"wolne obroty" 2000 a duze spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
jak to jest z tymi obrotami.
mam essiego mkV 1,4 z monowtryskiem z 1992r.

zauwazylem ze od jakis 2 tygodni (wczesniej essie nie jezdzil codziennie) jest tak ze jak jak odpale mojego czarnego rumaka to obroty sa rzedu 1300 ( tak jak w ksiazce pisze ze na zimnym silniku obroty powinny wynosic 1100 - 1200) przejade pare metrow i jak wrzuce luz to obroty wskakuja na 2000. do pracy mam 13 km i wyczytalem we wczesniejszych watkach ze nawet do 10 km essie potrafi sie grzac i ze wtedy na ssaniu jade. pytanie co z tymi obrotami. wskaznik temperatury coprawda ledwo sie wychyla poza biale pole i podejrzewam ze to jest przyczyna ciaglej pracy na podwyzszonych obrotach. czasami jednak jest tak ze obroty spadaja do 1600, 1200 a na sam koniec do 1100. essie spala mi 9l/100km. latem nie mialem tego problemu. jak go kupilem spalal 8l/100km ale jezdzilem z predkosciami srodnio 120, 130 km/h teraz z racji oszczednosci na paliwku jezdze 80-90km/h a zre jak smok.
przypuszczam, ze gdyby obroty byly zredukowane do 1200 to spalal by mniej.
co sadza nt szanowni grupowicze?

pozdrawiam
  
 
Kody błędu najpierw bym zczytał. Może jakiś czujnik np. temperatury powietrza uwalony.
  
 
przegladalem posty nt bledow. kilka osob pisalo ze trzeba podlaczyc do zlacza "prosty czujnik" w postaci diody z rezysytorkiem pod ktores tam kabelki ale co do szczegolow nie dotarlem moze zle szukalem albo nie to zapytanie do wyszukiwarki?
  
 
Na pewno jest to opisane na forum. Kwestia poszukania.
  
 
ok a powiedzcie mi kochani moi taka rzecz:
gdzie ja mam sie podpiac zeby posprawdzac te kody.
z lewej strony komory silnika (kolo aku) nie mam zadnej wtyczki.
z prawej strony tam gdzie dziupla jest z silnikiem od wycieraczek mam dwie biale wtyczki - pierwsza jest z dwoma koncowkami typu meskiego a druga z jedna koncowka typu meskiego.
jest jeszcze jedna wtyczka typu zenskiego tylko ze ma ze 6 albo 7 dziurek dochodza do niej czarne i rozowe przewody. jesli chodzi o ten komputer to mam takie cos mocowane mniej wiecej po srodku bltnika i to cos jest w metalowej obudowie i ma wtyczke z 12 kabelkami.
znalazlem tez cos kolo swiatel taka wtyczke typu zenskiego z 3 dziurkami tam ida przewody z u gory brazowy i na dole czarny i brazowy. jaktam sie podpiolem tzn. dwa dolne zwarlem a do gornego podlaczylem ujemna koncowke mojego magicznego testra to nic sie nie dzialo nawet diodka sie nie zaswiecila. na dolnej koncowce w czarnym przewodzie jest napewno masa. w dolnym prawym przewodzie nie wiem co jest.

prosze o rady

pzdr
  
 
Co może być u mnie przyczyną wolnych obrotów na poziomie 1200rpm? Jest to zarówno na gazie jak i na benzynie. Silnik jest niedogrzany - ledwo dochodzi do końca białej "grubej" skali, na pogranicze wąskiej i szerokiej skali, więc może to tego wina? Napewno muszę zmienić termostat (ile to może kosztować?). Esco 1,6 '91lpg ghia
  
 
30-40PLN za termostat, wymiana 15min. i może troszeczkę płynu na dolanie jak się wyleje