| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2004-12-10 00:52:51 nie powinien gasnac tylko moze troche nierowno pracowac |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-12-10 08:31:40
to racja, ale tak jest jeśłi i bagnet i korek wlewu oleju jest szczelnie zamknięty. chodzi o to że istnieje cos takiego jak odma, to znaczy przewód łączący skrzynię korbową z dolotem. montowany jest po to by ewentualne opary zostały zasysane do tłoków i spalane a nie wydalane do atmosfery. w związku z tym jeśli odkręci sie korek wlewu oleju lub wyjmie sie bagnet powietrze po części zasysane jest przez któryś z tych otworów a po części przez filtr powietrza. jednak pamietajmy że przez korek wlewu oleju łatwiej zaciągać powietrze silnikowi, bo w przepływomierzu jest klapka i sprężyna która stawia opór. tak wiec przygasanie lub nawet gaśnięcie silnika po odkręceniu korka lub wyjeciu bagnetu nie oznacza usterki. z tego co wiem w nowych silnikach to juz nie występuje. pozdrawiam |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-12-10 15:09:52
może ale nie musi
po bagnecie jest zbyt mała dziurka bys to poczuł na wolnych obrotach. przejedź się to zobaczysz.
prawidłowa reakcja. jednak mieszanka bedzie zbyt uboga byś mógł normalnie sie poruszać autem. odkręcenie korka wlewu oleju lub wyjecie bagnetu powoduje ni mniej ni wiecej jak tylko dostawanie się za przepływomierz "lewego" powietrza. powietrze takie nie jest mierzone przez przepływomierz w skutek czego mieszanka ubożeje. zamiast wagowego stosunku powietrza do paliwa 14:1 powstaje np 22:1. nie pamietam jakie są skrajne stosunki wagowe powietrza do paliwa miedzy którymi mieszanka jest palna. pozdrawiam |
daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2004-12-10 19:20:39 U mnie w 318 is , jak odkręce korek okelu silnik zaczyna wariować, zaczyna nim telepać i zaczyna przygasać , ale nie gaśnie, podobnie jest jak wyjme bagnet, tyle tylko że objawy są mniejsze. Ale tak jak pisza koledzy poniżej to jest normalne. |
Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2004-12-10 23:08:51 Dzięki za odpowiedzi |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-12-20 08:19:30
najprawdopodobniej odłaczyłeś też i przepływomierz. a skoro tak to niby skąd komputer miała wiedzieć ile powietrza jest zasysane do silnika? pozdrawiam |
daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2004-12-20 08:26:19 To też jak najbardziej normalne, wystarczy że w tym przewodzie doprowadzającym powietrze z filtra do przepustnicy bedzie dziura lub pęknięcie i silnik będzie przygasał lub gasł całkowicie, a to dlatego że silnik od niskich obrotów (silniczek krokowy) dostaje lewe powietrze, zmienia się ciśnienie i wariuje. Ja tak miałem z powodu właśnie pęknięcia tego przewodu. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-12-20 10:14:18
to nie przez ciśnienie. dzieje się tak dlatego, że do cylindrów dostaje sie powietrze niezmierzone przez przepływomierz. a ten pomiar jest bardzo istotny w celu ustalenia odpowiedniej dawki paliwa wtryskiwanego. obrazowo wygląda to tak: do cylindra jest zasysane powietrze w ilości 100 gram, z tego 50 gram przez przepływomierz a 50 przez dziurę. więc komp przelicza ile paliwa powinno zostać podane do cylindra właśnie dla tych 50 gram zmierzonych. druga porcja paliwa powoduje zubożenie mieszanki i nierówną pracę silnika. warto dodać że silnik krokowy pracuje tylko podczas pracy silnika na biegu jałowym, tzn przy całkowicie zamknietej przepustnicy. pozdrawiam |