Silnik A-grupa :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Jako ze w srode rozbieram silnik i bede juz go skladal jako A-grupe na prace dyplmowa, moze doradzilibyscie mi co w nim dlubnac jaki walek, ile glowica, jakie inne patenty zgodne z homologacja zrobic. Dziekuje za wszelkie odpowiedzi

Pozdrawiam
  
 
Po pierwsze to nie wiem czy jest jakiś sens robienia silnika wg. książki homologacyjnej. Chyba nie będą Ci rozbierać silnika przy okazji pracy dyplomowej?

Napisze ogólnikowo jak ja bym widział taki silnik:
- wszystko na nowych częściach!
- więszka pojemność skokowa
- wałek 555 (bo sprawdzony i nienapawany)
- głowica na duuużych zaworach
- planowanie 6-7mm
- oczywiście "paznokcie" na tłokach
- kompletnie odchudzony i wyważony ukł. tłokowo-korbowy
- jakiś konkretny gaźnik z innego auta lub motocykla
- duże koło pasowe alternatora
- breda
- alu micha (4l) lub chłodnica oleju
- olej TYLKO pełny syntetyk np Castrol RS 10W60 ok.180zł/4l

- najlepiej krótka skrzynia
- wiadro zabieraków (ale to zależy od stylu jazdy )
- ze dwie zapasowe skrzynie biegów
- bilstein i dobre hamulce!

Chyba niczego nie przeoczyłem... Podsumowując koszt budowy takiego motoru to grubo ponad 2000zł. No i jeszcze trzeba znaleźć ludzi którzy nie spieprzą powierzonej im roboty, bo prawda jest taka, że sam prawie nic nie zrobisz. Możesz tylko poskładac ten silnik do kupy. Potem tylko się modlić, żeby to wszystko nie "wybuchło" przy próbie odpalenia. Jak odpali to masa testów/ustawień żeby to chodziło jak należy. A jak ten silnik dotrwa do konca sezonu, to na kolanach na Jasną Góre
W każdym bądź razie będę trzymał kciuki
  
 
hey powiecie mi czy wy tez macie problemy takie jak moj kolega z przegladem samochodu !!??Facet na stacji doawlił mu sie do tarcz hamulcowych !! a własnie i pytał sie o ksiazke homologacyjna !!??? tam na niej pisze do konca 2005 idzie takie cos przedłuzyc !?????
prosze odpiszcie mi na to !!!! bo musz mu to powiedxziec !!!

a i gzdzie robicie przeglady samochodowe bo tyn facet to kawał h....


POZDROWIENIA FOR ALL TGR!!!!!
  
 
Diagnoście chyba nie chodziło o książke homologacyjną A5188...
Po prostu CHYBA wg. przepisów nie mozna stosować innych rozwiązań, niż te które przewidziała fabryka. I dlatego CHYBA mogą Cię ukarac np za opony o szerokości 155 w Cinquecento 700. Nie można też montować do dużego fiata kierownicy z malucha pomimo, że pasuje jak ulał.
Ale wiem, że kaszle z tarczami przechodzą przeglądy, także proponował bym zmienić stacje i może od razu na wszelki wypadek zabrać jakiś "załącznik"
  
 
Layer- ja musze robic to wedlug homologacji, bo taki mam tytul pracy, i wszystko co jest przerobione to musze miec opisane wraz ze zdjeciem, ale zawsze mozna zrobic zdjecie innej czesci niz jest wsadzona . Zalezy mi tez zeby motor nie byl za bardzo wysilony, bo na impreze tez trzeba dojechac i z niej wrocic, a km sie nabijaja. Musze jeszcze pomyslec..

Pozdrawiam
  
 
A jak już złożysz motor to zalej V-powera i powinienes mieć "magiczne cztery-zero" (jak to mówił karateka )
  
 
LPP (Light Performance Pack):
- splanowanie głowicy,
- tuning gaźnika,
- przestawienie zapłonu,
- wywalenie tłumika szmerów ssania,

MPP (Medium Performance Pack):
Wszystko to co wyżej plus:
- sportowy wałek,
- polerka dolotu i wylotu,
- wolny wydech,
- stoczone koło zamachowe,
- poprawione chłodzenie silnika,

HPP (Hard Performance Pack):
Dorzucić jeszcze:
- większe zawory,
- powiększona średnica cylindrów,
- kute tłoki,
- odchudzone korbowody,
- wszystkie części ukł. korbowo-tłokowego wyważone,
- jakiś dwugardzielowy gaźnik,
- stożkowy filtr powietrza,
- metalowe sprzęgło...
  
 
No to ja robie MPP + wieksze zawory + wywazenie ukladu korbowo-tlokowego + strumienica dolotu

P.S. Dzisiaj rozebralem silnik i okazalo sie ze sa zatarte panewki na wale

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-18 09:53:57, wurcus pisze:
hey powiecie mi czy wy tez macie problemy takie jak moj kolega z przegladem samochodu !!??Facet na stacji doawlił mu sie do tarcz hamulcowych !! a własnie i pytał sie o ksiazke homologacyjna !!??? tam na niej pisze do konca 2005 idzie takie cos przedłuzyc !????? prosze odpiszcie mi na to !!!! bo musz mu to powiedxziec !!! a i gzdzie robicie przeglady samochodowe bo tyn facet to kawał h.... POZDROWIENIA FOR ALL TGR!!!!!


co do tarcz niech kolega sie ze mną skontaktuje załatwie mu homologacje na tarcze od rzeczoznawcy PZM o ile si enie myle za nie więcej niz 50 zł dla rzeczoznawcy-operacja jak najbardziej legalna
  
 
Hey Arti jesli to kosztuje do 50 lub do 80 to nie ma sprawy powiedz co od niego potzrebujesz !! chodzi mi o malucha jakie dane lub cos w tym stylu !!a własnie umiołbys tyz załatwic tako homologacja na klatka !!?? jesli ja to za ile !!ale najwazniejesz sa te tarcze !! prosze o szybka odp a własnie ile chciołbys za to kasy !!oki !! pozdrawiam appapapa
  
 
napisz na maila a podam ci namiary co i jak i kiedy załatwiac, wszystko załatwisz tzn spotkanie przez telefon a potem to juz wizyta na stacji z rzeczoznawcą od ktorego dostaniesz papier na tarcze i jak będziesz miał taki papier to nikt nie podskoczy bo kto podwazy opinie licencjonowanego rzeczoznawcy PZM.
A co ja chce? postawisz piwko i gra
  
 
hey Arti dostołes mego mejla !!?? jesli nie to to jest on !! motul@interia.pl napisz jak to załatwymy kiedy kaj oki pozdrawiam pppaapa