MotoNews.pl
  

Wtryskiwacze???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wtryskiwacze?? strasznie mi kwadraci na wolnych obrotach, nie są to typowe nie ruwne obroty, tylko coś jak by szarpanie i to takie, że buja nadwoziem i to znacznie. po przełączeniu na gaz ustaje. świece i fajki , filtr powietrza ok3000km. może to być filtr paliwa? gdzie on jest??
  
 
czy ktoś się z tym spotkał?? czy wtryskiwacze są chłodzone benzynką???
  
 
filtr paliwa, regulator ciśnienia na listwie, sonda lambda, przepływomierz, wtryski.
ale o takich rzeczach juz tu było
  
 
no dobra to już było, a ja nie umiem szukać. mój błąd. nie znalazłem za to gdzie jest filtr paliwa w e34. jeśli było to wystarczy link do tego tematu, jeśli nie to proszę o odpowiedz. dzięki.
  
 
W E34 filtr paliwa znajduje się z przodu zbiornika paliwa i jest dostępny od spodu samochodu. Jest to element nr 12 na rysunku

E34 525i FUEL SUPPLY/SINGLE FILTER
  
 
Cytat:
a ja nie umiem szukać


na stronie głównej forum, na samym dole jest link "wyszukiwanie zaawansowane" klikasz go. w otwartym oknie wpisujesz słowo, słowa jakie chcesz znaleźć, zaznaczasz opcję "szukaj w treści postów" potem zaznaczasz okres czasu z jakiewgo posty cię interesują. najlepiej wybrać opcję "wszystkie". teraz zostaje kliknąć przycisk "szukaj". jako odpowiedź ukażą się tematy w których szukane wyrażenie się znajduje. dodatkowo są one podświetlone na żółto.
pozdrawiam
  
 
marcin pozdrawiam ruwnież. tak właśnie szukałem, ale żadne z opisanych objawów nie występowały u innych i dla tego nie znalazłem. zyggy dziękuje za pokazanie. jeszcze jedno i tego napewno nie było bo szukałem tym razem dobrze. czy żeby wyciągnąć silnik krokowy trzeba zdejmować kolektor?? na forum już padło to pytanie( chyba w marcu), ale odbiło to się bez echa. czy żeby go przeczyścić trzeba go wyjmować??czy wystarczy, że mu strzele wd40 w rurke??
  
 
Cytat:
2005-05-25 12:35:44, krzysiek77 pisze:
czy żeby wyciągnąć silnik krokowy trzeba zdejmować kolektor?? czy żeby go przeczyścić trzeba go wyjmować??czy wystarczy, że mu strzele wd40 w rurke??



W M50 wolne obroty nie są regulowane silnikiem krokowym, tylko zaworem powietrza dodatkowego. Dostęp do zaworu jest możliwy bez demontażu kolektora, jednak jest on utrudniony. W zaworze nie ma czego czyścić. Jeśli jest uszkodzony, należy go wymienić. UWAGA - przy montażu kolektora należy użyć nowych uszczelek (6 sztuk) i dokręcać kolektor momentem 15 +- 2 Nm
  
 
dzięki zyggy za odpowiedz. według poprzednich postów byłem święcie przekonany, że mam ten silnik krokowy. olśnienie .kolektora jednak nie bede ruszał. dzięki
  
 
Cytat:
W M50 wolne obroty nie są regulowane silnikiem krokowym, tylko zaworem powietrza dodatkowego


to jedno i to samo, tylko różne nazewnictwo. prawidłowa nazwa tego elementu to zawór powietrza dodatkowego, jednak z racji zastosowania w większości przypadków silnika krokowego taką nazwę potoczną przyjęto.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-25 13:41:12, MARCIN_RADOM pisze:
to jedno i to samo, tylko różne nazewnictwo. prawidłowa nazwa tego elementu to zawór powietrza dodatkowego, jednak z racji zastosowania w większości przypadków silnika krokowego taką nazwę potoczną przyjęto. pozdrawiam



Silnik krokowy i zawór powietrza dodatkowego przy sterowaniu wolnych obrotów wprawdzie realizują taką samą funkcję, jednak są to zupełnie inne elementy. Silnik krokowy steruje bezpośrednio przepustnicą a zawór powietrza dodatkowego to po prostu zawór sterowany elektrycznie, otwierający bypass. Zawór ten z silnikiem krokowym nie ma nic wspólnego.
  
 
Cytat:
Silnik krokowy steruje bezpośrednio przepustnicą


nie zyggy. przyznam że w jedynie w bmw (nie wszystkich) zawór powietrza dodatkowego (obejście przepustnicy) nie jest sterowany silnikiem krokowym. wszystkie inne marki stosują właśnie silnik krokowy do regulacji przekroju kanału obejścia przepustnicy.dlatego właśnie przyjęło się okreśłanie tegoż zaworu, niezależnie od sposobu sterowania, silnikiem krokowym. silniki krokowe stosuje się w tym urządzeniu z powodu ich szybkiej reakcji i małej bezwładności, co sprawia że bardzo łatwo daje się je sterować.
Cytat:
Zawór ten z silnikiem krokowym nie ma nic wspólnego.


w moim poprzednim aucie (ford sierra 2,0 DOHC) silnik krokowy był zamontowany na przednim wzmocnieniu w odległości około 70 cm od przepustnicy. o tym żeby silnik krokowy sterował przepustnicą to przyznam że nie słyszałem.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
przyznam że w jedynie w bmw (nie wszystkich) zawór powietrza dodatkowego (obejście przepustnicy) nie jest sterowany silnikiem krokowym



O żadnej innej marce nie pisałem. Miałem na myśli zawór powietrza dodatkowego w BMW, a konkretnie w silniku M50.


Cytat:
2005-05-25 14:38:44, MARCIN_RADOM pisze:
o tym żeby silnik krokowy sterował przepustnicą to przyznam że nie słyszałem



Nie oznacza to, że takich rozwiązań nie ma. Już w E34 takie rozwiązanie było stosowane w wersji z kontrolą trakcji

E34 535i THROTTLE HOUSING ASSY EML
  
 
hmmm, przechytrzyłes mnie
przy systemach kontroli trakcji oczywiście elektronika musi mieć wpływ na położenie przepustnicy. miedzy innymi dlatego nie cierpię takich układów. wole sam decydować o tym jak i gdzie ma auto jechać.

pozdrawiam
  
 
silniczek krokowy strujący wychylenie przepustnicy stosowany jest w większości układów z wtryskiem jednopunktowym
  
 
Cytat:
silniczek krokowy strujący wychylenie przepustnicy stosowany jest w większości układów z wtryskiem jednopunktowym


we wspomnianych przez ciebie systemach popychał on delikatnie przepustnicę. spełniał on rolę ssania. jednak my tu o troszkę innym aspekcie piszemy, ale dobrze że o tym przypomniałeś.
pozdrawiam