| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pilot99 Ford Escort wrocław | 2004-12-16 21:40:35 Witam
mam mozliwos zakupu ktoregos silnika oczywiscie w essim kombi |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2004-12-16 22:04:17
Jasne,ze TD Walic te gazy (chyba,ze wtrysk) ,diesel to diesel. |
lukas101 ORION 1.6EFI LPG Łowicz | 2004-12-16 22:07:25 diesel dobry dla emerytów |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2004-12-16 23:17:18 zależy jaka instalka siedzi w tym 1,6, jeżeli sekwencja to bym brał benzyne , w innym przypadku TD |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2004-12-17 12:02:39
No nie wiem,bo pierwsze auto jakie ujezdzalem po odebraniu prawka to bylo mondeo td i jezdzone bylo hmmm,nie jak na diesla przystalo A osiagi wg katalogu escort diesel (oczywiscie turbo z intercoolerem) ma lepsze niz 1,6 16V - tym bardziej z gazem. Wybierajac pomiedzy 1,6 16V a TD wybralbym klekotka.Jesli juz 1,8 czy 2,0 benzynka no to gazik . |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2004-12-17 14:27:43 Jeśli chodzi o opienie na temat naszych turbodieselków to nie sa one najlepsze - nawet ostatnio w jakimś piśmie czytałem porównanie td różnych marek i nasz TD wypadł cieniutko i oceniony został jako małotrwały i głośny. Jewśli zaś chodzi o zeteca 1.6 to ma on jak najlepsze opinie nawet u fachowców od innych marek, nawet zdarzają sie w zetecach przebiegi większe niż w TD.......tak, że tutaj bym się mocno zastanawiał......mi też zawsze się podobały nasze TD ale po nasłuchaniu się opinii o nich chyba wolałbym wybrać benzynkę + lpg i to 1.8 albo 2.0 no ale moim 1.6 16V też sie nieźle gazem jeździ, nawet nie ma zbytnio różnicy między PB a LPG |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2004-12-17 15:03:42 Głos obiektywny zabiorę, bo niemal 3 lata temu zadawałem sobie to samo pytanie... Czytałem sporo dobrych opinii na temat tego, że 1.8 TD jest oszczędny, elastyczny, trochę hałaśliwy i bywa nietrwały zarówno silnik, jak i turbina. Co do 1.6 16v 90KM, to czytałem, że silnik jest po prostu paliwożerny, wystarczająco dynamiczny, zdarzają się problemy z zaworem bocznikowym powietrza, i bardzo trwały... Ja wybrałem 1.8 TD. Z perspektywy 3 lat mogę powiedzieć, że to, co o tym silniku słyszałem, to 100% prawda, także i fragment dotyczący nienadmiernej trwałości silnika i turbiny (to pierwsze jest po kapitalce kosztującej niemal 7kPLN, to drugie po kilku regeneracjach)... Zużycie średnie w moim przypadku to ok. 6.2-6.4lON/100km, żona jeździ oszczędniej, jej wychodzi ok. 6.0lON/100km. Na trasie minimalne zużycie miałem niecałe 4.9lON/100km i to bez przesadniego oszczędzania, ot tak, płynny ruch... Czy Tobie bym auto z tym silnikiem polecił... Hmm... Auto, o którym piszesz jest dokładnie z tego samego roku, co moje. Ma prawie 200kkm, więc podejrzewam, że warto by się wieeeelu rzeczom uważnie przyjrzeć. Jeśli silnik był eksplowatowany prawidłowo, to jeszcze sporo km bezproblemowo pojeździsz, ale jeśli nie był, to będzie bardzo drogi w utrzymaniu... Co do LPG - pozornie ma zalety. Ja nie ukrywam, że nigdy nie należałem do ludzi, którzy rozważaliby instalację LPG nawet w przypadku posiadania auta benzynowego. Niby pięknie to wygląda, a jednak... Butla w kole, koło w bagażniku, ciągłe regulacje, strzały, rura nie w tę stronę, wolniej nagrzewające się auto, dobre wyjaśnienie dla "fachowców" na wszelkie pojawiające sie w aucie problemy, świece, przewody WN... I tylko jeden argument za: cena LPG, która niestety, jak zauważyłem, w miejscu stać nie chce. Wybór należy do Ciebie... |
Robert48 MkVII Zetec + LPG Kraków | 2004-12-17 15:42:26 uważam że kupienie samochodu kombi z TD w dobrym stanie technicznym i o niskim przebiegu jest prawie niemożliwe, przeważnie ś ato auta zajecgane zawiecha do remontu + inne rzeczy nikt nie kupuje kombi do jazdy z rodzina w niedziele do hipoermaketu i 2 lub 3 wyjazdów na wakcje rocznie. przy instalacjach z pełnym wtryskiem nie wystepują strzały i itp.
A tak patrząc na floty to mało która firma kupuje diesle tylko benzyna a prawda jest taka że przy przebiegach rocznych przedstawicieli różnica ceny zwróciła by się w ciągu roku widocznie eksploatacja kombi na dłuższą metę przy dużych przebiegach musi być kosztowna. POMIJAJĄC TO WSZYSTKO CZY WAS NIE WKÓRZA WYSOKOŚĆ AKCYZY W CENIE PALIW PRZECIEŻ TAKA PB MOGŁA BY SPOKOJNIE KOSZTOWAĆ DO 2 ZŁ I WTEDY NIKT BY NIE PRZELICZAŁ CZY SPAŁI MNU 10 L PO MIĘŚCIE CZY 12 |