Przelozenia skrzyn biegow fiat argenta-need help

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukam i szukam i nic.... potrzebuje przelozen poszczegolnych biegow do fiata argenty 2.0 i.e benzyna{1983 rok po modernizacji lub przed jesli ma to wplyw na przelozenia lub rodzaj dyfra} oraz 2500 diesel i 2500 turbodiesel... wiem ze wszystkie 3 argenty roznily sie przelozeniem dyfra {wg moich informacji odpowiednio 2.0 ie mial 4.1:1 , 2500 mial 3.73:1 , a 2500 turbodiesel 3.15:1} a czy skrzynie biegow sie czyms roznily w dieslu turbodieslu i benzynowej 2.0 ie???

mam argente po modernizacji{2 polowa 1983} 2.0 ie. oryginalna skrzynia biegow padla i zostala zastapiona skrzynia z diesla...efekt..predkosciomierz zaniza o 12 do 15% w stosunku do predkosci rzeczywistej inne przelozenie slimaka napedu predkosciomierza?{ogumienie seryjne 175-70-14} dyfer jest oryginalny od 2.0 ie i tu znowu nie dokonca wiem jaki bo wiekszosc zrodel podaje ze jest 4.1:1 ... czy mozna wierzyc danym z netu?
need help.


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-10-11 19:38:59 ]
  
 
Odpiszę po raz kolejny...

Skoro w dieslach i benzyniakach były inne dyfry... to oczywista rzeczą jest że będzie inne przełożenie napędu prędkościomierza...
Bo dobierane ono jest wyłącznie do dyfra i kół.

Umnie jest ten sam efekt po zastosowaniu skrzyni z Poldka 1,4 gdzie dyfer jest inny niż seryjny DF'a 4,1
  
 
dzieki Nomad ale rowniez po raz kolejny nie napisales nic o przeloeniach skrzyn biegow a to jest w tej chwili dla mnie wazne
  
 
Cytat:
2004-10-11 19:46:10, Bart128 pisze:
dzieki Nomad ale rowniez po raz kolejny nie napisales nic o przeloeniach skrzyn biegow a to jest w tej chwili dla mnie wazne



ja proponuje udeżyć do mrożka bo on posiada multum dokumetacji na ten temat bo jest w WW tabelka ale ona obejmuje tylko niektóre silniki
  
 
Skrzynie biegów raczej są takie same. Inny jest natomiast napęd linki prędkoścoimierza. Moim zdaniem należy go podmienić i będzie ok!
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-22 16:00:17 ]
  
 
dziekuje za odpowiedzi....
  
 
troche odchodze od tematu ale może nie dostane za to po uszach

czy ktoś z Was robił remont dużej skrzyni z argenty lub zna numery łozysk ?? Czy przypadkiem łozyska i synchronizatory nie sa takie same jak w polonezowskiej skrzyni?? Nawet w serwisie fiata nie są w stanie mie odpowiedzieć na takie pytania.
  
 
Tu sie zgodze w calej rozciaglosci.Kiedys pytalem o zestaw naprawczy do gaznika Weber to tylko byla reakcja
  
 
A ja zestawik naprawczy do Weberka nabyłem bez problemu
  
 
Cytat:
2004-12-28 15:12:43, FIACIOR pisze:
A ja zestawik naprawczy do Weberka nabyłem bez problemu



a gdzie jesli mozna wiedzieć
  
 
Cytat:
2004-12-28 14:07:23, Bodzioo pisze:
troche odchodze od tematu ale może nie dostane za to po uszach czy ktoś z Was robił remont dużej skrzyni z argenty lub zna numery łozysk ?? Czy przypadkiem łozyska i synchronizatory nie sa takie same jak w polonezowskiej skrzyni?? Nawet w serwisie fiata nie są w stanie mie odpowiedzieć na takie pytania.



Do skrzyni argenty 1600/2000 pasuja polskie lozyska (FŁT) na:
-walek napedowy -CBK -083
-walek glowny -CBK -083
-walek posredni (dla modelu 1600)- 6304 TN
-walek nadbiegu - 6205.

Jak bedziesz potrzebowal wymiary lozysk lub numery katalogowe z SKF lub FAG'a to daj znac.
  
 
Jestem bardzo wdzięczny za te numery łozysk A jak wygląda sprawa synchronizatorów?? Czy wogóle są do dostania?? Jak cenowo to wygląda i czy są ewentualne zamienniki??
  
 
Cytat:
2004-12-28 18:33:52, kosa131 pisze:
Do skrzyni argenty 1600/2000 pasuja polskie lozyska (FŁT) na: -walek napedowy -CBK -083 -walek glowny -CBK -083 -walek posredni (dla modelu 1600)- 6304 TN -walek nadbiegu - 6205. Jak bedziesz potrzebowal wymiary lozysk lub numery katalogowe z SKF lub FAG'a to daj znac.


Czy mówisz o skrzyni 131 BB1 ?? bez dekla od spodu ?
  
 
Cytat:
2004-12-28 19:42:37, Ramzes_II pisze:
Czy mówisz o skrzyni 131 BB1 ?? bez dekla od spodu ?



w literaturze mam napisane "Fiat Argenta 1600/2000- skrzynia mechaniczna pieciobiegowa" wiec raczej tak, bo w argentach skrzyni z deklem nie widzialem. Pozatym to wymiary tylko tych lozysk, ktore produkowala FŁK - oprocz tego jest jescze cala masa innych lozysk - czesc z nich mial w ofercie FAG, czesc zas robilo wylacznie SKF. Wybaczcie ale nie chce mi sie tego wszystkiego przepisywac.
Aha, jeszcze jedno. Sa nieznaczne roznice w oznaczeniach lozysk do skrzyni diesla.
  
 
Cytat:
2004-12-29 01:47:20, kosa131 pisze:
w literaturze mam napisane "Fiat Argenta 1600/2000- skrzynia mechaniczna pieciobiegowa" wiec raczej tak, bo w argentach skrzyni z deklem nie widzialem. Pozatym to wymiary tylko tych lozysk, ktore produkowala FŁK - oprocz tego jest jescze cala masa innych lozysk - czesc z nich mial w ofercie FAG, czesc zas robilo wylacznie SKF. Wybaczcie ale nie chce mi sie tego wszystkiego przepisywac. Aha, jeszcze jedno. Sa nieznaczne roznice w oznaczeniach lozysk do skrzyni diesla.


To juz wiem gdzie w razie potrzeby szukać. Czy aby nie masz własnie starego poczciwego katalogu (książki) łożysk FKŁ ? widziałem ją zakurzoną na półce w moim zaprzyjaznionym sklepie.
Dzięki za info
  
 
Cytat:
2004-12-29 07:17:07, Ramzes_II pisze:
To juz wiem gdzie w razie potrzeby szukać. Czy aby nie masz własnie starego poczciwego katalogu (książki) łożysk FKŁ ? widziałem ją zakurzoną na półce w moim zaprzyjaznionym sklepie. Dzięki za info



ksiazeczka nazywala sie "katalog lozysk tocznych" Podaje za w niej oznaczenia (dla fiatow) lozysk SKF, FAG i polskiech zamiennikow z FŁT. Bardzo ciekawa lektura.
  
 
Cytat:
2004-12-29 10:44:41, kosa131 pisze:
ksiazeczka nazywala sie "katalog lozysk tocznych" Podaje za w niej oznaczenia (dla fiatow) lozysk SKF, FAG i polskiech zamiennikow z FŁT. Bardzo ciekawa lektura.


O własnie tak sie nazywała. Mysze ją wypozyczyc ze sklepu i postudiowac. Dzięki !