Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-05-24 21:49:40 czy ktoś się z tym spotkał?? czy wtryskiwacze są chłodzone benzynką??? |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-24 22:35:08 filtr paliwa, regulator ciśnienia na listwie, sonda lambda, przepływomierz, wtryski.
ale o takich rzeczach juz tu było |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2005-05-25 10:24:13 W E34 filtr paliwa znajduje się z przodu zbiornika paliwa i jest dostępny od spodu samochodu. Jest to element nr 12 na rysunku
E34 525i FUEL SUPPLY/SINGLE FILTER |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-25 10:34:25
na stronie głównej forum, na samym dole jest link "wyszukiwanie zaawansowane" klikasz go. w otwartym oknie wpisujesz słowo, słowa jakie chcesz znaleźć, zaznaczasz opcję "szukaj w treści postów" potem zaznaczasz okres czasu z jakiewgo posty cię interesują. najlepiej wybrać opcję "wszystkie". teraz zostaje kliknąć przycisk "szukaj". jako odpowiedź ukażą się tematy w których szukane wyrażenie się znajduje. dodatkowo są one podświetlone na żółto. pozdrawiam |
![]() krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-05-25 13:03:50 dzięki zyggy za odpowiedz. według poprzednich postów byłem święcie przekonany, że mam ten silnik krokowy. olśnienie .kolektora jednak nie bede ruszał. dzięki |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-25 13:41:12
to jedno i to samo, tylko różne nazewnictwo. prawidłowa nazwa tego elementu to zawór powietrza dodatkowego, jednak z racji zastosowania w większości przypadków silnika krokowego taką nazwę potoczną przyjęto. pozdrawiam |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2005-05-25 13:50:38
Silnik krokowy i zawór powietrza dodatkowego przy sterowaniu wolnych obrotów wprawdzie realizują taką samą funkcję, jednak są to zupełnie inne elementy. Silnik krokowy steruje bezpośrednio przepustnicą a zawór powietrza dodatkowego to po prostu zawór sterowany elektrycznie, otwierający bypass. Zawór ten z silnikiem krokowym nie ma nic wspólnego. |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-25 14:38:44
nie zyggy. przyznam że w jedynie w bmw (nie wszystkich) zawór powietrza dodatkowego (obejście przepustnicy) nie jest sterowany silnikiem krokowym. wszystkie inne marki stosują właśnie silnik krokowy do regulacji przekroju kanału obejścia przepustnicy.dlatego właśnie przyjęło się okreśłanie tegoż zaworu, niezależnie od sposobu sterowania, silnikiem krokowym. silniki krokowe stosuje się w tym urządzeniu z powodu ich szybkiej reakcji i małej bezwładności, co sprawia że bardzo łatwo daje się je sterować.
w moim poprzednim aucie (ford sierra 2,0 DOHC) silnik krokowy był zamontowany na przednim wzmocnieniu w odległości około 70 cm od przepustnicy. o tym żeby silnik krokowy sterował przepustnicą to przyznam że nie słyszałem. pozdrawiam |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2005-05-25 17:08:03
O żadnej innej marce nie pisałem. Miałem na myśli zawór powietrza dodatkowego w BMW, a konkretnie w silniku M50.
Nie oznacza to, że takich rozwiązań nie ma. Już w E34 takie rozwiązanie było stosowane w wersji z kontrolą trakcji E34 535i THROTTLE HOUSING ASSY EML |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-25 17:56:44 hmmm, przechytrzyłes mnie ![]() przy systemach kontroli trakcji oczywiście elektronika musi mieć wpływ na położenie przepustnicy. miedzy innymi dlatego nie cierpię takich układów. wole sam decydować o tym jak i gdzie ma auto jechać. pozdrawiam |
![]() michał16v BMW Member Rekord E 16V Chełm | 2005-05-26 15:11:07 silniczek krokowy strujący wychylenie przepustnicy stosowany jest w większości układów z wtryskiem jednopunktowym |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-26 22:20:46
we wspomnianych przez ciebie systemach popychał on delikatnie przepustnicę. spełniał on rolę ssania. jednak my tu o troszkę innym aspekcie piszemy, ale dobrze że o tym przypomniałeś. pozdrawiam |