Tuning Espero 1.5 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jesli nie jestem mechanikiem co moglbym zmienic w tym autku "na lepsze" chodzi mi o to co daloby sie zmienic bez specjalnych umiejetnosci . i prosba czy ktos w krakowie ma adres do sklepu np ze spojlerami przednimi tylnimi... i czy magnetyzer zmieni cos??
  
 
Cytat:
2004-11-21 20:27:33, prezes10 pisze:
i czy magnetyzer zmieni cos??



A i owszem....
Twój portfel zubożeje o jakieś 300 - 500 PLN. Nie warto.
A tak poważnie - bez ingerencji w silnik nic nie zrobisz. Polecam polerkę kolektorów - niedroga sprawa, a trochę odczuwalna.
  
 
Magnetyzer to mozesz sobie o kant du.... podtluc. Strata opieniedzy a zestaw ospojlerowania do espero robi Jędrasik
  
 
Cytat:
2004-11-21 21:10:05, Bartek1112 pisze:
zestaw ospojlerowania do espero robi Jędrasik



i tylko jedrasik..niestety

Cytat:
Jesli nie jestem mechanikiem co moglbym zmienic w tym autku "na lepsze" chodzi mi o to co daloby sie zmienic bez specjalnych umiejetnosci



bez specjalnych umiejetnosci mozna zmienic np piora wycieraczek, zarowki, kolo zapasowe, zapach we wnetrzu, ewentualnie filtr powietrza (moze byc wkladka K&N.. choc nie wiem po co)..mozna tez mienic swiece..i pare innych glupot jak sie napniesz to zmienisz klocki i tarcze..(to akurat niezly pomys;

ale tak powaznie to jesli nie jestes mechanikiem i/lub nie masz okreslonej sumki ktora chcialbys utopic w tym samochodzie to lepiej pozegnaj sie z nadzieja ze w istony sposob poprawisz ten samochod..

jesli natomiast masz pare zloty to zacznij od:

1. dobrych opon
2. dobrych klocko i tarcz
3. dobrych amorkow i ewentualnie sprezyn

mozesz tez sprawdzic swiece i kable oraz stan filtra powietrza..zresetowac kompa..no nie wiem cos by sie jeszcze znalazlo..ale za modyfikacje silnika wzialbym sie dopiero po zrealizowaniu punktow 1-3
  
 
Cytat:
2004-11-21 20:27:33, prezes10 pisze:
Jesli nie jestem mechanikiem co moglbym zmienic w tym autku "na lepsze" chodzi mi o to co daloby sie zmienic bez specjalnych umiejetnosci.


dobre świece i czyste filtry - więcej chyba nie da rady

Cytat:

i prosba czy ktos w krakowie ma adres do sklepu np ze spojlerami przednimi tylnimi...

to na pewno nie poprawi osiągow auta...

Cytat:
i czy magnetyzer zmieni cos??


jak napisał DeeJay - tylko grubość Twojego portfela.
Pozdr. P.
  
 
HEEEHHH ... mój ziomal w klubie


Pamiętaj tuning optyczny to zło


Z osób które tuningują w praktyce czyli już coś się znają na tuningu espero (a nie tych którzy NIC nie robią i twierdzą że się znają albo tych którzy TYLKO krytykują)
no i kilku którzy NIE tuningują ale NAPRAWDĘ się znają .... POLECAM


Jadzwin [pierwsze espero TURBO szacowana moc 160 KM ma być 200 kucy !!!!!]
Speedr [Fachowiec w większości spraw]
Bartek 1112 [styling / skóra we wnętrzu/zawiecha itd..]
Zoltar [SIĘ ZNA]
MaciekGT [pierwszy POWAŻNY tuning silnika w esperaku = Espero GT]
kazak [wiem że coś robi]
Ja [styling ,może zawiecha]
johny [ale on tu prawie nie cagląda]
DeeJay [ MUZA i nagłośnienie]
TomekMydłowski [to samo]
chyba Henbas i pycel [ zaje fajne podświetlenie zegarów]
Łukasz Gajer [wie DUŻO o stylingu (ogromna galeria zdjęć) zawiecha i ogólnie SPOKO GOŚĆ !!!]
JACO [bardzo pomocny klubowicz zna się ogólnie na "chorobach " naszych esperaków , podobnie wiekszość wymienionych]

To tylko Ci których wyczyny znam i szanuję i podziwiam !

Panowie których nie wymieniłem PRZEPRASZAM.... bardzo Was szanuję za waszą wiedzę o samochodzie Espero wielu z was ma wiedzę o mechanice naszych fur 10000% większą odemnie --- ale Wy nie tuningujecie.... przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo roll: a o takich klubowiczów tu chodziło???
P.S. TO NIE JEST RANKING OSÓB KTÓRYCH NAJBARDZIEJ LUBIĘ (wręcz przeciwnie wiele opini tych ludzi jest mi niepochlebna ale wiem że "coś wiedzą o tuningu ESPERO) TO NIE JEST TEŻ WŁAŻENIE W DUPALA ( ... bo niby po co ... no może za wyjątkiem Jadzwina)
WSZYSTKICH TYCH KTÓRYCH POMINĄŁĘM A NA TO NIE ZASŁUGIWALI (czyli też coś fajnego stworzyli) PRZEPRASZAM
i proszę o dalsze kandydatury !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

no i .... piotr-ek [żartowałem]
:


[ wiadomość edytowana przez: Armani01 dnia 2004-11-22 00:19:21 ]
  
 
no ale po co ta laurka?? lepiej doradz koledze FACHOWO co i jak ma zrobic
  
 
Tych którzy czytali post przed edycją proszę o ponowne się z nim zapoznanie

Przepraszam was panowie może i żle zrobiłem że ludzi z imienia i nazwiska wymieniłem to może być żle odebrane przez tych nie wymienionych
no ale przecież to rankin osób O KTÓRYCH WIEM ŻE ZNAJĄ SIĘ NA TUNINGU ( a nie tylko mówią że tego nie rób , to się nie opłaca a wogóle esperyna to limuzuna....)

Wiele osób których nazwiska tu się NIE znalazły BARDZO SZANUJĘ I MAM DO NICH OGROMNY DŁUG WDZIĘCZNOŚCI === to wszyscy Ci którzy chociażby odpowiadają na moje posty [WIELKIE DZIĘKI]
np. na ten o " wyborze monitora" oraz są mi pomocni radą i wiedzą
Np slayter !!!! który kupił mi sworznie w Wawie (za swoją kasę ) i wysłał mi do chaty /póżniej też był FANTASTYCZNY (nie w łóżu) ALE NIC MI NIE JEST WIADOMO ŻEBY ON TUNINGOWAŁ

Także do wszystkich nie wymienionych ..... no offence !!!!!!!


Co do pytania ... czyli o tanim tuningu ... to espero to bardzo drogie autko do tuningu (np trzeba wymieniać CAŁE zawieszenie podczas gdy np. w A3 wystarczy do serii włożyć wyższy profil felgi i nic nie ociera i td....
także tanie to są rzeczy wymienone już gdzieś w tym poście
  
 
W zasadzie to wiekszość zostało już powiedziane:

TANIO:
- dobre świece (NGK V-Line)
- K&N (wkładka, zamiast filtra)
- dobry syntetyczny olej (Mobil 1 5W50)
- sprawny (drożny) wydech
- polerka dolotu
- dobre opony, klocki, tarcze, sprężyny

DROGO:

Tu jest problem

- 1,5 ma mięciutkie pierścionki, malutkie zaworki i TURBO raczej nie wchodzi w grę
- Chojnacki i pakiet GT - wysoka cena (zapytaj Bartka albo Chojnackiego ), przeciętne rezultaty
- swap

Ogólnie, 1,5 nie jest najlepszym obiektem do tuningu mechanicznego
  
 
Cytat:
Chojnacki i pakiet GT - wysoka cena (zapytaj Bartka albo Chojnackiego )



No i pewnie Maciek GT coś pamięta

Co do tuningu naszego silnika to tak jak powiedział JACO żeby coś odczuć to tylko swap najlepiej na coś oplowskiego ... MOCNEGO z kadetta GSI --- tylko tu jest problem bo my w 1,5 dohc mamy inne łapy trzymające silnik tzn. są one w innych miejscach niż np. esperyna 1,8 - 2,0 (bo w 1,8 czy 2,0 to wystarczy że bierzesz silnik +ECU silnika z tych starszych oplowskiego i wkładasz w miejsce starego a u nas trza przerabiać łapy
między innymi dla tego dzisiaj nie mam swap-a tylko LPG

Co do spojlerów to trzeba samemu przerabiać albo tak jak mówił Bartek ......

Acha ... niektórzy mówią że wypierniczenie katalizatora coś daje .... pytaj np. Lee


[ wiadomość edytowana przez: Armani01 dnia 2004-11-22 01:09:26 ]
  
 
Cytat:
2004-11-22 01:06:34, Armani01 pisze:
No i pewnie Maciek GT coś pamięta



No pewnie pamięta, ale raczej tuning 1,8.

Cytat:
Acha ... niektórzy mówią że wypierniczenie katalizatora coś daje ....



Daje, ale zazwyczaj wtedy, gdy katalizator jest już stopiony i zapchany.
  
 
Nie chcialem zakladac nowego watku, wiec sie dopisuje pod tym 1,5 DOHC

Cytat:
Jaco:
Daje, ale zazwyczaj wtedy, gdy katalizator jest już stopiony i zapchany.



No wlasnie... ostatnio mnie bardzo niepokoi ten problem. Rozmawialem z kilkoma Osobami i doszliśmy do wniosku, że to moze byc wlasnie wina katalizatora. A o co chodzi ? Juz wyjasniam... dwulitrówka nie poleci wiecej niz 185-190, a poza tym mam "rewelacyjny" czas ...15,4 sek Nie ma tu znaczenia czy to jest LPG czy Pb. Czasami tak przy ok. 2000obr. jest tak jabky lekkie "szarpniecie" i cos jakby deczko lepiej idzie do przodu, ale to jest baaardzo mala roznica. (przykladowo Esperak w porównaniu z Vectrą A brachola ...też 2,0 8V ... to ... co tu duzo mowic ... Wracajac do mojego =>Filtry byly wymieniane na poczatku jesieni, czyli jakies 8 tys. km temu. Wtedy bylo tak samo, ale myslalem, ze taka dynamika, to normalka, ale na ostatnim zlocie mialem okazje przejechac sie po placu 1,8-mką (tutaj ukłony skierowane w strone tej Osoby )... i tamten Esperaczek i dzie o niebo lepiej. Mam natrzaskane 119kkm (stan podany z licznika) - w rzeczywistosci jest chyba deczko wiecej, a poprzedni wlasciciel na bank nie robil nic z katalizatorem.
Tak wiec ...z racji tego, ze (gdzies tam daleko) zbliza sie wiosna i chcialem po ktorejs z najblizszych wyplat robic cos z wydechem... czy wywalac katalizator ? Czy to moze byc jego wina, ze dzieje sie tak a nie inaczej ?

Pomóżnie i doradźcie = > PLEASE !
  
 
Michaś - mój Ty imienniku
15,4 - jeżeli to nie jest czas na ćwiartkę tylko do 100 to faktycznie słabiutko 190 - max speed jak na dwa litry to też kiepsko ( ja teraz jechałem 190, ale na 1,5 i z 4 osobami + bagaż, ale żeby być uczciwy to przed modyfikacjami tylko 180 w dwie osoby i bez bagażu )
Katalizator zostaw jeżeli jest sprawny, jeżeli nie to wymień. Tylko nie myśl o strumiennicach - nie jest to dobre rozwiązanie.
Jeżeli nie ruszałeś nigdy wydechu to wymień środkowy i końcowy - jeżeli nie pomoże to pokombinujemy dalej.
  
 
Dodam kilka słów od siebie,
- co do swapa z gsi, niejest to takie proste tylko silnik i ecu, włożytć jest prosto, podpiąć tez, tylko ze gorzej jest ze wszystkimi innymi pierdułkami typu abs, air bag itp, w orginalnym komputerze są ich funkcje jakos tam zaprogramowane, jak ustawic je w tym np z gsi,
- w gsi jest inna skrzynia biegów czyli nieprzełoży sie na asfalt tych 150 koni tak jak w gsi
- inny jest kolektor dolotowy i peda problemy ze sterowaniem nawiewami bo wkońcu u nas do sterowania jest używane podciśnienie z kolektora

= ja mam kompletną głowice od kadetta gsi 1.8 przygotowana do założenia i boje sie za to zabierac bo podejrzewam ze unieruchomie samochód na dłuższy czas a głównym problemem bedzie elektronika,

- atak pozatym to polecam wypatroszenie katalizatora(tylko że środowisko bedzie mniej czyste) i odelżenie koła zamachowego
  
 
Cytat:
2005-01-09 21:03:39, DeeJay pisze:
Michaś - mój Ty imienniku ...


Jak milutko, ze wiecej Osob nosi takie fajne imionka

Oki, a teraz na poważnie...
Dzięki za informacje i sugestie - wiem przynajmniej w jakim kierunku kombinować (albsolutnie sie zgadzam, ze podane przeze mnie czasy, to wynik dobry dla Malczaka, ale nie dla autka z dwulitrowym silnikiem )
Tak wiec... czekam do wypłaty i ...

PS
A o strumienicy ani zadnym magnetyzerze na razie nie myslalem i poki co takowego nie planuje.