MotoNews.pl
3 Czy w GLi może się sam przestawić zapłon??? (60700/27) - NT
  

Czy w GLi może się sam przestawić zapłon???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy w 1,6 Gli abimex może się przestawić zapłan przez odłączenie akumulatora. Dolegliwością mojego silniczka jest spalanie stukowe i na gazie i na benzynie. Elektromechanik stwierdził, że niemożliwe jest aby zapłon się przestawił i odesłał mnie z tym do gaziarza, gaziarz na to, że to na pewno wina zapłonu.

Gdy pojechałem poldkiem w góry to była tragedia, pod górę max. 50-60 km/h, gdy wciskałem gaz do dechy to słyszałem tylko to nieprzyjemne stukanie

Czy to może być objaw padnietego kompa, nie pokazuje żadnego kodu błędu?

Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.
  
 
Może pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków ?
  
 
Za zapłon odpowiedzialny jest także czujnik położenia wału który przekazuje sygnał do komputera, pasek także mógł sie przestawić, ale najpierw sprwdziłbym samodzielnie czujniki, przeczyścił styki itp, skprawdził stan kabli WN, świec i jak wyglądają gniazda w cewkach.
  
 
Słyszałem też o przypadkach przestawienia się koła pasowego na wale.
  
 
Owszem od odłączenia akumulatora resetuje się pamięć komputerka. ale przy osiągnięciu przez silnik temp 90stopni komp uczy się jego parametrów. Ja bym zaczął tak jak koledzy radzili od świec, styków, kabli WN itd. U mnie po wymianie świec (dzisiaj)silnik odżył, a już myślałem że z nim kiepsko (szarpał, nierówno chodził, nie miał mocy, gasł itd).
PS. Polecam 3 - elektrodowe Iskry.
  
 
tak tez chyba spróbuje zrobić, jak tylko to sprawdzę to poinformuje o efektach
  
 
Gdy wszysko wyczyścisz, sprawdź czy nie ma przebicia na przew. WN. Potem na zimnym silniku zresetuj komputer (zdejmij klemę - uwaga czasem pamięć podtrzymuje bateria w syrenie alarmu), zapal silnik i trzymaj go na wolnych obrotach do czasu osiągnięcia temp. ok.90' . Niech sobie wpisze cały program bez szaleństw.
Powodzenia
  
 
oczywiście że zapłon mógł się przestawić, tak jak było wcześniej juz wspomniane, poprzez obrócenie sie koła pasowego.
przyczyna może być nie dokręcenie koła lub za bardzo wbity klin a wnajgorszym razie może być sciety, może być też wyrobienie wpustu w kole.
jednym słowem musisz odkręcic koło i wtedy będziesz mógł zweryfikować je