MotoNews.pl
5 Pytanie co do szerokości kół ? (81856/0) - NT
  

Pytanie co do szerokości kół ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem koła w końcu takie jakie chciałem mieć STEINMETZ 235/45/17 czy ktoś ma takie wymiary bo jazda na nich jest hmm kiepska w szczegulności w koleinach no chyba ze mam coś z zawieszeniem doradzcie http://www.steinmetz.de/produkte_e/omega/omega.htm
  
 
Co mamy doradzic ??

Przegiales z szerokoscia kapcia to teraz cierp
  
 
Przy 17 to niestety naturalny urok,a jakie maja ET? Jak okolo 40 lub 49 to konieczne beda flansze dystansowe,aby poszerzyc rozstaw,wowczas troche sie uspokoi,ale troche,przy 17 masz mniejsza wysokosc opony i mniejsze jej wychylenia na boki przy pokonywaniu nierownosci,wiec jest kolo sztywne,auto bedzie jechalo po koleinach jak pociag po torach.Pozdrawiam
  
 
Mario dystans nic nie da.

Ja mam ET 26 i przy kapciu 235 z przodu nie da sie jezdzic.
Max 225... ale juz o tym pisalem wiec sie nie bede powtarzal.
  
 
Kurcze myślałem że jak kupie koła z firmy która sie specjalizuje w danych modelach to wysadzenie koła jest takie jak powinno odkupilem od kumpla a on muwil ze nie jest tak zle może mial zawieszenie w super stanie musze sprawdzic co jest na nich napisane wtedy odpisze narazie dzieki.
  
 
hmm przynajmniej juz wiem ze 225 daje rade w 2,5TD...Mam juz na oku jakies 225/55R16

Ale widze Kolega odwazniejszy...poszedl po calosci 17 i 235

Pozdrawiam
  
 
Teraz bylem w stacji kotroli sprawdzili amortyzatory do wymiany i tuleje wachacza tez do wymiany moze to jest przyczyną kupilem amorki sachs gazowe niewim czy dobrą firme wybrałem ale kumpel wzioł na swoją zniszke zapłacilem 200zł a tak w normalnym sklepie kosztują mniejwiecej 350zł no i tuleje 50 zł teraz na tych kołach to moja żona na pewno nie bendzie jezdzic no i dobrze ha ha(mowi ze zuca go na wszystkie strony)nara.
  
 
Cytat:
Teraz bylem w stacji kotroli

to znaczy że para dni temu testowałeś 17" przy 10 stopniowym mrozie to sie nie dziw jak ci lato-guma zamarzło na plaskik
--
miałem w bmw e34 235/45/17" nie było jazdy jak zarzuciłem205/55R16 zacząl sie prowadzić jak po szynach -koleiny nie istnieją dla tycz kół
  
 
Michasiu !
W morde,a nie słyszałeś nigdy o zimówkach 17" ?!

Kefir, tuleje wahaczy sa cholernie ważne w tej kwestii.
Jak miałem chujowy stan zawieszenia to 205/60R15 rzucało po koleinach. Jak był dobry stan zawieszenia to na 225/45/R17 jeździło się normalnie (no, tak na 95% )
  
 
Cytat:
2005-02-08 09:41:38, boogie pisze:
Jak miałem chujowy stan zawieszenia to 205/60R15 rzucało po koleinach. Jak był dobry stan zawieszenia to na 225/45/R17 jeździło się normalnie (no, tak na 95% )


No właśnie, proszę o potwierdzenie mojego rozumienia bądż delikatne zasugerowanie że głupio myślę
Jeśli 225/55R16 jest ok w koleinach, to 225/45R17 tym bardziej, prawda? Zakładam, że ET takie samo.

Robert niepewny.
  
 
no niestety robercie "niepewny" jesteś w błędzie a to z powodu wysokości profilu opony / im wyższy tym bardziej tolerancyjny dla kolein. Do tego stopnia, że 225/55/16 jeździ ładnie, a 225/50/16 już niezbyt.
  
 
Cytat:
2005-02-08 11:00:38, dARTi pisze:
no niestety robercie "niepewny" jesteś w błędzie


Dzięki za delikatność

pozdr, Robert
  
 
No to juz zrobione wymienilem tuleje i amorki pojechalem na geometrie i teraz jest si no moze nie tak do konca aje lest o wiele lepiej acha mialem nipisac jaki mam rozmiar felg 8 1/2 J *17 H2 ET 25 opona 235/45/17 napewno powiecie ze 8 1/2 cala to przegiecie ide zrobic zdjecia i wsadze je do mojego profilu to ocenicie
  
 
Jeszcze jeden problem z szerokimi oponami

Ustawienie zbieżności !!!

Na własnej skórze przekonałem sie jak w warsztatach ustawia się te parametry. No więc ustawia się je według tabel nie uwzględniając rozmiaru opon ani felg !!!
Lecą w standardzie a skutek był opłakany, opony do wywalenia zużyte nierówno, bardziej od wewnętrznej strony
  
 
Cytat:
2005-02-11 13:38:27, Cleber pisze:
Jeszcze jeden problem z szerokimi oponami Ustawienie zbieżności !!! Na własnej skórze przekonałem sie jak w warsztatach ustawia się te parametry. No więc ustawia się je według tabel nie uwzględniając rozmiaru opon ani felg !!! Lecą w standardzie a skutek był opłakany, opony do wywalenia zużyte nierówno, bardziej od wewnętrznej strony


tez mam od środka bardziej starte(przód i tył), na przeglądzie powiedzieli że to wina zawieszenia, chodzi o luzy, auto jest ciężkie, zawieszenie się rozjeżdza. (opony 205/65/15), Ściemniaja czy coś w tym jest? Myślałem żeby przełożyć opony z prawej na lewą i lewą na prawą strone, wtedy opony zuzywały by sie bardziej równomiernie, robił już tak ktoś?
  
 
w swojej omesi a caravan mam 2256515 musze wam powiedziec ze one naprawde daja rade . co firmowki to firmowki goodyear. polecam
  
 
W temacie starte krawędzie.

Dla szybko przemieszczających się i / lub bardziej obciążonych pojazdów GM zaleca dla B ustawienie przodu jako maksymalnie dopuszczalny tolerancją zbieżny.

Różnica jest - sprawdziłem.