Kolektory pod solexy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!
mam nadzieje ze nie dubluje watkow ale rzadko sie odzywam, wiec sorki.

PYTANIE: jak to jest z kolektorami. chodzi mi o kolektory pod Solexy 40 wygladaja jak webery i te inne , pytania mam ogolne, czy isnieja "gotowe" czy trzeba zawsze dorabiac, jak tak to ew. kto (gdzie) z czego czy sa odlewane sie trafiaja czy tylko spawane a jezeli spawane to z zego aluminium czy stal??? co z rura od cieczy chlodzącej???
najpierw wydaje mi sie rozejrze z ajuz zrobionymi ale nie wiem czy znajde....
pozdrawiam!!!
  
 
Hmmmm.... z tego co pamiętam to takie cacka widziałem na zlocie i to nówki Fleszer - prosze o komentarz.
  
 
Cytat:
2004-09-23 15:18:34, Lewar pisze:
Witam!! mam nadzieje ze nie dubluje watkow ale rzadko sie odzywam, wiec sorki. PYTANIE: jak to jest z kolektorami. chodzi mi o kolektory pod Solexy 40 wygladaja jak webery i te inne , pytania mam ogolne, czy isnieja "gotowe" czy trzeba zawsze dorabiac, jak tak to ew. kto (gdzie) z czego czy sa odlewane sie trafiaja czy tylko spawane a jezeli spawane to z zego aluminium czy stal??? co z rura od cieczy chlodzącej??? najpierw wydaje mi sie rozejrze z ajuz zrobionymi ale nie wiem czy znajde.... pozdrawiam!!!


Witam. Znowu sie przeiwja problem kolektorów to moze bede mógł pomóc. Kumpel dorabiał różne rzeczy tego typu. Zamawiał odlewy aluminowe a następnie obrabiał (ma trochę maszyn w domowym warsztacie i niemalże wszystko w pracy). Zrobił w ten sposób m.in. flanszę umożliwiającą podłącznei silnika od malucha do skrzyni biegów od K-750 (radziecki motocykl). Myśle, że taki kolektor też by mógł zrobić, tylko musiał by mieć jakis oryginał lub przynajmniej model (do odlewu).

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
A wiec tak - co do kolektorow to najlepiej kontaktowac sie z Grzegorzem2107 - on "wynalazl" gdzies goscia, ktory zrobi takie cus - nie nazbyt drogo

Ewentualnie pozostaje firma Wolfmotor na Wgerzech.


Rysunki techniczne sa w necie(priv), tyle ze 45 a nei 40 - ale to nie problem, bo sa tylko na papierze.
Druga sprawa to mocowanie - co do solexow to nei wiem - ale powinno byc to samo co wiba i dellorto(mowa o poziomych) - trzeba by sprawdzic - jest stronka gdzie sa rysunki zwymiarowane - zmierzyc swoje i porownac!

I poraz setny przestrzegam - same gazniki to polowa sukcesu! - nalezy miec odpowiednie dysze, gardziele oraz rozpylacze(ida w parze)
  
 
no wiec tak:
mam gzniki :solex 40addhe
dysze venturiego : 32 (z tego co sie orientowalem to calkiem dobrze do 40-stek i silnika 1.6??)
rozpylacz ma oznaczenie 4.8 (troche duze)
co do dysz to biegu jalowego sa orginalne z oznaczeniem 54 (chyba tez duzo jak na poczatek??)
a glowne sa dorabiane jakies i nie maja zadnych oznaczen. jedna z rurek emulsynych tez jest dorobiona, tu moze byc chyba klopot bo lepiej zeby wszystkie chodzily identycznie.
a jak to jest z tymi lejkami, sie nimi dlugosc ustawia?

oczywiscie zdjae sobie sprawe ze trzeba to bedzie potem wszystko c o dobiore wczesniej skorygowac juz na zywca.

i jeszcze pytanie, czy sa duze problemy ze znajdowaniem dysz do np weberow (moze by pasowaly nawet calkiem inne, jak sobie z tym radzicie??) , bo o tych solexach to wogole wszedzie malo informacji.

dzieki pozdrawiam!!
  
 
Najpierw wtrace jeszcze do wczesniejszego pytania - rura z woda to jest, owszem - ale sluzy podgrzewaniu!!! A nie chlodzeniu!(mi sie tez wydawalo ze ma chlodzic a jest odwrotnie)
I problem nalezy rozwiazac nastepujaco :
-zdjac kolektor ssacy - nagwintowac kanaly w glowicy, i wkrecic kolki(szpilki) mozna ewentualnie na specjalnych tasmach uszczewlniajacych jakby cieklo.

-zaslepic gumowego weza - np sruba i opaska - ja mam tak to zrobione, i widzialem tak w innych modelach.


A teraz co do dysz,gardzieli,rozpylaczy.
-Pierwsza podstawowa rzecz - jest w necie program jetting - ktory poda jakie dysze sa wymagane(dellorto/weber) trzeba znalesc tylko odpowiednik solex.

Nie wiem czy to co masz i nazywasz venturi - o nr 32 to nie jest czasem GARDZIEL 32 - i w tedy jest w miare OK pewnie nawet i do 1500.
Rozpylacz Venturi z gardziela idzie w parze(jedno pasuje do drugiego) - wiec jesli nie jest przekombinowane to jest OK!

Dysze -
paliwowe glowne
hmm w dellorto to od 115 do pewnie 135 - moze 140
powietrze nie wiem moze od 160 - 185

Reszty nie pomne teraz.
Rurki emulsyjne to rzecz ktora ma najmniejsze znaczenie(ponoc), WAZNIEJSZE - i pewnie najwazniejsze sa dysze paliwowe glowne, i powietrzne, oraz te od wolnych obrotow.(chyba 45)
Oraz gardziele.

Cala sprawa sie rozbija o to, ze zbyt duze dysze paliwowe powoduja wyplukanie filmu olejowego = zatarcie silnika
zbyt male dysze paliwowe zpowoduja przegtrzewanie sie = zatarcie silnika.
Wiec sprawa nie jest prosta i prosze o rozsadek.

Calosc postaram sie juz niedlugo ujac na stronie internetowej ktora tworze.



a mialo byc o kolektorach





  
 
Parę rysunków masz na stronie Konrada - ale do weberów 40 dcoe. Masz tam tez pliki dościągnięcia na temat działania tych gaźników
Fleszer?? a w tych naszych kolektorach jest mozliwość podłączenia podgrzewania kolektora??
Oto adres
www.40dcoe.of.pl
  
 
nie ma mozliwosci.
NEI ma kanalow wodnych -zreszta to bez sensu - bo im cieplej tym mniejsze osiagi auta - po to sa doloty zimnego powietrza, zeby bylo lepiej, i po to tez zatyka sie kanaly wodne - Bastek tak ma u siebie.
  
 
Witam!!
no wiec tak venturki mam na mysli te wkladane zwezki jak sie mowii, gazniki mam 40stki (tyle ma ta rura) a rozpylacze 4.8 (takie cos przed venturka) rozebralem wsio jest w super stanie niczego nie brakuje tylko te dysze musze jakos wykombinowac i kolektor.

musze pomierzyc przylaczeniowe kolnierze i p[orownam do webera moze to jest toasamo...
pozdrawiam!!!
  
 


Wiec porownalem i mi wyszlo ze po prostu potrzebne mi sa kolektory pod Webery 40stki, rozstawy srub i wpgole jest identyczne
ktos ma na zbyciu?
  
 
Szukam info na temat solexow schematy itp POMÓŻCIE bo w necie polskim nie ma tego za duzo chodzi mi o poziome c 40
  
 
Rzuć okiem na inne tematu
ten albo ten
Jest też książka na stronie klubowej