MotoNews.pl
  

Korek od wlewu oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kurcze mam taki dziwny problem. Coraz częściej zdarza mi że korek od wlewu oleju po prostu wyskakuje ( jest nakładany ). Wkurz mnie to bo rozpryskuje mi olej po silniku. Może wam też sie takie coś przytrafiło?? Co zrobić żeby temy zapobiec ???
  
 
Cytat:
2005-02-28 17:36:55, norx pisze:
Kurcze mam taki dziwny problem. Coraz częściej zdarza mi że korek od wlewu oleju po prostu wyskakuje ( jest nakładany ). Wkurz mnie to bo rozpryskuje mi olej po silniku. Może wam też sie takie coś przytrafiło?? Co zrobić żeby temy zapobiec ???


ja zrobiel m u siebie,( moze nie fachowo ale dziala) tak, że obkleilem tasma izolacyjna miejsce na ktore wchodzi korek, przez co zniwelowalem luz i jest ok
  
 
ja mam korek minimalnie spłaszczony (ściśniety po bokach) i lepiej sie trzyma
  
 
hihi, a ja założyłem nowy /kosztowało to mnie 20zł/
  
 
Kup nowy koszt ok 20 zl i jest swiety spokuj,tez bawilem sie w tasmy,woreczki podkladalem i tak zawsze cos pocieklo.Nowy - koszt nie wielki a cieszy
  
 
Ludzie co wy czajnikami jeździcie ??

Ja korek wystrzeliwuje to chyba komprecha ucieka w górę czyż nie ??
Mój jest luźny i się nic nie wyskakuje...
  
 
sprawdż czy nie masz odmy zatkanej,jak jest zatkana to nie ma którędy uchodzić ciśnienie z silnika i wychodzi wszytkimi możliwymi "wyjściami".jak założych korek na chama to w końcu może ci sie rozściec silnik.Oczywiście istnieje możliwość że faktycznie to tylko korek jest padnięty
  
 
Cytat:
2005-02-28 18:21:03, Seba pisze:
Kup nowy koszt ok 20 zl i jest swiety spokuj,tez bawilem sie w tasmy,woreczki podkladalem i tak zawsze cos pocieklo.Nowy - koszt nie wielki a cieszy



Święty spokój????
Jak kupiłem essiego to był korek jakis dorabiany i było super, pokrywa zaworów czyściutka. No ale chciałem ładny, oryginalny, zółciutki. I teraz cały czas mam rozmazany olej obok korka bo ta guma nie jest zbyt szczelna, a na pewno nie jest tak szczelnie jak toczony korek wciskany do otworu wlewu oleju ;(
  
 
Cytat:
2005-02-28 18:59:18, kurpi pisze:
sprawdż czy nie masz odmy zatkanej,jak jest zatkana to nie ma którędy uchodzić ciśnienie z silnika i wychodzi wszytkimi możliwymi "wyjściami".jak założych korek na chama to w końcu może ci sie rozściec silnik.Oczywiście istnieje możliwość że faktycznie to tylko korek jest padnięty

Ta,tak.Szczególnie w zimie, gdzie w przewodach odmy krzepnie woda z olejem. :: :: :: Dziś walczyłem z tym zjawiskiem, tylko że w Peugeocie 405.


[ wiadomość edytowana przez: mirasEssiMkVII dnia 2005-02-28 19:54:11 ]
  
 
Cytat:
2005-02-28 18:59:18, kurpi pisze:
sprawdż czy nie masz odmy zatkanej,jak jest zatkana to nie ma którędy uchodzić ciśnienie z silnika i wychodzi wszytkimi możliwymi "wyjściami".jak założych korek na chama to w końcu może ci sie rozściec silnik.Oczywiście istnieje możliwość że faktycznie to tylko korek jest padnięty



czy odma to ten przewod z takim "baczkiem" umieszczony (przynajmniej w 1.6 8V) u gory po lewej stronie z tylu silnika?
ile kosztuje wymiana takiego przewodu? (ja go mam izolacja polepionego ;P
  
 
jak strzela korek to chyba bardzo cos nietak... pirerwsze slysze
  
 
Gdzie jest ta odma???????u mnie też wyrzuca szczegolnie jak jest zimno.
  
 
W ZETECach odma jest tutaj :

  
 
ja mam 1,4 jednopunktowy 92" rocznik i ciągle zapominam dokadne oznaczenie ale powinienem się doszukać.wielkie dzięki.
  
 
Cytat:
2005-02-28 18:28:19, MediaTech pisze:
Ludzie co wy czajnikami jeździcie ?? Ja korek wystrzeliwuje to chyba komprecha ucieka w górę czyż nie ?? Mój jest luźny i się nic nie wyskakuje...


wszystko jest ok te typy (1,6 90r) tak miały
też mi wyskakiwł a z silnikiem było ok
  
 
No niestety nie mam zdjecia 1,4 ale generalnie odma to wężyk gumowy podłączony do puszki filtra powietrza ... wychodzacy z pokrywy zaworow. Jesli cos zle napisalem to mnie poprawcie
  
 
w silnikach cvh odma jest z drugiej strony korka wlewu oleju. Ale uwieżcie wszystkie 1,3 1,4 i 1,6 cvh cierpią na tę przypadłość, wynika to po prostu z konstrykcji tego korka. Ja w swoim korek zmianiałem już dwa razy.
  
 
No nie wiem co wy macie. Mój 1.4i nie ma takich przypadłości a silniczek jest czysty jak łza.
  
 
Umnie też byl czysty.dopóki nie wywalilo korka.
no i poziom oleju spadl od razu ponizej minimum.
Ale zastanawia czy ta zatkana odma to jedyna mozliwa przyczyna???
  
 
Ja tez obstawiam zapchaną odme w koncu cisnienie jakie sie wytwarza w skrzyni korbowej tez musi znalesc jakiesc ujscie a tym ujscem jest odma odpowietrzajaca a jak zapchana jest to po prostu wywala korek bo wytwarza sie zbyt duze cisnienie