Wspomaganie

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jestem świeżym właścicielem Espero 1,5 wyprodukowanego w październiku 1996 w Korei i nie mam wspomagania (przynajmniej takie mam wrażenie bo nie jestem znawcą mechaniki samochodowej ) Wszędzie jest podane że od 96 roku w podstawie było wspomaganie, czy mam pecha i trafił mi się jeden z ostatnich egzemplaży bez?!?!
Z góry dzięki za info!!!

dziwne

Może masz a nie wiesz

jest mozliwe ze nie masz wspomagania..teoretycznie..natomiast jest prosty niezawodny test sprawdzajacy..nawet nie tyle czy wspomaganie jest ale czy dziala..wlacz silnik na postolu skrecaj kierownice od odporu do oporu a potem wylacz silnik i zrob to samo jesli nie masz wspomagania nie zauwazysz roznicy..ja juz jezdzilem samochodem o ktorym wydawalo mi sie ze nie ma wspomagania..ale jak wlaczylem silnik to dopiero zauwazylem roznice..jeszcze cos..poniewaz nie wiem gdzie jest pompa wspomagania pod maska (zaraz napewno napisze ktos kto ci powie) to jeszcze charakterystyczna cecha dzialania wspomagania jest dzwiek w postaci syczenia kiedy kierownica jest skrecona na maksa

Pompa od wspomagania -przynajmniej w 1,5 - jest ukryta pod pokrywą rozrządu. Na wierzchy pokrywy, mniej wiecej w połowie osłony zobaczysz koło pasowe na trzy śruby 12 mm na który założony jest pasek alternatora. Pasek po prostu łączy wał, alternator i pompę wspomagania. Jak to masz to masz wspomaganie

Jeżeli nie masz wspomagania to Ci szczerze współczuje. Kiedyś mnie chlowali no i oczywiście wspomaganie miałem wyłączone powiem tyle MASAKRA !!! Moim zdaniem już w Poldku jest lepiej niż w esperaku bez wspomagania. Chyba, że w tych esperakach co nie maja wspomagania jest troszke fabrycznie poprawiona listwa czy cos bo jak chodzi tak jak u mnie z wylączonym wspomaganiem to to jest auto wymarzone dla PUDZIANA Pozdro.