1.8 TD v 1.6 16V + lpg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam mozliwos zakupu ktoregos silnika oczywiscie w essim kombi mam pytanie do znawcow co byscie polecili ktory lepsy dodam ze TD to 1995r ok 185tys przebiegu od 4 lat w Polsce a 16V od 6 miechow w Polsce gaz zalozony 3 miechy temy przebieg 156 tys rocznik 1996 cena obu samochodow rozni sie na kozysc Td 1500zl co wybrac stan samochodow oraz wyposazenie porownywalne

  
 
Ja zabardzo się nie znam ale z tego co wiem to ten 1.6 16V ma 90 koników przebiegu dużego nie ma więc jeżeli ja bym kupował to zdecydował bym się na tego 1.6 tym bardziej że zawsze możesz na benzynce poszleć a co do tego disla to musiał byś napisac do Galowego on jeżdzi dislem i to właśnie chyba 95 ja na temat disli słyszałem tylko że mają wytrzymałe silniki


  
 
Cytat:
2004-12-16 21:40:35, pilot99 pisze:
Witam mam mozliwos zakupu ktoregos silnika oczywiscie w essim kombi mam pytanie do znawcow co byscie polecili ktory lepsy dodam ze TD to 1995r ok 185tys przebiegu od 4 lat w Polsce a 16V od 6 miechow w Polsce gaz zalozony 3 miechy temy przebieg 156 tys rocznik 1996 cena obu samochodow rozni sie na kozysc Td 1500zl co wybrac stan samochodow oraz wyposazenie porownywalne



Jasne,ze TD
Walic te gazy (chyba,ze wtrysk) ,diesel to diesel.
  
 
diesel dobry dla emerytów (bez urazy)
  
 
zależy jaka instalka siedzi w tym 1,6, jeżeli sekwencja to bym brał benzyne , w innym przypadku TD
  
 
Skoro jest to 96 rok, to zapewne ma instalkę zwykłą - no bo kto by zakładał pełen wtrysk przy aluminiowym kolektorze

Zależy jak jeździsz, bo jeżeli lubisz ostro i szybko pojeździć, to polecam benzynkę z gazem. Jeżeli jeździsz delikatniej, to sugeruję TD - nie lubi on ostrego traktowania - pada wtedy dość szybko turbina .
  
 
Cytat:
2004-12-17 11:35:55, MAG pisze:
to sugeruję TD - nie lubi on ostrego traktowania - pada wtedy dość szybko turbina .



No nie wiem,bo pierwsze auto jakie ujezdzalem po odebraniu prawka to bylo mondeo td i jezdzone bylo hmmm,nie jak na diesla przystalo ,a zrobil u nas ponad 150 tys i bylo wszystko cacy.

A osiagi wg katalogu escort diesel (oczywiscie turbo z intercoolerem) ma lepsze niz 1,6 16V - tym bardziej z gazem.
Wybierajac pomiedzy 1,6 16V a TD wybralbym klekotka.Jesli juz 1,8 czy 2,0 benzynka no to gazik .
  
 
Cytat:
2004-12-17 12:02:39, Seba pisze:
No nie wiem,bo pierwsze auto jakie ujezdzalem po odebraniu prawka to bylo mondeo td i jezdzone bylo hmmm,nie jak na diesla przystalo ,a zrobil u nas ponad 150 tys i bylo wszystko cacy. A osiagi wg katalogu escort diesel (oczywiscie turbo z intercoolerem) ma lepsze niz 1,6 16V - tym bardziej z gazem. Wybierajac pomiedzy 1,6 16V a TD wybralbym klekotka.Jesli juz 1,8 czy 2,0 benzynka no to gazik .


seba widzę że masz takie same odczucia co do gazu jak ja. niby wszystko jest ok ale jednak nie jest to to czego się spodziewałem po gazie
  
 
Jeśli chodzi o opienie na temat naszych turbodieselków to nie sa one najlepsze - nawet ostatnio w jakimś piśmie czytałem porównanie td różnych marek i nasz TD wypadł cieniutko i oceniony został jako małotrwały i głośny. Jewśli zaś chodzi o zeteca 1.6 to ma on jak najlepsze opinie nawet u fachowców od innych marek, nawet zdarzają sie w zetecach przebiegi większe niż w TD.......tak, że tutaj bym się mocno zastanawiał......mi też zawsze się podobały nasze TD ale po nasłuchaniu się opinii o nich chyba wolałbym wybrać benzynkę + lpg i to 1.8 albo 2.0 no ale moim 1.6 16V też sie nieźle gazem jeździ, nawet nie ma zbytnio różnicy między PB a LPG
  
 
Głos obiektywny zabiorę, bo niemal 3 lata temu zadawałem sobie to samo pytanie... Czytałem sporo dobrych opinii na temat tego, że 1.8 TD jest oszczędny, elastyczny, trochę hałaśliwy i bywa nietrwały zarówno silnik, jak i turbina. Co do 1.6 16v 90KM, to czytałem, że silnik jest po prostu paliwożerny, wystarczająco dynamiczny, zdarzają się problemy z zaworem bocznikowym powietrza, i bardzo trwały... Ja wybrałem 1.8 TD. Z perspektywy 3 lat mogę powiedzieć, że to, co o tym silniku słyszałem, to 100% prawda, także i fragment dotyczący nienadmiernej trwałości silnika i turbiny (to pierwsze jest po kapitalce kosztującej niemal 7kPLN, to drugie po kilku regeneracjach)... Zużycie średnie w moim przypadku to ok. 6.2-6.4lON/100km, żona jeździ oszczędniej, jej wychodzi ok. 6.0lON/100km. Na trasie minimalne zużycie miałem niecałe 4.9lON/100km i to bez przesadniego oszczędzania, ot tak, płynny ruch... Czy Tobie bym auto z tym silnikiem polecił... Hmm... Auto, o którym piszesz jest dokładnie z tego samego roku, co moje. Ma prawie 200kkm, więc podejrzewam, że warto by się wieeeelu rzeczom uważnie przyjrzeć. Jeśli silnik był eksplowatowany prawidłowo, to jeszcze sporo km bezproblemowo pojeździsz, ale jeśli nie był, to będzie bardzo drogi w utrzymaniu... Co do LPG - pozornie ma zalety. Ja nie ukrywam, że nigdy nie należałem do ludzi, którzy rozważaliby instalację LPG nawet w przypadku posiadania auta benzynowego. Niby pięknie to wygląda, a jednak... Butla w kole, koło w bagażniku, ciągłe regulacje, strzały, rura nie w tę stronę, wolniej nagrzewające się auto, dobre wyjaśnienie dla "fachowców" na wszelkie pojawiające sie w aucie problemy, świece, przewody WN... I tylko jeden argument za: cena LPG, która niestety, jak zauważyłem, w miejscu stać nie chce. Wybór należy do Ciebie...
  
 
uważam że kupienie samochodu kombi z TD w dobrym stanie technicznym i o niskim przebiegu jest prawie niemożliwe, przeważnie ś ato auta zajecgane zawiecha do remontu + inne rzeczy nikt nie kupuje kombi do jazdy z rodzina w niedziele do hipoermaketu i 2 lub 3 wyjazdów na wakcje rocznie. przy instalacjach z pełnym wtryskiem nie wystepują strzały i itp.
A tak patrząc na floty to mało która firma kupuje diesle tylko benzyna a prawda jest taka że przy przebiegach rocznych przedstawicieli różnica ceny zwróciła by się w ciągu roku widocznie eksploatacja kombi na dłuższą metę przy dużych przebiegach musi być kosztowna.
POMIJAJĄC TO WSZYSTKO CZY WAS NIE WKÓRZA WYSOKOŚĆ AKCYZY W CENIE PALIW PRZECIEŻ TAKA PB MOGŁA BY SPOKOJNIE KOSZTOWAĆ DO 2 ZŁ I WTEDY NIKT BY NIE PRZELICZAŁ CZY SPAŁI MNU 10 L PO MIĘŚCIE CZY 12