Odpalenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój Esperak 1.8 LPG nie chce odpalać. Mam instalację Lovato z komputerem gazowym. Jakie są objawy: Odala od razu, potem obroty skaczą 1500-1700 obrotów, spadają do 500 i gaśnie. Za drugim razem trzeba już go chechłać. Jak już zapali, to trzeba go od razu przerzucić na gaz bo zgaśnie. Temat jest niezależny od temperatury zewnętrznej!!!. Jak się rozgrzeje jest OK. Sprawdziłem czujnik temperatury powietrza zasysanego przez kolektor ( OK), silnik krokowy (OK), czujnik ciśnienia bezwzględnego ( OK). Pomóżcie, ba mam ochotę go już podpalić!!!
  
 
Sprawdź przekaźnik elektr. dołączony do instalacji gazowej ten odpowiedzialny za odłączenie wtrysków a otwieranie elektrozaworu gazu na filtrze gazu. Przekaźnik lubi brać wodę i może powodować takie zakłócenia. Przekaźnika szukaj pomiędzy komputerem gazowym a filtrem/elekrozaworem (pewnie jest przy zbiorniczku płynu hamulcowego).
  
 
Napisze za DeeJaya: woda w benzynie
  
 
Do wyboru, do koloru:

- woda w benzynie (według mnie mało prawdopodobne w tym przypadku)
- czujnik Halla w aparacie zapłonowym (najbardziej prawdopodobne)
- uszkodzona cewka główna
- ogólny kiepski stan układu zapłonowego (świece, przewody WN, palec rozdzielacza, kopułka).
  
 
Ja uważam, ze to złe parametry przy pracy na gazie wpisywane sa do komputera samochodowego i dlatego jest tak jak jest.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-11-22 09:59:18, soop pisze:
Napisze za DeeJaya: woda w benzynie


, ale ja bym tego nie obstawiał w tym przypadku
Woda w paliwie daje efekt że auto odpali i od razu zgaśnie....
Tu może być problem z elektroniką
  
 
ja mam rade..moze troche od czapy..ale..mialem podobny problem..i wiecie co pomoglo..? zatankowanie 10L Pb dodadtkowo..i wyjechanie na trase i przejechanie okolo 100km..problem zniknal od razu..instalacja Pb sie przedmuchala i wszystko jest ok
  
 
Dzięki wszystkim za pomoc!
Znalazłem rozwiązanie ( a właściwie elektronik). Okazało się że Esperak miał zamontowane wtryski od Lanosa 1,5 SOHC. Po wymianie na esperackie jest OK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
probujcie znalezc swoje stare topiki i piszcie w niech o rozwiazaniu problemu zamiast zakladac nowy topik
teraz po polaczeniu wszystko widac i wiadomo juz czemu nie palil

gratki z powodu rozwiazania problemu
jaki koszt wtrysków?
  
 
Ogólnie to koszmarnie trudno, a właściwie niemożliwym jest zdiagnozować "na odległość" taki przypadek!! ...Kto by wymyślił, że możesz mieć wtryski z innego zupełnie auta ?? ...
W wielu rzeczach Klubowicze mogą pomóc i doradzić...w tego rodzaju przypadkach są totalnie bezradni ...
Proszę więc - jeśli ktoś dopiero kupił auto to niech pisze 2 zdania więcej -...np. kupiłem i od początku jest dziwny problem...wtedy trzeba znacznie rozszerzyć pole działania wyobraźni! ...np. może masz zamontowane wtryski z Lanosa czy innej Omegi ??
Ważne, że się udało!! i dołączam do Cezariusza z pytankiem...jakie koszty ??
  
 
Ja ostatnio kupowalem przedni uszczelniacz walu. Wszystko mam rozbebeszone, a tu sie okazuje, ze za maly ten uszczelniacz (za maly otwor w srodku). Jade do AutoParts, myslalem, ze sie pomylili, ale na wszelki wypadek wzialem uszczelniaqcz na ktorym jezdzilem. No i co sie okazalo? Ze musze kupowac nie uszczelniacz do Espero, a wlasnie od Lanosa... Niestety nie zauwazylem, zebym mial caly silniki od Lanosa 1,5 16V
  
 
Jako już ekspert:
Wtryski od Lanosa 1,5 SOHC są pochodzenia Poloneza MPFI, mają 5 otworków i kosztują 80 zł/szt. Natomiast esperackie mają 1 dużą dziurę i kosztują w prywatnych hurtowniach ok.175 zł/szt ( AutoParts- 290 zł/szt). Różnica polega na innym stożku wtryskiwanego paliwa,dawce paliwa i czasie wtrysku. Czas wtrysku lanosa to 1,5 milisek., espero 4,5 milisek. Ponadto w Lanosie wtryski pracują parami, natomiast w esperalu przy każdym suwie. Czyli paliwa dostają dwa razy więcej.