At Your orders, PUNIU

Co do 1.8 TD, to powiem, że do escorta kombi silnik idealnie dobrany. Jadąc w pełni obciążonym autem ciągle dość spontanicznie reaguje na pedał i to na każdym biegu. Nieco traci na wigorze po włączeniu klimy, ale coś za coś

. Co do eksploatacji - średnie zużycie w okolicy 6.3-6.5lON/100km, na długiej trasie jadąc płynnie nie więcej niż 110km/h udało mi się zejść do 4.9lON/100km! Jeśli trafisz dobry egzemplarz (silnik nie będzie zajeżdżony), to pojeździ naprawdę długo (300-400kkm). Newralgicznym elementem jest pompa wtryskowa LUCAS made by DELPHI. Jest to pompa, na której niewielu pompiarzy się zna, a która z silnika prostego jak rogalik robi co najmniej takiego zakrętasa, jak precel. Dopóki działa - nie ma problemu, ale jak zacznie się coś z nią dziać, niewielu potrafi ją poprawnie zdiagnozowac i naprawić. Druga sprawa, to turbina, którą trzeba dość szanować. Auta NIE WOLNO kupić bez sprawdzenia stanu turbiny, to samo dotyczy ciśnienia sprężania oraz przedmuchów. Naprawa główna kosztuje drogo, o ile naprawiasz z użyciem markowych części, a ponieważ zamienników jest w trzy diabły, eksploatacja essiego nawet z cherlawym dieslem nie musi rujnować właściciela. Ja ten motorek lubię, pomimo, że włożyłem w niego tyle kasy, że pewnie by ze 2 MKIV w całości kupił
