Pony - awaria pompy paliwa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakies 2 lata temu zmienialem pompe paliwa. Ciekla werzykiem przelewowym czy jak on si etam nazywal. Wymienilem pompe na nowa (180 zł) kompletu naprawczego nie zdolalem kupic Jakis tydzien temu znow padal, zauwazyl to mechanik na przegladzie tech. Zrobilem male obejscie , podpielem pod ten krociec na samej gorze wezyk do przewodu odplywowego za pomokca trojnika. Problem wydaje mi sie rozwiazany, chodz chcialem zasiegnac rady grupowiczow czy nie wplynie to negatywnie na funkcjonowanie jzu nadszarpnietje pompy paliwa, czy nie wywola to jakis anomali. Ostatnio zaobserwowalem wadliwa prace na benzynie, silnik pracuje nierowno w zasadzie tylko na saniu mozna jezdzic jak puszcze ssanie to gasnie. czy przyczyna moze byc woda w przewdach badz gazniku czy tam zborniku paliwa? Slyszalme od znajomego mechanika ze mozna wlac do baku denaturatu i on powinen zalatwic problem skraplania wody w baku alob jezdzic na pelnym zbiorniku. Chyba ze te objawy sa spowodowane poglebajaca sie awaria pompy. (pewnie membrany poszly) co o tym sadzicie a moze ktos naprawial taka pompe ?

Pozdrawiam

Bruno
  
 
napisałeś, że pompa padła a nie podałeś objawów, skoro na ssaniu silnik pracuje, tzn że pompa jest OK, jedynie masz problemy regulacyjne (tak mi się wydaje). Gdyby pompa paliwowa nie pracowała, to nie mógłby silnik pracować bez podawanego paliwa.
  
 
No tak wyglada ze pracuej ale wydaje mi sie ze objaw jest taki ze podaje za malo paliwa. np przed chwila wrocilem z miasta na gazie obroty byly ok wszystko dziala bez zzarzutu , jak przelaczylem na benzyne na poczatku jedzie si edobrze po jakims czasie zaczyna przerywac. jak w czasie jazdy wrzucilem na luz od razu gasl silnik. na postoju musialme wlaczyc ssanie bo inaczje obroty tak spadaja ze gasnie i potem ciezko go odpalic. jak naciskalem pedal gazu na ssaniu praktycznie nie bylo reakcji, jak dalem do dechy zgasl co to moze byc , chyba teraz wylozylem temat
  
 
Cytat:
2004-11-26 22:18:55, bruner pisze:
co to moze byc , chyba teraz wylozylem temat


Ogólnie rzecz biorąc wyłożyłes temat ale bez szczegułów. Moim skromnym zdaniem jest to typowy objaw konfliktu dwóch różnych sposobów zasilania silnika, każde paliwo potrzebyje róznych ustaień, jest to problem diagnostyczny który męczy wielu uzytkowników instalacji gazowej. Używanie dwóch różnych paliw ma tą wadę, że trzeba stosować różne schematy ustawień elementów zaplonu i dopasowania układów zasilania do siebie. Do konkretnych silników benzynowych są zastosowane odpowiednie uklady zasilania gazem. Nie zawsze montarzysta zaoferuje odpowiedni.... ale to są wyjatkowe przypadki. U ciebie raczej bym szukal konfrontacji w zasilaniu benzyną i gazem, kwestia ustawień. .Ale bez diagnozy popartej pomiarami jest to bardzo trudne. Raczej na Twoim miejscy bym pojechał do jakiegoś dobrze zorganizowanego warsztatu na pomiary.


[ wiadomość edytowana przez: Bolls_no1 dnia 2004-11-27 11:12:56 ]
  
 
jakis czas temu bylem, mechanik po analizie spalin ustawil mi parownik i gaznik. chodzilo wszystko niby ok. zmniejszyl przerwe na swiecach.(ngk) bo stwierdzil ze na gazie musi byc mniejsza niz standardowa. Tak sobie mysle ze kopulka i palec byly wymienianie jakies 2 lata temu, filtr powietrza ma tez z 10000 lub moze nawet z 15000, moze to ma jakis wplyw.???
  
 
Odeszlismy od tematu glownego "pompa paliwa" a moze to jednak problem lezy po jej stronie za malo dostarcza paliwa i stad klopot? Albo moze poprzez ten moj patent na odprowadzenie paliwa z weza przelewowego do odplywu to byl blad i w ten sposob wytwarza sie jakies pod cisnienie etc???
  
 
mialem to samo
tez mam instalke LPG
padla mi pompa i paliwo uciekalo wezykiem przelewowym

stracilem wtedy ok 20 litrow V powera

w pompie poszla membrana
cisnienie trzyma ale wylewa

oddalem na reklamacje
i uznali
a ja kupilem oryginalna Hyundaia
i zrobilem juz ponad 20 tys i spokoj
  
 
to tez byl orginalny hyundia zrobilem 32 tys i padal

Moze ktos wie czy da sie zestawy naprawcze kupic, do takiej pompy ?
  
 
zestawow naprawczych nie ma

ja pompe kupilem sam ale montowalem w ASO
wiec przy reklamacji mialem dobry papier
i zostala uznana
i pompe wymieniono

przyczyna jest pekniecie membrany
ale co to powoduje nie wiem

staram sie co jakis czas pojezdzic na benzynce zeby wszystko dzialalo

jaki masz zawor za pompa paliwa
jak montowali ci gaz to powinni zalozyc zawor odcinajaco-zwrotny
i paliwo wraca do zbiornika
pompa caly czas pracuje i tloczy paliwo z powrotem do zbiornika

gaziarze mogli ci zalozyc zawor odcinajacy i robi sie cisnienie i peka membrana
czasem oszczedzaja w gazowni i tak sie dzieje
  
 
a może awaria gaźnika? jak odpalisz na benzynie , chodzi na wolnych? jakby co to pompę ( i gaźnik ) mam. z tego co wiem to sprawne. poza tym jeśli chodzi na ssaniu tzn. że paliwo podaje. nie moge sobie do końca wyobrazić jakie zrobiłeś obejście. przyjedziesz po zegary to zajrzę. coś wymyślimy. jestem caly tydzień w chałupie

[ wiadomość edytowana przez: zabel dnia 2004-11-27 20:07:13 ]
  
 
nie wiem czy uwierzycie dodalem 0.5 L denaturatu i wymieszalo sie z benzyna i jest ok chodzi jak marzenie, nawet jak jest zimny silnik. Chyba jednak byla w benzynie woda )) Spirytus etylowy zwiazal wode. Zobaczymy jak bedzie dzis i w kolejne dni
Dzieki za wszystkie odpowiediz na moj post