MotoNews.pl
  

JAKIE OBROTY?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wie ktoś może jakie powinny być obroty biegu jałowego Bestii przy C30-SE z automatem?
  
 
SEJ MA MIEĆ:
- 850 OBR/MIN JEŚLI SKZYNIA MANUAL
- 750 OBR/MIN JEŚLI AUTOMAT.

TAK TWIERDZĄ W ASO
  
 
Czy kos wie jake te obroty powinny byc w 2.0XEV???

W jednym z postow na OKP wpisalem, ze u mnie mam po rozgrzaniu engine-a 650 rpm...Czy to oby niezamalo???
  
 
Silniki C30SE i C30SEJ mają mieć obroty:
od 570 do 730 (idle speed)

źródło (TIS)
  
 
Cytat:
2003-12-12 23:29:51, Navtex pisze:
Czy kos wie jake te obroty powinny byc w 2.0XEV???

W jednym z postow na OKP wpisalem, ze u mnie mam po rozgrzaniu engine-a 650 rpm...Czy to oby niezamalo???



X20XEV
od 700 do 1000
źródło TIS
  
 
X20XEV ma 920, tyle przynajmniej pokazuje TECH. Probowałem ustawiać niżej tzn 8oo, ale wtedy ma niezbyt miłe dragania, poza tym gorzej startować i potrafi zgasnąć przy schodzeniu z obrotow, zwłaszca jeśli regulator obrotow biegu jałowego już trochę podchodzony. Z kolei jeśli są wyższe, to po pierwsze rośnie zużycie na jałowym, np u mnie komp pokazuje 1,2 l/h przy 920, a przy 1000 pokazywał 1,4l/h.
  
 
To jednak mam za niskie obroty biegu jalowego.
Racja Janusz mialem kilka pzrypadkow ze przy schodzeniu z obrotow bestyjka mi zgasla...Moze przy okazji wiesz jaka jest metoda na podkrecenie tych orotow o jakies 200 rpm wyzej?????
  
 
Navetex ja mam obroty gdzies 650-700 i bylo to ustawiane w ASO przez mojego znajomego ktory tam pracuje i powiedzial ze to jest minimalny przedzail obrotow jaki da sie ustawic!!!!! a co do tego czy gasnie mi przy schodzeniu z obrotow to jeszcze mi sie nie zdazylo !!!!!!!!! zastanawia mnie dlaczego Janusz nie moze ustawic takich a w dodatku mu gasnie?????

Pozdrawiam Piotrek
  
 
Ja przy 2.016V mam obroty w przedziale 700-800 i nie gaśnie
  
 
Cytat:
2003-03-07 22:15:07, MEGA_3 pisze:
SEJ MA MIEĆ:
- 850 OBR/MIN JEŚLI SKZYNIA MANUAL
- 750 OBR/MIN JEŚLI AUTOMAT.

TAK TWIERDZĄ W ASO


Oki, ale w przypadku automatu podajesz wartość w pozycji N czy D ?
Bo to kolosalna różnica... Na D zawsze będą wyższe...
  
 
Regulacja wolnych obrotów odbywa się przez zmianę po podłączeniu TECH-a. Wpisuje się nową wartość i wtedy komp zapamiętuje ilość obrotow. Regulator musi być jednak sprawny, jeśli jest już zużyty, wtedy obroty głupieją i regulacja jest nieskuteczna. Problem tkwi w konsrukcji urządzenia, wałek jest łożyskowany bezpośrednio w tulei z tworzywa, powstają wtedy luzy lub opory nie pozwalające na płynne bez zacięć przesuwanie się elementow wzglądem siebie, a efekt, to niestabilna praca silnika. Naprawa w zasadzie jest niemożliwa, czasem jak u mnie pomaga "wymoczenie w nafcie" przez parę dni coby wszystek nagar odmiękł, wyczyszczenie twardym pędzelkiem i przedmuchanie sprężonym powietrzem. Pomogło, ale czasem pojawia się taki efekt, że obroty zawieszają się na 1500rpm, poczym podczas spadania do 920 potrafi zgasnąć silnik. Pomaga przegazowanie do np 5000rpm i wtedy schodzi normalnie i pracuje stabilnie.
Nowy regulator kosztuje chyba 650 zł, więc na razie zajeżdżam stary.
Pozdr, Janusz
  
 
Nowy regulator do X20XEV kosztuje ok 300 zł. Czyszczenie pomaga, ale na krótko. Chyba nie warto się męczyć, nowy nie powinien sprawiać kłopotów przynajmniej przez kolejne 100 kkm.
Pozdr
  
 
Arklin, skąd masz info o takiej cenie, ja pytałem w wawie w ASO i zapodali mi 650.
Janusz
  
 
Sorry ale ja w ASO pytam tylko po to, aby wiedzieć ile więcej chcą ze mnie zedrzeć w stosunku do sklepu. Kupowałem regulator w OPEL SHOP w Poznaniu, razem z przesyłką zapłaciłem chyba 320 zł. za oryginał, a nie jakąś podróbę. Naprawdę solidny i dośc tani sklep. Polecam.
Gdyby ktoś był zainteresowany zapodaję adres
: http://www.opel-shop.com.pl/
Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: arklin dnia 2003-12-15 13:45:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: arklin dnia 2003-12-15 13:46:23 ]
  
 
Janusz, miałem ostatnio podobne problemy ze swoim autem, jesli jesteś zainteresowany to podam Ci adres gdzie możne bliżej (w Piotrkowie Trybunalskim) kupić silnik krokowy, cene również przystepna 300 zl.

Pawel
  
 
Dzięki Paweł, chętnie skorzystam, a niezależnie od tego zapraszam na spot w wawie 21.12 godz 11. Info w ZLOTY pod Przedświąteczne spotkanie podgrupy warszawskiej.
Do zobaczenia
  
 
pomiar tylko w pozycji N , a w oplach 3,0 na D obroty sa niższe a nie wyższe
  
 
U mnie po rozgrzaniu jest 450 rpm...

ma wtedy 0,8 - 0,9 l/h

I wcale nie robi wrazenia jakby byly za niskie - pracuje rowniutko...


Wg was tak niskie obroty moga miec jakies konsekwencje?

  
 
Kristo przypuszczam, że przy tak niskich obrotach ładowanie aku jest słabiutkie, albo i w ogóle go nie ma, więc stojąc dłuższy czas z włączonym silnikiem, światłami, wentylacją, radyjkiem, grzaniem szyby (realna sytuacja, np. czekając na kogoś, gdy na dworze mróz) masz szanse rozładować akumulator. Czy ktoś może mierzył napięcie w instalacji w przy różnych prędkościach silnika ?

Nie wiem jak jest z ciśnieniem oleju w takich warunkach, ale niech się fachowcy wypowiedzą



  
 
u mnie też spada poniżej 500 obr i nie ma z tego powodu problemów

te typy tak mają