MotoNews.pl
  

Wiejski tuning ;-D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiedzialem gdzie to przypasowac, wiec pozwolilem sobie zaczac nowy temat. Wczesniej jednak chcialem sie goraco przywitac

A teraz do rzeczy.... odkad mam espero zastanawiam sie czy mozna przerobic elektryke (?) tak by mogly sie na raz swiecic swiatla i dlugie i zwykle ? Nie wiem czy to legalne czy nie, ale efekt nocą pewnie bylby niezly
Dajcie znac czy tez macie takie zwariowane pomysly i czy moze ktos z was probowal cos takiego zrobic oraz jakie przeszkody mozna napotkac...

z gory dzieki za wasze opinie

pozdro
  
 
jezeli chcesz miec dlugie i mijania naraz to wystarczy przytzrymac ta dzwigienke od dlugich do siebie z tym ze bedziesz musial trzymac calyczas jezlei chcez eby sie swiecily tak bo gdy dasz jaodsieie to gasna mijania i wlanczaja sie dlugie. Podswietl sobie podwozie jak chcesz miec zajbeisty efekt noca
  
 
eeeee jestes pewien ? kurcze az jutro sprawdze, teraz mi sie nie chce wychodzic na ten ziąb. Wydawalo mi sie ze nie ma znaczenia w ktora strone ruszasz wajchą bo i tak zawsze mijania gasna....

a jak wyglada sprawa z neonami ? ;-D
tak pod kolor lakieru... jak z legalnoscia tego - mendy sie czepiaja o to ? Jak z kosztami i innymi napotykanymi trudnosciami itp ?
  
 
jezeli chodzi o swiatla dlugie to jesttak jak powiedzialem. A co do neonow sa zabronione jak wiekszosc przerobek w samochodach a koszt zrobienia tego zalezy gdzie ale niepowinien przekroczyc 700zl
  
 
Witam el_loco

jesli mowisz serio z tymi neonami to dobry tytul topicu dales..choc chyba juz podobny byl..poszukaj..jest ciekawy

moze poki co wybierz wersje bardziej lajtowa i tansza i strzel niebieskie postojowki neony przy spryskiwaczach i swiecace wentylki bo jak ci sie to znudzi to nie bedziesz mial zalu za spore pieniadze wladowane w podswietlenie zreszta w ogole zajrzyj do galerii koreanskiej..koreance w kwestii wiejskiego tuningu espero sa masterami szczegolnie w srodku czesto maja niezly wypas

co do swiatel..to juz sensowniejsze jest..tak sobie mysle..bartek nie zauwazylem tego wczesniej o czym piszesz..ale jesli faktycznie tak jest to najprostszym sposobem dokonania takiej przerobki jest modyfikacja przy kostce przy samym przelaczniku..tak zeby ten sam sygnal ktory jest w pozycji "do siebie" byl tez w pozycji "od siebie" ..co do legalnosci to bladego pojecia nie mam...ale umowmy sie...w ogole nie mozna jezdzic na dlugich wiec ze strony policji nic nam nie grozi bo zwykle po prostu nie ma okazji zeby to zauwazyc..ogolnie jestem na TAK


przegladalem wlasnie allegro...z tanszych propozycji ta jest niezla

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2004-11-26 03:56:22 ]
  
 
Ja mam połaczone krótkie z długimi i muszę przyznać, że efekt jest bardzo zadowalający w kwestii poprawy oświetlenia drogi.
W Espero światła drogowe "walą" w przód, a przed samym przodem droga pozostaje mocno niedoświetlona. Przy zapalonych jednocześnie krótkich i długich przed samochodem jest bardzo jasno i świetnie oświetlone pobocze.
Co do przepisów to jest to z pewnością dozwolone, ponieważ wiele aut fabrycznie jest wyposażona w takie rozwiązanie np. Fiat Bravo/Brava, Astra II, czy nawet stare polonezy okrągłymi reflektorami.

Zresztą poczytaj sobie TUTAJ. Jest tam szczegółowo opisane to i kilka innych pożytecznych ulepszeń.

Ps. I to z pewnością nie jest to wiejski tuning
  
 
Ja mam połaczone krótkie z długimi i muszę przyznać, że efekt jest bardzo zadowalający w kwestii poprawy oświetlenia drogi.
W Espero światła drogowe "walą" w przód, a przed samym przodem droga pozostaje mocno niedoświetlona. Przy zapalonych jednocześnie krótkich i długich przed samochodem jest bardzo jasno i świetnie oświetlone pobocze.
Co do przepisów to jest to z pewnością dozwolone, ponieważ wiele aut fabrycznie jest wyposażona w takie rozwiązanie np. Fiat Bravo/Brava, Astra II, czy nawet stare polonezy okrągłymi reflektorami.

Zresztą poczytaj sobie TUTAJ. Jest tam szczegółowo opisane to i kilka innych pożytecznych ulepszeń.

Ps. I to z pewnością nie jest to wiejski tuning
  
 
Dzieki bardzo za linka, kilka przerobek z tamtejszej dyskusji mnie zainteresowalo, lecz chyba jestem za glupi na nie samemu hehe, przekaze to swojemu mechanikowi niech sie bawi ;-d

Fajnie jakby Asterix zebral finalna wersje wszystkich przerobek w jakims artykule i gdzies opublikowal (nawet w jakims pisemku - czemu nie)

Na poczatek skupie sie na tym co mnie najbardziej interesowalo, czyli laczenie krotkich i dlugich. Do tego wymienie sobie zaroweczki.
Jakie polecacie (sorry ze sie powtarzaam bo temat byl juz pewnie z milion razy walkowany) - Philipsy, Osramy, Tungsramy i jeszcze sie jakies w tamtym tekscie pojawily.
Jaka moc: 55 czy 100 W ?
Trzeba dodatkowo dla 100 W przerabiac instalacje czy cos ?

Ps i na koniec czemu uwazacie ze temat postu jest adekwatny do neonkow ? ;-D Nie mowie ze to jest do konca powazne, ale sami na pewno przyznacie ze w nocy efekt jest niezly.
  
 
W temacie, do którego dał Ci link tommi-j jest wszystko całkiem prosto opisane.
Do zmiany zarówek koniecznie trzeba zamontowac dodatkowe przekaźniki (przynajmniej jeden dla tych świateł gdzie zamierzasz zmaienić zarówki) w przeciwnym razei trzeba zbierać pieniążki na przłącznik zespolony.
  
 
Wiesz nie do konca, bo najpierw byla szczegolowa fotorelacja ktora potem jak sie okazala wymagala poprawek bo sterowanie swiatlami nie dzialalo (nie zebym go czesto uzywal anyway).
W kazdym badz razie to mi juz wystarczylo by sie zgubic (a bez tego bylo mi rownie trudno nadarzac)
No ale nic, odrobina samozaparcia i troche wolnego czasu i moze dam rady, a jak nie ja to moj mechanik na pewno ( i wlasnie tu by mi sie przydala opublikowana wersja)
Pozdrawiam
  
 
Jeśli chodzi o wersję finalną przeróbki świateł ...narazie mnie siły (zdrowie trochę szwankuje) i wena twórcza opóściła. Jeśli ktoś chce bliższe szczegóły to niech wali na priv. Ostatecznie i tak sklecę jakiegoś PDF'a, może tysz i w wersji angielskiej, coby i no forach zagranicznych mogi poczytać.

Co do pomyłek, to koreańce są winne, ja się nie przyznaję

[ wiadomość edytowana przez: asterixgal dnia 2004-11-29 07:36:32 ]