MotoNews.pl
  

Ciezko wchodzace biegi na zimno e36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Chcialbym sie dowiedziec co jest przyczyna i czy da sie temu zaradzic (bez wymiany na nowa ) Tak jak w tytule ciezko wchodza przez chwile np z rana gdy samochod na mrozie po kilkukrotnym rozruszaniu jest ok. Olej niedawno wymienialem wiec nie w tym problem.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
Olej niedawno wymienialem wiec nie w tym problem.


właśnie w tym. wlałes zbyt gesty olej, który zanim sie rozgrzeje i stanie sie żadszy powoduje opory w pracy skrzyni biegów.
kiedys w autach jeżdżących na słabych olejach bywało podobnie. odpalałeś auto przy minus 15 na ssaniu i z wciśniętym sprzęgle. silnik miał np 2000 obrotów. stojąc na luzie puszczałeś sprzęgło a obroty silnika spadały do 1500. olej przekładniowy był konsystencji smaru i tak obciążał silnik.
tak więc zmień olej na dobry i zobaczysz poprawę.
pozdrawiam
  
 
No nie wiem bo olej do tej skrzyni ma konsystencje bardzo plynna i malo przypomina olej
  
 
Cytat:
olej do tej skrzyni ma konsystencje bardzo plynna i malo przypomina olej


a sprawdzałes to jak było ciepło czy teraz jak jest chłodno?
pozdrawiam
  
 
... zaraz zaraz, bo juz w końcu nie wiadomo czy Maryo22 wymienił olej silnikowy czy do skrzyni ... ?
  
 
hehe olej w głowie mam i wymieniłem w skrzyni. Zdaje mi sie ze to nie olej bo tak jak pisalem to sa bardzo rzadkie oleje napewno przy -2stopniach nie zamienaja sie w smar a tak wogole to przeciez zalecany olej to w takim razie nowe samochody tez by mialy z tym problemy.
  
 
a jaki olej wlałeś do skrzyni?
  
 
typu ATF (mobil) taki jak zalecają
  
 
to teoretycznie wszystko powinno być ok
  
 
Przepraszam zę cokolwiek nie na temat ale mam podobny problem, a mianowicie chodzi mi o wspomaganie kierownicy które rano po chłodnej nocy chodzi "ciężej"To też jest olej typu Atf i na oko ma konsystencje ciekłą
Do tej pory w innych autach nie czułem podobnego oporu.
Czy to normalne w BMW czy zmieniać olej ?
Pozdroxy
  
 
ogólnie w bmw kierownica chodzi dosyć ciężko więc nie sądze aby to była usterka
  
 
Mi również z rana cięzko wchodza biegi,dopiero jak się troszke rozgrzeje samochód to jest ok.
  
 
Ja mimo wszystko bym obstawiał że to jest wina oleju (co z tego że jest żadki - woda tez jest żadka a zamarzaw temp. +4 stopni C ). Tu głównie chodzi o wskaźnik lepkości - im wyższy tym lepszy, ale podaje się go dla temperatury 100 stopni C, a srzynia raczej się do takiej nie rozggrzewa, a po nocy w zimie jej temperatura i temperatura oleju oscyluje poniżej 0 stopni C. Więc dużo ciężej jest wprawić taki olej w ruch, bo skrzynia to nie silnik sama się smaruje rozbryzgowo, a w silniku jest tłoczony olej przez pompe. Ja bym się tym nie przejmował jeżeli po chwili to ustępuje, no chyba że pisząc ciężko masz na mysli pełen zgrzyt i wbijanie biegów młotkiem

Ja nie ma problemu bo mam garaż, ale słyszałem od kolegów że w starszych modelach aut z bardziej wypracowanymi synchronizatorami - po zimnej nocy problem występuje.

Co do wspomagania hz10 to ja nie zauważyłem żeby mi chodziło w E34 ciężko - ale to takze może być problem z ziębniętym olejem po zimnej nocy. Lub jeżeli problem nie mija wraz z rozgrzaniem auta to może pompa siada lub zawór sterujący się już przytyka.
  
 
Cytat:
ja nie zauważyłem żeby mi chodziło w E34 ciężko


to porównaj z nowym polonezem. to jedno w poldkach jest super rozwiązane.
o lepkości buczer dobrze pisze. to wina oleju i koniec!
pozdrawiam
  
 
A ja mam takie pytanko, po co zmieniałeś olej w skrzyni w e36? Bo ja u ciebie w opisie mam napisane ze jest to skrzynia praktycznie bez obsługowa i nie wymaga mnian oleju (dziwne, bo przecież jak każdy chyba się jakoś zużyaw) no ale skoro mowią że by nie wymieniać to ja z tym nic nie robie, byłem nawet w serwise aby sprawdzili mi pozim oleju miedzy innymi w skrzyni (jak sprowadziłem auto) i chciałem jak wszytskie inne wymienić i tam na nowy, ale poiedzieli mi że jest nalany na max i nie trzeba go zmieniać.
A jeśli chodzi o wspomaganie to dlaczego twierdzicie że w bmw ciężko chodzi? Ja musze przyznać że w żadnych samochodzie nie spotkałem się z tak lekko działającym wspomaganiem jak w bmw. W porównaniu z nowym audi a3 to bmw ma super wspomaganie. Nie wiem może to wynika z tego że przednie koła nie mają półosiek które by je jakos przytrzymywał.
  
 
Wiesz Poloneza już nie mam, ale rodzice mają Xsare i różnica jest niewielka choć jest - ale nie można powiedziec że w BMW E34 kierownica chodzi ciężko.
  
 
Ten olej w skrzyni jest to normalna sprawa w teperaturach oscylujących między 0 a -5.
Myślę że w każdym pojeżdzie, nawet olej skrzyniowy najwyższej klasy nigdy nie zachowa odpowiedniej konsystencji w tych temperaturach.
Dlatego problemu tego za bardzo nie można sobie brać do głowy.

P.S.
Temat zszedł z oleju przekładniowego na wspomaganie kierownicy we francuskich samochodach.

Pozdro.
  
 
Cytat:
Co do wspomagania hz10 to ja nie zauważyłem żeby mi chodziło w E34 ciężko - ale to takze może być problem z ziębniętym olejem po zimnej nocy.

ajk będziesz miał okazje to zobacz w hondzie jakiej kolwiek ze wspomaganiem a zmienisz zdanie co do lekkości wspomagania
  
 
to prawda ja jezdzilem civicem z 1989r i wspomaganie chodzilo znacznie lzej niz w mojej e36
  
 
Tak się składa że jeździłęm Hondą Civic z 1998r z silnikiem 1.4 i różnica między Citroenem i Hondą jest żadna. Natomiast co do porównania Hondy z BMW to jest różnica ale bardzo bardzo niewielka. Także ja uważam że wspomaganie w mojej E34 pracuje leciutko - można bez najmniejszego problemu kręcić 1 palcem.

Sądze że jak komus cięzko pracuje wspomaganie to niech sobie sprawdzi wydatek pompy bo może ma już ją troszke zużytą.