Zbyt wysokie obroty - co robić ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi o to ze w swoim polonezie 1,6GLI mam taka dziwna sprawe ze jak jade na luzie to mam ok 1800 obrotow jak sie zatrzymam to spadaja do 800 i wydaje mi sie ze te 1800 na luzie jak sobie jade to za duzo jest jeszcze taka sprawa ze jak przegazuje tak do ok 5000 obr. to wtedy obroty na luzie podczas jazdy spadaja i sa tam gdzie powinny co moze byc przyczyna takiego dziwnego blokowania sie obrotow i jak temu mozna zaradzic ??


[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2004-09-01 15:38:38 ]
  
 
ja na luzie mam czasami 2000 -2200 obrotów, jak stoję pd światłami to ludzie się patrzą jak na idiotę co wczoraj odebrał prawko .....
próbowałeś resetowac Pentiuma ???
  
 
Witam!
Sprawdź działanie czujnika położenia przepustnicy i silnika krokowego powietrza wolnych obrotów.
  
 
resetowalem go i nadal to samo czujniki sprawdze jutro a moze to byc np nie wiem nie znam sie ale blokujacy sie silnik krokowy ??
  
 
Czy masz tak tylko na zimym czy równeiż na rozgrzanym silniku?

U mnie na zimnym to normalne żeby przez pierwszych kilkaset metrów obroty jałowe były na poziomie około 2000rpm - potem spadają na 1000.

Na ciepłym silniku takie coś nie powinno się dziać.

Masz LPG I czy II gen?
  
 
zimne cieply nie ma roznicy dopoki nie przegazuje go do 5000 obr. to bieg jalowy podczas jazdy ma ok 1800 obr.
  
 
A moze warto przesmarowac ciegna od gazu?
  
 
że mam tak podobnie to sie spytam czy wiele roboty z takim przesmarowaniem cięgna od gazu ? bo moze i faktycznie to ciegno bo próbowałem wszystkiego ...
  
 
a moze mi ktos powiedzieć jak sprawdzić czujnik polożenia przepustnicy?
  
 
Miernikiem uniwersalnym ustawionym na pomiar oporności zakres do 20 kiloom. Powoli poruszać dźwignią od całkowicie zamknięta do otwarta na max obserwując wskazania. Opornośc powinna płynnie zmieniać się, ważne żeby nie było nagłych zmian wskazań. Jeżeli są nagłe spadki lub wzrosty ( zależy od podłączenia do potencjometru) to potencjometr niestety do wymiany, żadne spraye tu nie pomogą na dłużej.
  
 
mam podobnie i to niezależnie od temp.silnika. u mnie dochodzi do tego jeszcze to, że jdąc (lub stojąc) z tą sam prękością i obrotami zświeca mi się kontrolka"check engine" jak tylko zmienie obroty po pół minuty wszystko wraca do normy.mechnik wspominał o wymianie silnika krokowego i lambdy, ale za sam silnik zaśpiewli w sklepie 500zł. na razie czekam na wolny czas aby go przeczyścić tk jak ktoś wspominał. i mam pytanie w którym miejścu szukać tego
czujnika polożenia przepustnicy. nie chcę rozbebeszyć całego wtrysku jak niepotrzeba
  
 
krokowy na giełdzie zerań można kupić za 120 złotych nowy z gwarancja oczywiście abimex nie wiem jak bosch
a co do połączenia tego miernika to w którym miejscu mam go podpiąć i czym kręcić ? wyjmować go z obudowy?prosze o bardziej szczegółowe informacje