Co jest z tą temperaturą silnika?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam mały problem! pewnego razu okazało sie że mi wyciekło troche płynu z chłodnicy. zauważyłem szybko bo mi wsakzówka prawie szybe z przodu wybiła tak wysoko poszła,ale na czerwonym jeszcze nie była ...no i uzupełniłem do pełna. a teraz martwi mnie fakt że się wogóle prawie nie podnosi. tzn wskazówka od temperatury silnika po odpaleniu wznosi sie zaledwie 2mm od pozycji początkowej i nic więcej. a wyżej idzie dopiero jak długo samochód pochodzi na postoju! oczywiście wiatraczek sie włącza i spoko jest. czy wszystko jest w pożątku czy może silnik sie nagrzewa a układ nie chłodzi i dlatego wskazuje tak niską temperature? doradźcie!


[ wiadomość edytowana przez: czerwcu dnia 2004-10-28 19:03:14 ]
  
 
A jak wyglądało to wcześniej, jakie były reakcje wskazówki???


Omówiliśmy to już na priv i nie powinieneś się martwić, obserwuj i pilnuj stanu płynów, jak będzie jakaś zmiana to daj znać.





[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2004-10-28 23:22:43 ]
  
 
NA moje oko ,to termostat tak sie otworzyl , ze sie aza zaciol i nie zamyka sie teraz.
  
 
Ale czy gdyby termostat tak ostro przepuszczał to włączałby się wentylator?
Kiedyś zaciął mi się termostat w Uno a w związku z tym silnik był przechłodozny i wiatrak się nie uruchamiał...
  
 
Prosta rada. Odpalić zimny silnik. Po chwili zobaczyć , czy rura od chłodnicy jest ciepła ( ta wylotowa) . Jak ciepła , to termostat przepuszcza.
  
 
Cytat:
2004-10-29 07:41:30, Marek-B pisze:
Prosta rada. Odpalić zimny silnik. Po chwili zobaczyć , czy rura od chłodnicy jest ciepła ( ta wylotowa) . Jak ciepła , to termostat przepuszcza.


niekoniecznie, termostat może być również zacięty i wtedy płyn z głowicy ogrzewa rurę powrotną, sytuacje takie zdarzają się również wtedy gdy jest zapowietrzony układ, osobiście radzę sobie w ten sposób że luzuję wkręt w korpusie termostatu na pracującym silniku i przez luźny gwint wychodzą pęcherzyki powietrza
  
 
wydaje mi sie że to raczej termostat. chyba sie przegrzał i nie zamyka bo silnik sie długo nagrzewa i rura sie robi zaraz ciepła. a zimą chyba lepiej by było żeby się szybciej nagrzewał. tylko nie wiem czy da sie coś takiego naprawić? a jak nie to ile mam szykować ? może sie ktoś orientuje.?
  
 
Przecież najpierw możesz sam wymontować termostat i go sprawdzić . Nic trudnego.
Moze tylko się zaciął.
  
 
Jest jeszcze taka opcja ze autko sie dogrzewa ale czujnik temp. jest uszkodzony.
  
 
sprawdziłem! to był termostat! odpadła ta blaszka co od dołu trzyma sprężyne! zlutowałem najtwardszą cyną jaką miałem i może jakiś czas wytrzyma! czyba sie cyna nie topi w temp 100stopni nie?! marazie działa zobaczymy czy dobry patent miałem! pozdro
  
 
odświeżę temat. od kilkunastu dni miałem u siebie kłopoty z temperaturą silnika, zajrzałem do termostatu, okazało się że guma uszczelniająca w gnieździe termostatu ze starości rozleciała się, kupiłem oryginalny termostat 35zł i tu ciekawostka, są dwa rodzaje na 82 lub 84st. nie pamiętam dobrze i na 88st. kupiłem ten na 88 i jest miodzio, silniczek chodzi jak marzenie, jest lepiej dogrzany, nawet mniej pali, naprawdę polecam
  
 
Mam podobny problem, auto mi sie nie nagrzewa, przynajmniej tak mówi wskaźnik.
Mam pytanko, czy da się łatwo samemu wymienić termostat (tzn. na parkingu pod blokiem, na mrozie).
Nie wiem nawet gdzie jest termostat, mam Pony dopiero od paru dni.

pozdrawiam
Schwester
  
 
górny wąż między chłodnicą a silnikiem jest przykręcony od strony silnika do korpusu termostatu, 2 śruby i po sprawie, na mrozie nie polecam napraw, ręce marzną
  
 
A jak go wykręcę to nie zaleje mnie płyn chłodniczy?
  
 
do wymiany termostatu spuszcza sie płyn inaczej jest to moim zdaniem dość trudne do wykonania
  
 
Zrob tak jak ci Jarek mowi, odkrec te dwie srubki, wyjmij stary , wloz nowy termostat.Nic cie nie zaskoczy ,w tym silniku termostat jest zamontowany wysoko, plyn nie ucieka,wiem bo juz tam zagladalem
  
 
Czy poradzi mi ktoś co dzieje się w Accencie, gdy znika płyn do chłodnicy i olej?
  
 
Cytat:
2004-12-16 18:49:42, GrzegorzAniol pisze:
Czy poradzi mi ktoś co dzieje się w Accencie, gdy znika płyn do chłodnicy i olej?



Pierwsze co się nasuwa na myśl to uszczelka pod głowicą (powodów może być wiele), ale potzreba trochę więcej danych by zawęzić obszar poszukiwań.
  
 
Ha HA to ze olej znika to mnie wcale nie dziwi. Ale znikanie plynu to powazna sprawa.Sprawdz czy nie masz zlamanej rurki od zbiorniczka wyrownawczego przy chlodnicy ,to ta pod korkiem od chlodnicy, zwroc uwage czy nie przybywa ci wody pod nogami, mam na mysli czy nie leje ci nagrzewnica, moze byc rowniez poluzowana ktoras opaska od ukladu chlodzenia.Ale najprawdopodobniej to albo nagrzewnica albo ten zbiorniczek wyrownawczy.Jesli chodzi o uszczelke od glowicy to albo przybywalo by oleju, albo by puchly weze od ukladu chlodzenia,mozna to zaobserwowac na wezu wychodzacym z termostatu, lub powietrze w ukl.chlodzenia.Czesto lamia sie te rurki ,wlasciciel moze tego nie zauwazyc ale po odpaleniu auta plyn ucieka.Powodzenia