MotoNews.pl
9 Łącznik stabilizatora cd... (130186/72) - NT
  

Łącznik stabilizatora cd...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem tu od niedawna, więc chciałbym powitać wszystkich.
Dwa tygodnie temu nabyłem drogą kupna Omegę B kombi i mam problem.
Wymieniłem prawą końcówkę drążka - wyszło na przeglądzie, a pozatym nieźle biło. Po wymianie to samo. Przy bujaniu samochodu na przeglądzie nic szczególnego nie widać. Więc czytam posta o łączniku stablilizatora, wymieniam i rzeczywiście jest wybity. Charakterystyczne głuche stukanie ginie, natomiast pojawia się inne, szczególnie na kołach skręconych w lewo, lub gdy koło wpada i wyskakuje z dołka. Wachacze i gumy wydają się ok. Może ktoś z Was może mi wskazać kierunek dalszych poszukiwań. Mam jeszcze jedno podejrzane miejsce: górne mocowanie amortyzatora w kielichu.

pzdr
  
 
jeżeli to sie dzieje przy skręconych kołach na maksa to wszystko ok walnij sie pod auto i zobacz konstrukcje wahacza i zwrotnicy
  
 
Przy skręconych kołach jest bardziej wyczuwalne, natomiast podczas jazdy na wprost np. przy wjeżdżaniu na próg zwalniający słychać głuche walnięcie. Zauważyłem jeszcze po dłuższym postoju towarzyszące mu charakterystyczne skrzypnięcie.
  
 
Te uderzenia mogą być przyczyną wybitych tulejek na wahaczach. U mnie wygladaly ok (na samochodzie), ale po zdemontowaniu ich wszystko wyszlo. Różnica po wymianie nieporownywalna. Sss25 wie cos na ten temat . A te odgłosy po dłuzszym postoju to mogą być skrzeczące gumy na amorach, które z czasem twardnieją.
pzdr
  
 
Tuleje na wahaczach na bank. Miałem to samo, wymieniłem i po głuchych uderzeniach ani słychu. Na szarpakach było ślicznie, a jednak nie wszystko na nich wychodzi. Wsłuchaj się które to koło uderza i wymień obie tuleje na tym wahaczu. Albo w obu jak oba walą.

--------------------------------
OGIEŃ NA TŁOKI I..........!!!
  
 
No właśnie na szarpakach wyglądają ok. Napewno stuka w prawym kole, więc wymienię tuleje - mam nadzieje że to one. Dzięki za info!

pzdr
  
 
Jak się dobrze przyjrzeć, to wahacz wciśnięty jest w dość wąskie szczeliny. I jeśli się guma rozbije, nie koniecznie pęknie, to przy takim mocnym podskoku koła, wahacz poprotu stuknie. Tak sobie to tłumaczę skoro szrpaki nie wykazały luzów. U mnie facet sprawdził i mówi, że jest OK. To ja go za frak, do auta, wyskoczyłem powoli na płyty betonowe i się zdziwił, ża to tak stuka. Wymiiłem tulejki i jakby ręką odjął! (KOMLET)


-------------------------------
OGIEŃ NA TŁOKI I.........!!!
  
 
ja kiedyś tez przerabiałem ten temat u znajomego no i okazało sie że wybite były gumy amortyzatora + łozyska (same trudno dostac). PO wymianie wszystko wróciło do normy.
  
 
Dokładnie to się nazywa "tuleja stalowo-gumowa wachacza" i po wymianie (2szt na wachacz, jedna duża druga mała) na pewno będzie cicho.
  
 
Cytat:
2006-01-06 11:57:19, imersion pisze:
No właśnie na szarpakach wyglądają ok. Napewno stuka w prawym kole, więc wymienię tuleje - mam nadzieje że to one.


A ściąga ci auto przy hamowaniu,jeśli nie to nie tuleje
  
 
Cytat:
2006-01-07 14:16:59, robert1x pisze:
A ściąga ci auto przy hamowaniu,jeśli nie to nie tuleje


A ja się z tobą nie zgodzę , też tak myślałem ,bo stukało jak cholera przy wjeżdżaniu w dziurę , wymieniłem łożyska kolumny mc persona i dalej stuka , sprawdziłem na podnośniku ,łychą , na trzepakach , podczas chamowania i nic ,ale wymieniłem zapobiegawczo tuleje wachacza przedniego wszystkie i jaj ręką odjął . Omega b ma to do siebie ,że przy minimalnych pęknięciach gumy na tulechach wachacza będzie stukać i w żadnym innym aucie się z tym nie spotkałem .
  
 
U mnie też właśnie nie ściągało. Szedł jak po szynach. A jak asfalt gubił spod kół (polskie drogi) to stukało i to dośc dokuczliwie. I jak się dobrze przyjrzałem, to wahacze siedzą wciśnięte w dość wąskie szczeliny. I nie może być inaczej przy lekko powybijanych tulejach, żeby sobie na dołku nie stuknął.

---------------------------------
OGIEŃ NA TŁOKI I............!!!

[ wiadomość edytowana przez: kusy dnia 2006-03-30 01:01:53 ]
  
 
Cytat:
2006-01-07 14:16:59, robert1x pisze:
A ściąga ci auto przy hamowaniu,jeśli nie to nie tuleje



No właśnie nie ściąga, ale tłucze na nierównym. Szczególnie na ubitym śniegu dobrze to słychać. Wymienie tuleje i się okaże
  
 
Wymieniłem obie tuleje w prawym wahaczu, no i rzeczywście jak reką odjął! Wreszcie nic nie stuka, nic nie puka Teraz jeszcze tylko kontrola zbieżności na wszelki wypadek i git!
Jeszcze raz dzięki za pomoc przy lokalizacji wadliwego elementu.
pzdr
  
 
ciekawe czy taki łaczniki są warte zaiteresowania
Co Wy na to?
Ponoc w całości są wykonane z metalu bez części plastikowych??
Lacznik w całości metalowy
  
 
żadna rewelacja miąłałem jakieś takie z metalowymi kapturkami producent nie pamiętam i wytrzymały tyle samo co inne podruby czyli średni pół roku
  
 
czy łacznik za 120 pln czy za 20 pln i tak wytrzymuje na jeba... dziurach pół roku
po szwabskich drogach na polskiej podróbie byśmy 5 lat jeżdzili
  
 
ja dokładnie takie jak pokazałeś michu808 w poście założyłem w czerwcu 2005 przejechałem 25 tkm narazie nic nie puka jest cicho.Ze swojej strony polecam.