Sportowa kierownica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Nosze sie z zamiarem kupna sportowej kierownicy do mojego accenta, tylko mam pewne watpliwosci co do slusznosci zakupu bo nie chce pozniej tego zalowac. Rozchodzi sie o to czy ktos mial doswiadczenie z tym czyms, jak to sie ma do normalnej jazdy, chodzi mi o kierownice o srednicy 32 cm czy to przeszkadza w manewrowaniu autem. Chce zmienic kierownice bo ta oryginalna bez poduchy jest beznadziejna, a mysle że ze sportowa bedzie o wiele fajniej wygladal. Napiszcie mi prosze czy kupic czy nie?, jak sie takie autko prowadzi. Dzieki z gory za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
To do działu tuning a nie na Kategorię Główną
A co do kierownicy to 32 to nie jest jeszcze taka mała (choć polskie przepisy dopuszczają chyba minimum 30 cm średnicy koła kierownicy, ale moge się mylić - w każdym razie wiele osób decyduje się na mniejsze ), nie powinna mieć negatywnego wpływu na manewrowanie autem. Wręcz przeciwnie będzie na nabie, więc zbliży się do Ciebie, co spowoduje, że będziesz mógł pewniej kontrolować samochód. Dobra kierownica jest też pokryta tworzywem zapobiegającym ślizganiu się rąk - kolejny plus.
Zyska i estetyka i użyteczność To moje zdanie.
  
 
Wybaczcie, ale pisalem tego posta w nocy i moglem przez roztargnienie nacisnac "wyslij" i poszlo, tak ze jak sie da to prosze przerzucic ten topic do innego dzialu. Nie zmienia to faktu ze czekam na opinie
  
 
Ja zakladam sobie sportowa kierownice prawdopodobnie w styczniu, moze w lutym...
Jesli masz wspomaganie kierownicy, to mala kiera tylko ulatwi manewrowanie, zmniejszenie srednicy ulatwia szybkie krecenie kolem, jesli kupisz taka ergonomiczna z profilowanym chwytem to bedzie zdecydowanie przyjemniejsza i komfortowa.
Masz juz nabe? Za ile kupujesz, na allegro sa po 90,- w sklepach po ok. 150-180
Polecam cos takiego (sam taka planuje kupic):

lub:
  
 
Dobry topic ....tez chce zmienic kierownice - z tego co sie dowiedzialem to najmniejsza srednica dopuszczona do "ruchu" to 350mm, ale glowy nie daje.. podobaja mi sie kierownice Sparco i OMP ale troche cena zaporowa bo kolo 600zl plus naba to troche duzo....ale moze widzieliscie kiery od Jacky`ego tez daja rady
  
 
Ja muszę zmierzyć ile ma moja seryjna fajerka, bo coś mi się wydaje Richie, że 350 mm to za dużo Wbiłem sobie do głowy, że minimum to 300 mm, trzeba to sprawdzić

EDIT: trochę poszperałem i chyba faktycznie Richie masz rację... Znalazłem trochę kierownic i wszystkie poniżej 350 mm nie mają homologacji. Może to wskazywać że minimum dopuszczone przez nasz przepisy to właśnie 35cm.
A wracając do samych kierownic to też zależy ile pieniążków chce się przeznaczyć. Jeśli finanse nie pozwalają rozwinąć skrzydeł to przyzwoite kierownice i naby robi włoska firma Lusi. Tu jest namiar na dystrybutora:
http://www.autometa.com.pl/
Sama strona nie wygląda może zbyt zachęcająco, ale co nie co mają w ofercie. Niestety trzeba się kontaktować bezpośrednio telefonicznie lub mailowo... A jeśli nie u nich to kierownice i naby firmy Luisi sprzedawane są również w sieci sklepów Norauto.
Pozdrawiam!
PS: aż sam zapałałem chęcią posiadania sportowej kierki



[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2004-12-28 19:23:24 ]
  
 
Niestety niemam wspomagania i wlasnie boje sie ze moze byc gorzej z kreceniem, po drugie szkoda mi tyle kasy na te kierownice ponizej, szukam czegos calkiem czarnego jak na tej aukcji:http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=37487549 .Co do srednicy oryginalnych kierownic do accenta to moja ma 36 cm i chyba cos nie bardzo mi sie widzi zeby byly dopuszczone kierownice tylko ponad 35 cm srednicy, pzreciez praktycznie wszsytkie sportowe kieroenice maja 32 cm, ale niewiem jak jest naparwde z tymi pzrepisami. Szczerze mowiac to ja bym nawet wolal taka kiere ktora ma 35 lub 36 cm bo bylo by mi latwiej sie pzrestawic, ale zobaczymy.


[ wiadomość edytowana przez: Mortek dnia 2004-12-28 23:37:06 ]
  
 
Szczerze mówiąc całkiem fajne są te kierownice, które pokazałeś. Szczególnie za tą cenę.
Oby tylko przy jakimś wypadku (nie kraczę, ale... shit happends) nie tworzyły się z nich jakieś zabójcze "narzędzia". W końcu nie mają homolagacji, pewnie nie są przebadane na okoliczność wypadku...
Co do dopuszczenia do ruchu, to nie jest tak, że wszystkie sportowe fajerki mają 32 cm. Owszem dużo jest takich, ale wszystkie jakie znalazłem z homologacją miały 35 cm. Wszystkie poniżej tej średnicy homologacji nie miały. Na tej podstawie wysnułem wniosek że może faktycznie przepisy dopuszczają tylko 350mm, ale też głowy za to nie daję. Jak już wcześniej pisałem, miałem zakodowane że dopuszczalne jest 300 mm. Przyznaję, że tylko pobieżnie się w tym temacie rozejrzałem więc nie moge się miarodajnie wypowiedzieć. Dzielę się tylko swoimi dotychczasowymi spostrzeżeniami
Pozdrawiam!
  
 
Mortek, jesli zachowasz zblizona srednice do serii to odczujesz tylko zmiane na +, lepiej lezy w dloniach ale jesli bedzie sporo mniejsza, to juz kiepsko, szczegolnie ze masz zamiar szerokie oponki zalozyc z tego co pamietam (a moze juz masz juz 195 )
Co do srednic, to mi przypadly do gustu okolice 30 cm. , 28
A wzor, z tamtej stronki to stealth RN zobaczymy ile kosztuje , tylko mniejsza mogla by byc.
  
 
NO moja oryginalna kiera ma 36cm, a te sportowe co mni einteresuja maja 32cm czyli ze roznica w serdnicy to 4 cm, ja tak licze po swojemu ze na kazda strone po 2 cm przypada wiec chyba nie jest tak zle, a co do opon to bede mial na wiosne zakladane 185/60/14 i wlasnie tez sie tego boje ze bez wspomagania moze byc ciezko ale juz sie chyba zdecydowalem i kupie ta kierownice. Najlepsze jest to ze jakbym mial kierownice z poduszka to uwierzcie mi nic bym juz nie zmienial, a tak to ta oryginalmna bez poduchy to jest pporostu porazka i tyle.

P.S. Na stronce Witka jest fajnie zrobiony taki bordowy accent ktory wlasnie ma sportowa kierownice a wlasciciel pisze ze ma tylko centralny i immobilaizer, bez wspomagania, felgi 15-stki i oponki 195/50 tak ze chyba da rade uciagnac

[ wiadomość edytowana przez: Mortek dnia 2004-12-30 14:46:40 ]
  
 
a tak zapytam orjetuje sie ktos ile ma Accent II ? mam wspomaganie ale nie ma poduchy ale mi wydaja sie ze starsznie wielka jest po przesiadnieciu sie z Fiata Pandy... No mala kierownica sa plusy i minusy... w fiacie tak kierownica szybko odbiajala ze trzeba bylo ja trzymac i odbijac nia bo jak sie puszczalo to mozna bylo kontrole stracic ;D