..
ALe jak wspomniałem - jestem pewien (i nie jest to tylko moja opinia - bo mechaników też), że sypiące się łożyska to wina szerokich kół..
Piszę o tym, bo nie chcę, żeby komuś sie przytrafiło coś podobnego.. Wiec radze uważać z wielkościa kół do ACC wersja po 2000 roku.

ale może rzeczywiście tylko ja mam takiego pecha..
  
 
moje doswiadczenia dotycza accenta do 1999r.

wlasciwie 2 egzemplarzy
jednego z 1997r.
i 2 tego po lekkim facelftingu z 1999r.

dodam ze nadal jezdza na alusach 2 accenty i w zadnym lozysko nawet jedno nie bylo zmieniane a przebiegi ich to 120 tys km i 40 tys km

a jak widze kolega ma nowszego accenta wiec moze faktycznie ma slabsz lozyska

Pozdrawiam
  
 
To prawdę mówiąc zazdroszczę koledze, bo jak sprawdzałem ceny części to do Accenta przed 2000 rokiem ceny części są o połowę niższe niż do mojego...
A pozatym jest już dużo zamienników..a do mojego nie...
np : łożysko : do mojego 195 zł..do starszego modelu zamiennik 80 zł..
  
 
szczerze mowiac nie interesowaly mnie do tej pory czesci do accenta tego 1 i 2 bo nic sie w nich nie psulo i nie psuje
nie liczac klockow, filtrow i typowych rzeczy eksploatacyjnych


a teraz ja mam Coupe I i tu dopiero sa ceny czesci - szok !!!

Pozdrawiam !
  
 
Mam pytanie, czy wejda do lantry z 93' fele R17 opony 205/45 ???
  
 
Cytat:
2004-09-16 17:58:48, mAkArOn pisze:
Mam pytanie, czy wejda do lantry z 93' fele R17 opony 205/45 ???


Wszystko jest mozliwe ...ale czy 205/45 to nie za maly profil na polskie drogi - osobiscie odradzam
  
 
Cytat:
2004-09-16 18:21:30, Richie pisze:
Cytat:
2004-09-16 17:58:48, mAkArOn pisze:
Mam pytanie, czy wejda do lantry z 93' fele R17 opony 205/45 ???


Wszystko jest mozliwe ...ale czy 205/45 to nie za maly profil na polskie drogi - osobiscie odradzam


hmmm, ja myslalem w ten sposob ze jak walne 17 calowe felgi to musze wziasc mniejszy profil bo inaczej fela z opona sie nie zmiesci. A wiec moze 50?
  
 
Wszystko sie zgadza... do feli 17 trzeba zastosowac oponke o mniejszym profilu dla zachowania srednicy kola...ale chodzilo mi raczej o dosyc ekstremalny wymiar feli i oponke 205/45 - zawsze mozna zalozyc 16 i bedzie troche wiecej gumki i mniej obaw o zdrowie feli ...tak z ciekawosci - jakie lantram ma kółka w serii??
pozdro
  
 
Cytat:
2004-09-16 20:32:55, Richie pisze:
Wszystko sie zgadza... do feli 17 trzeba zastosowac oponke o mniejszym profilu dla zachowania srednicy kola...ale chodzilo mi raczej o dosyc ekstremalny wymiar feli i oponke 205/45 - zawsze mozna zalozyc 16 i bedzie troche wiecej gumki i mniej obaw o zdrowie feli ...tak z ciekawosci - jakie lantram ma kółka w serii??
pozdro


No tak ale 16 to nie to co 17;d Jakie lanta ma kolka w serji? 185/60 R14, a co?
  
 
Cytat:
2004-09-16 23:12:31, mAkArOn pisze:
Cytat:
2004-09-16 20:32:55, Richie pisze:
Wszystko sie zgadza... do feli 17 trzeba zastosowac oponke o mniejszym profilu dla zachowania srednicy kola...ale chodzilo mi raczej o dosyc ekstremalny wymiar feli i oponke 205/45 - zawsze mozna zalozyc 16 i bedzie troche wiecej gumki i mniej obaw o zdrowie feli ...tak z ciekawosci - jakie lantram ma kółka w serii??
pozdro


No tak ale 16 to nie to co 17;d Jakie lanta ma kolka w serji? 185/60 R14, a co?


Polecam stronke
Zamienniki opon
łatwo i przyjemnie mozna sprawdzic jakie zalecaja zamienniki kółek...mozna tam tez sprawdzic jakie beda rozbieznosci we wskazaniach licznika predkosci