Bardzo wazne pytanie silnikowe - Corolla 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie o czym moga swiadczyc nieszczelnosci silnika i tak np. :

1.Po czym mozemy dostrzec przedmuchy do skrzyni korbowej?

2. Kiedy sie takie przedmuchy pojawiają i jakie niosą ze sobą konsekwencje ?

3.W przypadku uszczelnien miski olejowej gdzie mozna szukac powodów wycieku ?

4. To samo jak wyżej tylko chodzi o dekiel głowicy

5. Czy nadmierne zurzycie tłoków, pierscieni oraz gładzi cylindrowej moze byc powodem nadmiernego przedmuchu do skrzyni korbowej ?, i czy w konsekwencji pojawia sie wtedy tz. odma ktora jest sygnałem do rychlego remontu całej jednostki nap. ?

6. Czy nieszczelnosci silnika, układu dolotowego i wylotowego lub skrzyni biegów mogą byc efektem starych lub sparciałych uszczelek czy tez jest to następstwo nieprawidlowej pracy silnika lub zurzycia jego podzespołów ?

7. Na koniec chciałem zapytac jakie powinno byc cisnienie na tłokach jednostek 1.3 E-10 oraz jakie jest maxymalne odchylenie tego cisnienia na poszczególnych tłokach ?

Pozdrawiam

  
 
No dobra, nikt się nie wypowiada to ja coś napisze. Wiadomości raczej ogólne, nie konkretnie do Corolli 1.3, ale może sie przydadzą:

1) Przedmuchy zobaczysz gdy odkręcisz korek wlewu oleju albo wyciągniesz bagnet przy pracującym silniku... Gdy juz jest naprawdę źle to przez odmę wyrzuca olej do kolektora ssącego - mówi samo za siebie.

2)Przedmuchy to generalnie przez pierścienie

3)Na łączeniu miski z blokiem - ale Ameryki nie odkryłem Sprawdź czy nie leci z góry.

4)Olej wywalany spod pokrywy zaworów/klawiatury to niestety nic dobrego. Może wskazywać a tak masakryczne przedmuchy, że zadna uszczelka nie pomaga - przerabialiśmy to z kumplem w jego ścierze. Możesz uszczelniać silikonem kazdą śrubkę a i tak gdzies będzie wywalać - u niego ostatecznie z korka wlewu oleju....

5)Niestety tak.
Z tego co wiem to odma to jest sam przewód. Ciebie martwi nadmierny power z odmy... Tak mi sie przynajmniej wydaje.

6)Jeśli chodzi o wiek to 15 lat uszczelnienia trzymają spoko. Przebiegi rzedu 200-300tys jak sądze-u mnie 17 lat 200 tys i nic nie puszcza - może to Ci pomoże.
Układ dolotowy? Co tam ma być nieszczelnego? Wszystko ma byc gucio.
Na kolektorze wydechowym może przepalić się uszczelka. Sam wydech to wiadomo...

7) E-10 to które roczniki?

Mam nadzieję, że pomogłem.

Pozdrawiam
  
 
E-10 robili od 92-97 a to ma znaczenie jaki rocznik ?
te silniki sie czyms róznily jesli chodzi o rocznik ??
  
 
Cytat:
2004-11-27 10:09:02, Cromm pisze:
te silniki sie czyms róznily jesli chodzi o rocznik ??



Nie wiem Chciałem się dowiedzieć, bo w książce mam dane na temat E-9 w takim razie (roczniki do 92) a nie chciałbym wprowadzać Cię w błąd.

Pozdrawiam