Regulacja zaworów w m20

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kolega ma e30 z silnikiem m20b20 i wczoraj regulował zawory. ustawił na 025 i silnik mu chodzi jak star200 i to w dieslu. Możę ktoś wie jakie powinny tam być luzy.
Przy okazji chciałem podziękować za słowa otuchy i wsparcia jakie dostałem po wypadku. To bardzo miłe, że można na was liczyć
Pozdrowienia
piotreq
  
 
Cytat:
2004-11-27 09:00:44, piotreq pisze:
Kolega ma e30 z silnikiem m20b20 i wczoraj regulował zawory. ustawił na 025 i silnik mu chodzi jak star200 i to w dieslu. Możę ktoś wie jakie powinny tam być luzy. Przy okazji chciałem podziękować za słowa otuchy i wsparcia jakie dostałem po wypadku. To bardzo miłe, że można na was liczyć Pozdrowienia piotreq


może ma wytarte dźwigieni i wałek dlatego klekocze
  
 
Cytat:
może ma wytarte dźwigieni i wałek dlatego klekocze

a wtedy pozostaje ustawianie na słuch a nie na szczelinomierz
  
 
Może to będzie bardziej przydatne niż posty kolegów.

LINK

Chyba jest jasne, że silnik zaczął "klekotać" po regulacji zaworów, więc nie ma mowy o żadnych wytartych dzwigienkach. Wcześniej prawdopodobnie (co wynika z postu autora) silnik pracował poprawnie...

[ wiadomość edytowana przez: Bagor dnia 2004-11-27 18:30:28 ]
  
 
Cytat:
Chyba jest jasne, że silnik zaczął "klekotać" po regulacji zaworów, więc nie ma mowy o żadnych wytartych dzwigienkach


ależ jest. mógł zwiększyć luz regulując go na 0,25 miedzy powierzchnią niewytartą na dźwigience i zaworem. przy założeniu że poprzednio zawory były wyregulowane na słuch taka ewentualność jest mozliwa. może ustawiał je w niewłaściwym momencie. zawory reguluje się kiedy oba są zamkniete.
luzy zaworowe dla tego silnika podawane przez instrukcję obsługi to 0,20 mm przy temperaturze silnika maksymalnie 35 stopni celcjusza.