125p Berlina

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Od 1998 jeździlem fiatem 125p. Niestety balcha jest juz tak zdechla ze szukalem jego nastepcy. Wczoraj udalo mi sie kupic FSO 125p Berlina 1,5L (dokladnie przepisane z dowodu). Jest to zwykly sedan w jakiejś dziwnej wersji, bachy 0 rdzy.
Co to jest za wersja Berlina? Rocznik 1986 z silnikiem poloneza AA i okrąglym mostem. Na chłodnicy jest gorek z napisami po niemiecku. Aparat zaplonowy tez jakis dziwny. Kopulka ma wyjścia pod kontem, a nie pionowo do góry. Znaczek z tylu ME. Bardzo dziwny materila podsufitki - wcześniej takiego nie widzialem. Podsufitka odkleiła sie jak w starym amerykańcu
  
 
Masz eksportówkę,znaczy odrzut z eksportu Normalny Fiat tyle,że "wyselekcjonowany",wersja "wypas",hehe Podsufitkę takową mam w moim Fiaciku,jest z identycznego materiału jak w starszych poldkach i również pięknie się odkleja.
Gratuluję zakupu i oby dobrze śmigał
  
 
Berlina jest to rodzaj wersji nadwizia.
W starszych opracowaniach zamiast sedan podają berlina.
  
 
A mnie ciekawi jaki masz grzejnik w ogrzewaniu.
  
 
Po pierwszej przejarzczce zauwazylem ze do zrobienia sa tylko łożyska z przodu (moze wsytarczy dociagnąć). W porównaniu z moim poprzednim fiatem jest badzi cichy i miekki. Kierownica chodzi o wiele lżej. Ma oryginalnie 84tys km. Zbiera sie tez o wiele lepiej, może ma inne przelozenie mostu.
  
 
Cytat:
2005-04-06 22:00:05, Grzech pisze:
A mnie ciekawi jaki masz grzejnik w ogrzewaniu.



Tzn ? Nagrzewnice? Jakie byly? Jakie są różnice
  
 
Obudowa taka sama, a grzejnik w srodku inny. Inaczej skonstruowany - analogicznie jak w Ładzie - i w efekcie powalająco skuteczne ogrzewanie.
  
 
No witam współmieszkańca mojego miasta Masz wersję "lux" exsport Generalnie fajna bryka musi być. A grzejnik możesz mieć inny, bo może to fińska wersja Daj znać, moze się spotkamy i porobimy zdjęcia Twojej bryczce
  
 
Jest jeszcze jedna dziwna sprawa. Na budzie jest nr SUP115EC602322925 na tabiczce znamionowej oryginalnej jest ..115DC... zamiast ...115EC.... Jest nabita dodatkowa tabliczka taka jaka daja na przegladach z roku 1986 czyli daty produkcji z numerem z E wiec w papierach jest wszystko ok. Ogladając podwozie zauwazylem te tam gdzie odlazla konserwacja jest siwy kolor, na przetarciach lakieru tez jest siwy wiec wyglada na to ze bym przemalowany ale w fabryce bo przewody i inne elenenty nie sa pryśniete. Niebieski jest wszedzie (wnęka na radio, badażnik). Na mocowaniach (czarnych) siedzeń przy lewarku widac prysniete niebieskim. O co chodzi? Byly w 1986r niebieskie fiaty?
  
 
porob jakies fotki
  
 
Wiktor,kur....na chata,szary lakier to raczej podkład,FSO stosowało takowy.Ale skąd niebieski to już niestetyz nie wiem.Prawdopodobnie alkoholizm pracownika FSO
A w 1986 niebieskie Fiaty jak najbardziej były
Podsufitka wygląda tak?


::
[ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2005-04-07 00:45:49 ]
  
 
Dziś mamy meeteing z kolegą Wiktorem, więc wieczorem będą zdjęcia "exporta"
  
 
Cytat:
2005-04-07 07:08:58, MacioBA pisze:
Dziś mamy meeteing z kolegą Wiktorem, więc wieczorem będą zdjęcia "exporta"


Do nagrzewnicy zajrzyjcie.
  
 
Zrobcie fotki tych tabliczek znamionowych!

W 1986 byl kolorek niebieski, calkiem ladny.
Czy na nadwoziu rzeczywiscie jest 115EC - moze to tylko uszkodzone 115DC...? Zwlaszcza, ze na tabliczce znamionowej jest tak jak powinno byc, czyli 115DC.
Z numeru wynika, ze masz silnik Poloneza AA 75 KM, czyli kloci sie to z zapisem w dowodzie rej. Berlina 1.5 L. Jezeli juz to powinno byc Berlina 1.5 ME. Berlina - to oznaczenie nadwozia "limuzyna".
Siwy kolor, ktory widzisz na przetarciach to pewnie szary podklad pod lakier.

Pozdrawiam i czekam na foty.
Adamus
  
 
Eeee tam tabliczki znamionowe... Do nagrzewnicy zajrzyjcie!


[ wiadomość edytowana przez: grzech dnia 2005-04-07 09:58:36 ]
  
 
Do nagrzewnicy!!! Bardzo mnie zainteresował temat ogrzewania w kancie...jako że lato sie zbliża
Ale na serio jak to zrobić, żeby np od łady zapodać...
Jeśli był już taki temat, to proszę o linka, jeśli nie, to może osobny temacik o ogrzewaniu???
Pzdr
  
 
Cytat:
2005-04-07 11:37:51, Wujek-Kajtek pisze:
Do nagrzewnicy!!! Bardzo mnie zainteresował temat ogrzewania w kancie...jako że lato sie zbliża Ale na serio jak to zrobić, żeby np od łady zapodać... Jeśli był już taki temat, to proszę o linka, jeśli nie, to może osobny temacik o ogrzewaniu??? Pzdr


Jest wątek o nagrzewnicy od Łady nazwany dla zmyłki "Nagrzewnica od VW w Polonezie". - Masz LINK
  
 
Cytat:
2005-04-06 22:22:38, wiktorgorny pisze:
Jest jeszcze jedna dziwna sprawa. Na budzie jest nr SUP115EC602322925 na tabiczce znamionowej oryginalnej jest ..115DC... zamiast ...115EC.... Jest nabita dodatkowa tabliczka taka jaka daja na przegladach z roku 1986 czyli daty produkcji z numerem z E wiec w papierach jest wszystko ok. Ogladając podwozie zauwazylem te tam gdzie odlazla konserwacja jest siwy kolor, na przetarciach lakieru tez jest siwy wiec wyglada na to ze bym przemalowany ale w fabryce bo przewody i inne elenenty nie sa pryśniete. Niebieski jest wszedzie (wnęka na radio, badażnik). Na mocowaniach (czarnych) siedzeń przy lewarku widac prysniete niebieskim. O co chodzi? Byly w 1986r niebieskie fiaty?


Zaraz, zaraz a czy to nie jest czasem ten z kwadratowymi swiatłami z przodu?
  
 
Cytat:
2005-04-07 13:11:22, Grzech pisze:
Jest wątek o nagrzewnicy od Łady nazwany dla zmyłki "Nagrzewnica od VW w Polonezie". - Masz LINK


Nooo Grzesiu czyżbyś okiełznał już wyszukiwarkę - brawo

a wracając do tematu - z niecierpliwością czekam na fotki
  
 






Specjalnie dla Grzesia



Przyczyna odrzutu



Dwie tabliczki i numer budy



A oprócz tego....




Fiat jest poprostu w idealnym stanie. Dwie tabliczki, ze zmianą numeru, obydiwe z 1986 Silnik jak żyleta, cudo poprostu! Ani kropeczki rdzy. Podsufitka z Poloneza, faktycznie nieco odlaźnięta Generalnie stan igła z przebiegiem 84 tysiące. Tylko pozazdrościć. Kolega Wiktor od lat siedzi w "amerykańcach", a Fiatem (zabra) jeździł z powodzeniem na codzień. Niestety korozja wygrała Ale wierny marce pozostanie