Co to moze byc????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam dzis moj "Kucyk" sie zbuntowal (chyba dziku jakis) otóz rozrusznik raz kreci jak powalony a raz jest zima kreci jakby pradu nie bylo, podejrzewam ze to rozrusznik,ale to nie wszystko dzieje sie tak tylko jak dam mu troche po garach tzn szybciej rusze ze skrzyzowania wtedy traci wolne obroty i za holere nie idze ich utrzymac nawet zaciagniecie ssania nic nie daje. dodam ze mój hultaj ma gazownie i membrany w mieszalniku przydalo by sie wymienic .

wiec zastanawiam sie tak czy problem z wolnymi obrotami moze miec cos wspolnego z zapalaniem wg mnie raczej nie no ale w autach jest wszystko mozliwe.

wielkie dzieki za zainteresowanie pozdrawiam czekczek
  
 
Coś pomieszałeś albo nie zrozumialem, a co ma rozrusznik do wolnych obrotów? Napis zdokladniej w czym problem.
  
 
z wolnymi obrotami juz doszedlem czeka mnie remont mieszlanika(membrany ) jak ruszam naprzyklad ze skrzyzowania dam mu bardziej po garach to go gaz zalewa i autko zdycha, a z kreceniem tez juz doszedlaem chyba akum mi sie pierdoli dzis wchodzie do autka a on nawet nie obrucil stalem na gurce wiec go na popych odpalil dojechalem do chaty podpiolem go pod prostownik a on pokazuje ze akum pelny wiec cos mi sie zdaje ze akus do wymiany bo nie trzyma pradu.
  
 
Witam, skoro masz akumulator w takim stanie , to nie dziw sie ze nie masz wolnych obrotow.Wymien najpierw akumulator,
  
 
Witam jaki akumulator ma byc w poniaczu.

tak mnie zastanawia co ma akum do wolnych jak juz auko zapali to przeciez laduje je alternator.a wolnych nie mam przez to ze membrany trzeba juz wymienic (po 100 000km wypadalo by moim zdaniem i tak dlugo wytrzymaly)
  
 
ja z kolei mam coś z alternatorem, bo mi troche mrugają światełka na wolnych. i oczywiście wolne są dziwne. po 280 tysiącach szczotki mogą zacząć się kończyć
  
 
Zgadza sie po odpaleniu alternator laduje, tyle ze wiekszosc mocy idzie na ladowanie akumulatora,czesc mocy na swiatla, a miedzy innymi na cewke zaplonowa, ktora nie majac pelnego napiecia nie daje takiej iskry jak na w pelni sprawnym akumulatorze.Po prostu iskra jest ciensza.Sprobuj najpierw wlozyc sprawny akumulator a powinienes zauwazyc roznice. To samo mozna zaobserwowac jezdzac bez ladowania, kiedy akumulator jest rozladowany to rowniez zanikaja wolne obroty.Pozdrawiam.
  
 
kupilem sobie akumulator 45Ah i dlatego pytam czy on wystarczy do mojego hultaja bo jesli jest za maly moge do 7 dni wymienic go za doplata na wiekszy. pozdrawiam CzEkCzEk
  
 
Najlepiej by bylo sprawdzic jaki zaleca producent.Uzaleznione jest to od tego ile masz elektryki w samochodzie, jesli to standart to powinien wystarczyc, ale sprawdz zalecenie producenta.
  
 
Witam kurcze niech ktos mi powi jak sprawdzic czy nie uciekam mi gdzies prad z instalacji. bo rozladowywuje mi cos akuma, mam nowy akus dwa dni wszystko bylo ok. dzisiaj znow ledwo co odpalil pod robota jak wrucilem do chaty bylo oki krecil dobrze.
  
 
Ktos juz o tym pisal, nalezy wpoiac amperomierz miedzy kleme a akumulator, sprawdzic czy jest pobor.Oczywiscie nalezy powylaczac do tego wszystkie odbiorniki.Warto by bylo sie upewnic czy masz wszystko wporzadku z rozrusznikiem, moze tam masz jakies przebicie na uzwojeniu??Moze to byc tez luzna klema, w tedy moze nie byc dobrego ladowania,Gdybym to ja ,mial taki problem , zaczal bym od sprawdzenia napiecia ladowania, nastepnie zbadalbym rozrusznik, bo jakos nie chce mi sie wierzyc zeby byl jakis uplyw na przewodach.Moim zdaniem bedzie to albo alternator albo rozrusznik.
  
 
ladowanie mam jest tak kolo 14,4V tyle udalo mi sie dzis sprawdzic jeszcze podokrecalem klemy zobaczymy co on na to powie
  
 
ładowanie powinieneś sprawdzić dwa razy:
1. na włączonym tylko silniku
2. na włączonym silniku i włączonych reflektorach, może jeszcze włącz ogrzewanie szyby
chodzi o to żeby sprawdzić ładowanie pod obciążeniem czyli jaki prąd wytwarza alternator, to ważniejsze niż napięcie
  
 
moze mi ktos powiedziec ile pradu zrzera ten zegarek na podtzymaniu bo jak ja wszystko wylacze to wychodzi ze mam pobor pradu na akumulatorze ok 3A a to chyba za duzo moze ktos moglby podpiac amperomierz u siebie i sprawdzil by to dla mnie ile jest u niego bede bardzo wdzieczny
  
 
Moim zdaniem to nie mozliwe zeby zegarek bral 3A, jesli by bylo 0,3 to jeszcze. Odepnij zegarek i zmierz jeszcze raz.
  
 
0,3A to i tak za dużo na zegarek!!! faktycznie jest dużo mniej, jeśli po wyłączeniu wszystkiego masz pobór ok.3A to ozn. odbiornik ok. 40 watów a to sporo, jak mierzysz ten pobór? najlepsze do tego są amperomierze z tzw. zerem pośrodku, pokazują wtedy wartości na plus/minus,
jest możliwe że masz padniętą jedną diodę w alternatorze i po wyłączeniu zapłonu uzwojenie alternatora pobiera prąd