MotoNews.pl
  

Jaki olej?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chciałem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu . Po pierwsze powitać szanowne grono, gdyż od niedawna stałem sie szczęscliwym omegoposiadaczem. Moja cudeńko to 2.0 16V '97. Po drugie.... standartowo po zakupie auta zaczynam je dostosowywać do jazdy, więc wymieniam co trzeba... paski, świece i takie tam.... No i przyszła pora na olej... Prawdopodobnie poprzedni własciciel lał GTX Mileage bo znalazłem litrową banieczkę w bagażniku, ale mi zostało sporo Elfa Competition 10W40, półsyntetyka... Auto ma prawie 170 k przejechane. Nie chcę za bardzo cudować, bo wiem że wiele jest koncepcji co do wyboru oleju, wystarczy przejrzeć archiwum tego forum... Prosze tylko o poradę który z tych dwóch typów oleju bardziej sie nada. Pozdrawiam i z góry dzieki na wszelkie echa
  
 
ja na twoim miejscu zadzwonil bym do poprzedniego wlasciciela i zapytal na jakim jezdzil,ale jak nie masz kontaktu z nim to lepszy bedzie gtx ale jak masz zamiar jezdzic na elfie to na pewno tez nie bedzie zly pomysl.
  
 
Zalej Gtx Magnatec 10W40 albo LiquiMoly MoS2 10W40 i po sprawie. Mysle ze nie jezdzil na mineralnym, a nawet jak na pełnym sysntetyku, to nic sie nie stanie jak zalejesz półsyntetyk.
Marka oleju ma tu niewiele "do gadania". Byle to był markowy olej zachodni. A te pktóre wymieniłem powyzej sa chyba najleprz dla duzego przebiegu
  
 
German - synthetic
ale zeby za duzo nie mieszac, to faktcznie nie ma duzej roznicy byleby zachodni (czytaj nie-polski) i o wymaganej przez producenta klasie lepkosci, z reszta absolutnie sie zgadzam
pozdr.
  
 
Osobiście polecem półsyntetyk 10W40 Mobil 1. Jak dla mnie super olejek
  
 
Cytat:
2004-11-16 09:05:56, bbart27 pisze:
Osobiście polecem półsyntetyk 10W40 Mobil 1. Jak dla mnie super olejek


Zawsze na takim jeździłem a wczoraj do 2.6 zalałem TEXACO 10W40 bo jakością nie ustępuje MOBILowi.Tylko tyle ze mobil jest strasznie rozreklamowany i za to sie płaci.
  
 
Najlepszy jest olej Opla. Polsyntetyk - 70zl za 5L
Na pewno nie polecam zadnych syntetykow jesli auto ma wiecej niz 100tys - szkoda kasy i dla silnika nie wplywa to wcale pozytywnie. Ja mam 200tys i od wiosny zaczynam jezdzic na mineralu - niech sie uszczelni.
  
 
Cytat:
mam 200tys i od wiosny zaczynam jezdzic na mineralu - niech sie uszczelni.


Mechanicy twierdza ze te silniki nie chodza dobrze na mineralu. Ze za gesty jest mówia. Tak slyszalem
  
 
Co do syntetyka.
Od lat każdy samochód jaki był u nas w rodzinie zalewany był pełnym syntetykiem. Zawsze to był Mobil 1 (takie przywiązanie do marki ).
Ostatnio dowiedziałem się dlaczego. Po rozebraniu mojego 2,5 td nie znalazłem ani śladu nagaru, gładzie cylindrów są równiutkie, nie widać śladów zużycia.
Moja omcia od początku (tzn. od wyjechania z fabryki) zalewana była właśnie syntetykiem, o dziwo Mobilem 1.
Pewnie się zapytacie skąd to wiem. A no niemiaszki to taki dziwny naród, że w książce serwisowej wpisywali markę oleju . To samo było i u nas w kraju.

Z tego co wiem, nie jest zalecane przechodzenie z syntetyka na olej o innej bazie jeśli nie widać śladów wycieków, zwłaszcza w Omedze.

Więc radzę pozostać przy syntetyku.

Pzdr

Paweł
  
 
Kuba, właściwa postawa, popieram w całej rozciągłości,
  
 
na mineralu???
Omesie i to jeszcze V6???

eee - nie wiem czy to jes dobry pomysl, fakt jesli silnik ma swoj przebieg to mozna przejsc z syntetyka na polsyntetyk, ale na mineral???
nie wydaje mi sie to najlepszym pomyslem
inna sprawa ze jak mialo sie robiony silnik, tak jak ja - panewki, szlif. etc to mozna ,,jakby od zera'' zaczac jezdzic na syntetyku, jezeli zas z silnikiem nic nie bylo grzebane, to wowczas powyzej 200tys km, sugerowalbym polsyntetyk, no ewentualnie zmienic ciutke klase lepkosci, ale mineral???

pozdr
  
 
Mnie znowu przy kupnie Omegi poprzedni właściciel polecił elfa 15w-40 minerał jako najbardziej odpowiedni do tej Omy.(2.0 8v).
Teraz bede przed zima zmieniał olej i zostane przy tej klasie i przy znanej firmie.Wracajac jednak do produktów zachodnich i polskich przez lata jezdzilem na polskim syntetycznym lotosie i uwierzcie mi że przy normalnej eksploatacji auta nie ma to znaczenia.
  
 
Skąd masz taką cenę??
JaC


Cytat:
Najlepszy jest olej Opla.
Polsyntetyk - 70zl za 5L

  
 
Na Allegro masz takie oleje chyba nawet za 60pln...
  
 
Allegro i olej, hmmm, nie ryzykuję ;-(
Wydatków tyle w tym miesiącu, że zamierzam zmienić olej i filtr (2.5 TD) w Norauto.
Waham się pomiędzy ich olejami do diesli (!) półsyntetykiem 10W/cośtam ok. 66 zł/5l, a syntetykiem 5W/cośtam 99 zł/5l.
Oprócz tych dwóch mają jeszcze do diesli oczywiście mineralny 15W (wykluczam) oraz jak to nazywają full-syntetyk 0W/cośtam.
Tak się głośno zastanawiam, że jeżeli jeden nazywają syntetyczny, a drugi full-syntetyczny, to ten syntetyczny nie jest całkiem 100% syntetyczny??
Może to taki 3/4 syntetyk ??
I to by mi pasowało, bo od właścicielki mam informację, że dieselek jest zalany 'halbsyntetik' (ale brak nalepki, firma niewiadoma, może jakiś Aral albo coś innego niemieckawego)
Motorek ma ponad 200 tys. na zegarku i nie chciałbym rozpuścić jakichkolwiek nagarów czy innych tam w środku, ale z drugiej strony taki '3/4 syntetyk' mógłby być bdb kompromisem.....
Czy ktoś z Was zalewa dieselka syntetykiem po 'nie_wiadomo_czym' z dobrym efektem?
Olej mam zamiar zmieniać co 7,5 - 10 tys.
Finansowo to wkład filtra zdaje się boli, jak to do BMW
Czy Sędziszów robi takie zamienniki?
JaC


Cytat:
Na Allegro masz takie oleje chyba nawet za 60pln...

  
 
Nie ma czegos takiego jak 3/4 syntetyk!
Jest tylko syntetyk (0w i 5w), polsyntetyk 10w i mineraly (od 15w). Fully synthetic i synthetic to jedno i to samo. Pierwsze znaczy "w pełni syntetyczny", a drugie"syntetyczny". Jeden chu.. .
Co do Allegro - jak chcesz przeplacac to nie ma sprawy, ale nie ma wiekszych problemow z zakupami z aukcji.
A tak w ogóle - w Norauto radze nie zmieniac oleju, albo patrzec im na rece. Za kazdym razem mialem cos nie tak po zmianie oleju. Raz zgubilem korek zbiorniczka wyrownawczego, bo koles sprawdzal plyn i nie dokrecil, a ostatnio polowe plynu chlodniczego, bo tez nie dokrecil. Koledze jak zalali olej to ma teraz silnik do wymiany - tds zreszta.
  
 
Cytat:
Jest tylko syntetyk (0w i 5w),



Jest jeszcze syntetyk Castrol 10W
  
 
Cytat:
Nie ma czegos takiego jak 3/4 syntetyk!
Jest tylko syntetyk (0w i 5w), polsyntetyk 10w i mineraly (od 15w).
Fully synthetic i synthetic to jedno i to samo.
Pierwsze znaczy "w pełni syntetyczny", a drugie"syntetyczny".
Jeden chu.. .



3/4 napisałem umownie
Przecież półsyntetyk nie zawira mieszanki pół na pół syntetycznegi i mineralnego, tam syntetycznego jest tylko trochę, a zdecydowana większość mineralnego.
I tak po prostu głośno myślę, czy ten syntethic (ale nie full-) z Norauto to nie jest właśnie jakiś misz-masz większej części syntetyka z jakąś jednak domieszką mineralki...
Ale to moje spekulacje, trzeba by u źródła, czyli pewnie w Elf/Total zapytać

Cytat:
A tak w ogóle - w Norauto radze nie zmieniac oleju, albo patrzec im na rece.
Za kazdym razem mialem cos nie tak po zmianie oleju.
Raz zgubilem korek zbiorniczka wyrownawczego, bo koles sprawdzal plyn i nie dokrecil, a ostatnio polowe plynu chlodniczego, bo tez nie dokrecil.
Koledze jak zalali olej to ma teraz silnik do wymiany - tds zreszta.



Patrzeć, patrzeć, zawsze i w każdej stacji
Wymiana oleju to prosta sprawa, tylko roboty trochę, szczególnie żeby dostać się do wkładu filtra, prawdopodobnie osłonę spodnią silnika trzeba zdejmować.
Ale fakt, jak mechanik mało opłacany, to i wymagania przy przyjmowaniu do roboty mniejsze, a potem jakiegoś korka nie dokręci z niewiedzy albo braku doświadczenia
Inna sprawa, że u tzw. starych mechaniorów wkurzające bywa podejście 'Panie, tak ma być bo ja dopiero 40 lat robię'
A na kogo zwalałby kolega wymianę silnika, gdyby olej zalewał gdzie indziej?
Zawsze można podjechać do ASO i tylko potem przez tydzień oszczędzać na pizzy
JaC