Koncówka silnika - i co dalej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No cóż - Mój Abimex zaczyna powoli niedomagać - i prosi sie o remont
Olej konsumuje
Słabowity jakiś
Spod korka oleju warczy głośniej niż z wydechu


Nie chce robić półśrodkami (typu wymienie uszczelniacze zaworowe a potem sie pomyśli)

Tylko sie zastanawiam -
Remontować istniejący ?
Szukać silnika z rozbitka z mniejszym przebiegiem?
DOHC?

Chciałbym usłyszeć wasze za i przeciw co do każdej z tych opcji
Nie jest to sprawa paląca ale zaczynam już planować finanse pod kątem naprawy autka
  
 
Witaj w klubie.
  
 
Cytat:
2004-11-22 13:04:08, RATMAN pisze:
Remontować istniejący ?





Cytat:
2004-11-22 13:04:08, RATMAN pisze:
Szukać silnika z rozbitka z mniejszym przebiegiem?
DOHC?


  
 
Jak masz czas, umiejetnosci, miejsce i srodki do naprawy ciaglych drobnych niedomagan DOHC to wstawiaj go. W przeciwnym razie remontuj OHV koszt ok 1500 zl i smigaj nastepne 150 kkm
  
 
Cytat:
2004-11-22 14:00:56, road_runner pisze:
Jak masz czas, umiejetnosci, miejsce i srodki do naprawy ciaglych drobnych niedomagan DOHC to wstawiaj go. W przeciwnym razie remontuj OHV koszt ok 1500 zl i smigaj nastepne 150 kkm


nic dodać nic ująć
  
 
a ile natrzaskane masz kilometrów ze silniczek wyzionoł ducha ?
  
 
Szybciej wyremontujesz swoją OHaVałkę niż znajdziesz coś dobrego ( inne OHV, DOHC itp)
Jak nie jesteś miłośnikiem cudowania to remont jest najlepszą alternatywą...
  
 
Ja na razie staram się nie myśleć o moim silniku.Ale jak już mu się zdechnie to raczej przekładka.Lada dzień wskoczy mi 180000 ale nie widze jakichś niepokojących wskazówek...
  
 
Cytat:
2004-11-22 14:11:22, pablo_fso pisze:
a ile natrzaskane masz kilometrów ze silniczek wyzionoł ducha ?



Teoretycznie czy na ile go oceniam??
Teoretycznie mam 88 tys
oceniam na jakieś 150 - 160
(brak plomb na liczniku a i zawieszenie troche za bardzo wytłuczone jak na 80 tys)
Poza tym poprzedni właściciel solidnie go zaniedbał - olej LOTOS (be) zmieniany co 20 - 25 tys - bo półsyntetyk to można rzadziej zmieniać Latem chłodzenie na wodzie (bo to panie lepiej ciepło odprowadza) skrzynia biegów bez oleju (toi tam też jest olej ????)
Ale to wyszło później - z wymianą oleju tylko dlatego że trafiłem do tego samego warsztatu gdzie gościu zawsze jeżdził Wode sam spuszczałem a co do skrzyni to zadzwoniłem do gościa żeby go zjebać.....
  
 
Cytat:
2004-11-22 14:00:56, road_runner pisze:
Jak masz czas, umiejetnosci, miejsce i srodki do naprawy ciaglych drobnych niedomagan DOHC to wstawiaj go. W przeciwnym razie remontuj OHV koszt ok 1500 zl i smigaj nastepne 150 kkm


Kolega nie może sobie wstawić DOHCa z podstawowej przyczyny. W modelu z 97 roku musi mieć wtrysk i katalizator. Jak sobie zafunduje DOHCa bez, to każdy policjant z drogówki ma prawo zatrzymać dowód. Nie wspominając juz o przeglądzie technicznym. Poza tym nie oszukujmy się. Przecież te silniki mają po 30 lat. Nie jest to gwarancją niezawodności.
  
 
chyba ze 2.0 I.E.
  
 
HI HI
A u mnie zestaw "katalizator paszoł wont" siedzi - tłumik zamiast kata
I u upierdliwego diagnosty przeszedł....
Ciekawe że na 2 lata mi wstemplował
  
 
Nie ciesz sie tak ,bo nie wiadomo czy teraz nie czyta tego posta... resztę dopisz sobie sam...
  
 
Cytat:
2004-11-26 12:24:09, RATMAN pisze:
HI HI A u mnie zestaw "katalizator paszoł wont" siedzi - tłumik zamiast kata I u upierdliwego diagnosty przeszedł.... Ciekawe że na 2 lata mi wstemplował


Ale ma wtrysk. A silnik z gaźnikiem to obawiam się akceptacji by raczej nie zdobył.
  
 
Witam,ratój swój silniczek.Na początku roku zrobiłem kapitalkę (szlif wału,cylindrów,nowe tłoki,wałek rozrządu,szklanki popychaczy) koszt 1300 zł. Własna robocizna.Jest OK.
  
 
Cytat:
2004-11-26 12:24:09, RATMAN pisze:
HI HI A u mnie zestaw "katalizator paszoł wont" siedzi - tłumik zamiast kata I u upierdliwego diagnosty przeszedł.... Ciekawe że na 2 lata mi wstemplował



Jaki upierdliwy, toż on chce się najwyraźniej zaprzyjaźnić!
  
 
Cytat:
2004-11-22 13:04:08, RATMAN pisze:
No cóż - Mój Abimex zaczyna powoli niedomagać - i prosi sie o remont Olej konsumuje Słabowity jakiś Spod korka oleju warczy głośniej niż z wydechu Nie chce robić półśrodkami (typu wymienie uszczelniacze zaworowe a potem sie pomyśli) Tylko sie zastanawiam - Remontować istniejący ? Szukać silnika z rozbitka z mniejszym przebiegiem?



Cytat:
DOHC?



Jak masz kase to pakuj DOHC. 2.0 i.e., bede sie mial z kim po Łodzi scigac (moje 2.0 sie wlasnie dociera )

[ wiadomość edytowana przez: crashman dnia 2004-11-27 00:06:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: crashman dnia 2004-11-27 00:07:44 ]
  
 
Cytat:
2004-11-26 12:32:12, vistula pisze:
Nie ciesz sie tak ,bo nie wiadomo czy teraz nie czyta tego posta... resztę dopisz sobie sam...



EEE tam - bo to mało zielonych podków sprawdzał...
z resztą teraz mój inaczej wygląda
  
 
Cytat:
2004-11-27 00:05:06, crashman pisze:
Jak masz kase to pakuj DOHC. 2.0 i.e., bede sie mial z kim po Łodzi scigac (moje 2.0 sie wlasnie dociera )




zaznaczam, że organizowanie nielegalnych wyścigów jest przestępstwem i nie przystoi to klubowiczom.





  
 
Ciężko jest dyskutować, kiedy każdy z nas ma swoją koncepcje na sprawne auto.
Najrozsądniej jest wykonać kapitalny remont Twojej jednostki - będziesz przynajmniej pewny tego co masz.
Dwulitrówka jest kultowym silnikiem, ale.... o wtryskach i katalizatorach nie wspominając, jest bardzo ciężko znaleźć silnik który nie był zarzynany i w miare nadaje się do remontu. teraz podsumowując koszt zakupu silnika w niewiadomym stanie to około 1000pln + remoncik, tak pi razy drzwi 2500pln.
Inna alternatywa to szukanie silnika jeżdżonego. Kwity są różne, a i stan nie zawsze taki jak byśmy sobie tego życzyli.
W tym przypadku pomyślał bym o wymianie na GSI, lub 1.4 Rovera, lub rozwiązanie ciut extremalne, ale godne zainteresowania 1.6-1.8 Rover.
Teraz musisz to wszystko co było dotąd napisane skonfrontować z rzeczywistoscią, czyli tym czego oczekujesz od serducha w Twoim aucie i stanu finansów, oraz odpornosci nerwowoej na wszelkiego rodzaju : znawców, złote rączki, handlarzy, specjalistów, bajkopisarzy itp......



[ wiadomość edytowana przez: vazyl dnia 2004-11-27 17:36:11 ]