Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() HEVA Senator B 3.0 24V Bydgoszcz | 2003-03-07 09:54:40 Wie ktoś może jakie powinny być obroty biegu jałowego Bestii przy C30-SE z automatem? |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2003-03-07 22:15:07 SEJ MA MIEĆ:
- 850 OBR/MIN JEŚLI SKZYNIA MANUAL - 750 OBR/MIN JEŚLI AUTOMAT. TAK TWIERDZĄ W ASO |
![]() Nav DEADSOUL Honda CR V Szczecin | 2003-12-12 23:29:51 Czy kos wie jake te obroty powinny byc w 2.0XEV???
W jednym z postow na OKP wpisalem, ze u mnie mam po rozgrzaniu engine-a 650 rpm...Czy to oby niezamalo??? |
![]() marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2003-12-13 08:56:18 Silniki C30SE i C30SEJ mają mieć obroty:
od 570 do 730 (idle speed) źródło (TIS) |
![]() marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2003-12-13 09:02:34
X20XEV od 700 do 1000 źródło TIS |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2003-12-13 21:09:22 X20XEV ma 920, tyle przynajmniej pokazuje TECH. Probowałem ustawiać niżej tzn 8oo, ale wtedy ma niezbyt miłe dragania, poza tym gorzej startować i potrafi zgasnąć przy schodzeniu z obrotow, zwłaszca jeśli regulator obrotow biegu jałowego już trochę podchodzony. Z kolei jeśli są wyższe, to po pierwsze rośnie zużycie na jałowym, np u mnie komp pokazuje 1,2 l/h przy 920, a przy 1000 pokazywał 1,4l/h. |
![]() Nav DEADSOUL Honda CR V Szczecin | 2003-12-13 21:26:26 To jednak mam za niskie obroty biegu jalowego.
Racja Janusz mialem kilka pzrypadkow ze przy schodzeniu z obrotow bestyjka mi zgasla...Moze przy okazji wiesz jaka jest metoda na podkrecenie tych orotow o jakies 200 rpm wyzej????? |
![]() ZAWA Opel Omega B Caravan Grójec | 2003-12-14 20:22:22 Navetex ja mam obroty gdzies 650-700 i bylo to ustawiane w ASO przez mojego znajomego ktory tam pracuje i powiedzial ze to jest minimalny przedzail obrotow jaki da sie ustawic!!!!! a co do tego czy gasnie mi przy schodzeniu z obrotow to jeszcze mi sie nie zdazylo !!!!!!!!! zastanawia mnie dlaczego Janusz nie moze ustawic takich a w dodatku mu gasnie?????
Pozdrawiam Piotrek |
![]() paweldm DEADSOUL Mitsubishi outlander Skarszewy/Gdańsk | 2003-12-14 20:26:18 Ja przy 2.016V mam obroty w przedziale 700-800 i nie gaśnie |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2003-12-15 12:27:09 Regulacja wolnych obrotów odbywa się przez zmianę po podłączeniu TECH-a. Wpisuje się nową wartość i wtedy komp zapamiętuje ilość obrotow. Regulator musi być jednak sprawny, jeśli jest już zużyty, wtedy obroty głupieją i regulacja jest nieskuteczna. Problem tkwi w konsrukcji urządzenia, wałek jest łożyskowany bezpośrednio w tulei z tworzywa, powstają wtedy luzy lub opory nie pozwalające na płynne bez zacięć przesuwanie się elementow wzglądem siebie, a efekt, to niestabilna praca silnika. Naprawa w zasadzie jest niemożliwa, czasem jak u mnie pomaga "wymoczenie w nafcie" przez parę dni coby wszystek nagar odmiękł, wyczyszczenie twardym pędzelkiem i przedmuchanie sprężonym powietrzem. Pomogło, ale czasem pojawia się taki efekt, że obroty zawieszają się na 1500rpm, poczym podczas spadania do 920 potrafi zgasnąć silnik. Pomaga przegazowanie do np 5000rpm i wtedy schodzi normalnie i pracuje stabilnie.
Nowy regulator kosztuje chyba 650 zł, więc na razie zajeżdżam stary. Pozdr, Janusz |
![]() arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2003-12-15 12:34:01 Nowy regulator do X20XEV kosztuje ok 300 zł. Czyszczenie pomaga, ale na krótko. Chyba nie warto się męczyć, nowy nie powinien sprawiać kłopotów przynajmniej przez kolejne 100 kkm.
Pozdr |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2003-12-15 13:12:24 Arklin, skąd masz info o takiej cenie, ja pytałem w wawie w ASO i zapodali mi 650.
Janusz |
![]() arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2003-12-15 13:35:06 Sorry ale ja w ASO pytam tylko po to, aby wiedzieć ile więcej chcą ze mnie zedrzeć w stosunku do sklepu. Kupowałem regulator w OPEL SHOP w Poznaniu, razem z przesyłką zapłaciłem chyba 320 zł. za oryginał, a nie jakąś podróbę. Naprawdę solidny i dośc tani sklep. Polecam.
Gdyby ktoś był zainteresowany zapodaję adres : http://www.opel-shop.com.pl/ Pozdr [ wiadomość edytowana przez: arklin dnia 2003-12-15 13:45:48 ] [ wiadomość edytowana przez: arklin dnia 2003-12-15 13:46:23 ] |
Colorado Omega B MV6 Caravan Warszawa | 2003-12-15 16:38:53 Janusz, miałem ostatnio podobne problemy ze swoim autem, jesli jesteś zainteresowany to podam Ci adres gdzie możne bliżej (w Piotrkowie Trybunalskim) kupić silnik krokowy, cene również przystepna 300 zl.
Pawel |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2003-12-15 19:33:13 Dzięki Paweł, chętnie skorzystam, a niezależnie od tego zapraszam na spot w wawie 21.12 godz 11. Info w ZLOTY pod Przedświąteczne spotkanie podgrupy warszawskiej.
Do zobaczenia |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2003-12-15 20:49:42 pomiar tylko w pozycji N , a w oplach 3,0 na D obroty sa niższe a nie wyższe |
kristo zielono/złoty Warszawa | 2003-12-15 23:54:28 U mnie po rozgrzaniu jest 450 rpm...
ma wtedy 0,8 - 0,9 l/h I wcale nie robi wrazenia jakby byly za niskie - pracuje rowniutko... Wg was tak niskie obroty moga miec jakies konsekwencje? ![]() |
![]() darq LOB MEMBER SENATOR C30SE Warszawa | 2003-12-16 05:53:43 Kristo przypuszczam, że przy tak niskich obrotach ładowanie aku jest słabiutkie, albo i w ogóle go nie ma, więc stojąc dłuższy czas z włączonym silnikiem, światłami, wentylacją, radyjkiem, grzaniem szyby (realna sytuacja, np. czekając na kogoś, gdy na dworze mróz) masz szanse rozładować akumulator. Czy ktoś może mierzył napięcie w instalacji w przy różnych prędkościach silnika ?
Nie wiem jak jest z ciśnieniem oleju w takich warunkach, ale niech się fachowcy wypowiedzą ![]() |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2003-12-16 08:33:47 u mnie też spada poniżej 500 obr i nie ma z tego powodu problemów ![]() te typy tak mają ![]() |