Lada do sportu :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Poszukuje informacji dotyczacych przeróbek Łady 2107 Który silnik polecacie itp. Również poszukuje informacji na temat Lady VFTS. Oba autka mają być wyczynowe, więc prosiłbym o jakieś dobre info, które moga sie przydać
Jeszcze interesuje mnie czy Lada, którakolwiek (poza serią 110) ma homologacje, ktora pozwoliłaby na starty w RSMP.
P.S. Jestem tutaj nowy więc zapewne temat sie powtarza, ale staram sie systematycznie czytać co jest na forum.
Dzięki i pozdrawiam i zycze loozik świat
  
 
Witam
Generalnie dobrze trafiłeś, ale musisz okazać trochę cierpliwosci,
przede wszystkim na forum to uzyj wyszukiwarki na dole strony, wszelkie tematy ze słowem tuning , silnik etc.
na stronce klubowej masz kilka ciekawych artyków, np short rod, ogólnie w dziale samochody - tunning, oraz dział rajdy, poza tym mamy kilku klubowiczów jeżdzacych w rajdach, albo mająćych ciekawe auta, myslę że się odezwą.
Miłej lektury na święta
  
 
Witam !
Od razu Ci napiszę ,że jesli faktycznie zrobisz dwie wyczynowe łady i będziesz nimi startował - to będziesz miał we mnie ( i nie tylko)prawdziwego fana
Co do porad i informacji na temat VFTS - na nszejs tronie mimo wszystklo tych informacji jest niewiele,ale myslę ,że parę osób może Ci faktycznie pomóc . Przede wszystkim pooglądaj dokładnie węgierskie strony rajdowych teamów jeżdzących ładami VFTS - adresy są w dziale linki na naszej stronie www.clublada.of.pl .
Polecam też zapoznanie się dokładne ze stroną www.zsiguli.hu , gdzie tych informacji jest naprawdę duuużo
Jesli chodzi o homologację - nie wiem jak jest z samarą ( trzeba by sprawdzić na stronie FIA) ale chyba ma ważną holmologację , bo VFTS i MT już nie więc mozliwe są atarty tylko w grupie H( ale ta własnie zaczyna się dzięki Bogu w polsce rozwijać i słyszałem juz o paru osobach budujących VFTSy w tym celu.



[ wiadomość edytowana przez: Pawel_66 dnia 2004-12-24 15:21:04 ]
  
 
Cytat:
2004-12-24 15:17:21, Pawel_66 pisze:
Jesli chodzi o homologację - nie wiem jak jest z samarą ( trzeba by sprawdzić na stronie FIA) ale chyba ma ważną holmologację , bo VFTS i MT już nie więc mozliwe są atarty tylko w grupie H( ale ta własnie zaczyna się dzięki Bogu w polsce rozwijać i słyszałem juz o paru osobach budujących VFTSy w tym celu.



No własnie nie wiem jak jest z grupą H, jeszcze niespotkałem sie na trasach RSMP z autem które by startowalo w Hgrupie, być może w GSMP to sie zgodze. A co do budowy dwóch rajdówek. Nie maja to być 2 rajdówki, jedna ma mieć takie przeznaczenie, druga jako treningówka, ale są to plany na dłuższą mete. Więc nie ś[piesz sie żeby komus kibicować Sam wiesz jak jest z finansami na sport
A ogólnie szukam materiałów po polsku, bo tylko ten język rozumiem z innymi troche gorzej ale jak cos dam rade

Pozdrawiam
  
 
Generalnie to Ladna ma homologacje do H grupy wiec spokojnie mozna zbudowac ja do RSMP dla ciekawostki podam ze w Barumie startowaly dwie 2107 , koles ktory kupil ode mnie moja ladna buduje ja do PZMotu a z moich informacji wynika ze w budowie sa jeszcze conajmniej dwie ladne wiec bedzie sie dzialo!!!
pozdrawiam kornat.
  
 
Hmmm no to widze ze bedzie sie dzialo. Rowniez nosze sie z zamiarem przygotowania mojej ladnej do sportu nio ale to plany na przyszlosc w kazdym badz razie nie wczesniej jak za rok bo wszystko kosztuje, nio moze na wiosne zaczne przeprowadzac jakies drobne modernizacje nio ale to zalezy tylko od tego czy kupie jakis samochodzik na codzien bo jak narazie lada jest rodzinnym autkiem i nie wchodzi w gre np wstawienie klatki bo 4 osobom byloby ciezko jezdzic ;P
Pozdrawiam wszystkich ladomaniakow
  
 
No - ale taka 2105 ( jak widze w profilu - w ardrzo dorym stanie) to niezły materiał na prawdziego VFTSa
paweł
  
 
o samochod trzeba dbac jak o kobiete(chociaz one to nie zawsze sa tego warte) Troszke pracy, czasu i serca w nia wlozylem ale efekt cieszy
  
 
pogadaj z Godulą ,on jeżdził 2107 w sporcie i z tego co wiem(niedawno rozmawiałem)ma jeszcze trochę sportowych gratów
  
 
Witam.mam zamiar zbudowac auto podobne do VFTS,potrzebuje wszelkich informacji na temat przebudowy,co z czym jak i gdzie..., czy ma ktos moze kontak z jakas firma ktora ma w swojej ofercie zabawki potrzebne do zbudowania takiego cacka,interesuje mnie takze przebudowa (lacznie z remontem) silnika 1600cm( walek, glowica , tloki , korbowody, kolo itd)komu moglbym to zlecic najlepiej w moim wojewodctwie(warminsko-mazurskie),czy szpera naprawde polepsza sprawnosc tego auta,bo slyszalem juz od jednego kolegi ze to raczej mit i utrudnia jazde(kolego nie sprawdzam Twoich wiadomosci tylko chcialbym znac opinie innych znawcow), zawiezeniu juz tez conieco ale jesli ktos mi jeszcze cos napisze bede bardzo wdzieczny,no najbardziej mnie interesujaca sprawa GDZIE MOZNA KUPIC TAKIE NADKOLA!!!) bo łada bez nich to jak rajdowka bez klatki, czy jest duzy problem z przeniesieniem tablicy z bezpiecznikami na deske rozdzielną,czy jest mozliwosc wstawienia obrotomierza, i lampki sygnalizujacej wysokie obroty, wszystkie sprawy zwiazane z tym autem prosilbym przesylac na moj mail kretor@wp.pl, czy przelozenie 3.9 to dobra czy raczej za szybka do "rajdowki" a jesli tak to jaka powinna byc zeby auto najlepiej przyspieszalo..... z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam kretor
  
 
Ehehehe
Najczesciej powtarzana wypoweidz ostatnimi czasy.
I ciagle te nadkola - baa wszyscy by chcieli miec takie jak ja

Ale ja nie jestem sep - nie musze byc najlepszy - spoilerki do dostania na wegrzech, albo w czechach(poszukaj lada mtx vfts)

a podzespoly do silnika mozesz dostac tu:
http://wolfmotor.fw.hu/
zarowno tez spoilerki(poszerzenia).
Z tym ze ostrzegam trzeba ostro ciac blotniki przednie i tylne, spawac, klepac itd itp.
To samo tyczy sie pasa przedniego.

Walki rozrzadu polecam z firmy havassy motorsport.

szpera to element usprawniajacy prowadzenie auta, i poslizgi.
I szpera- a nie zblokowany most(np. w skutek sapwania) spelnia swoja role nalezycie i nic nie pogarsza.
Zreszta to odczucie subiektywne - to kwestja gustu - o tym sie nie dyskutuje.

Albo jak masz 10000 pln. to pan Godula(krak. polska) na pewno zrobi ci porzadny silnik, chyba 150 konny.

Polecam linki na mojej stronce.
www.vfts.prv.pl

a zawieszenie i karoseria to do tej firmy trzeba sie skierowac
http://www.tuningkaszni.hu/

Dobra tez jest bardzo firma Protechnic
www.protechnic.hu

  
 
Cytat:
2005-01-05 19:26:52, Krzysztof-Fleszer pisze:
Polecam linki na mojej stronce. www.vfts.prv.pl



a dlaczego tam w dziale VFTS zamiast zdjec VFTSki sa foty MTXa?

a i czemu jak odciazyłes koło zamachowe to twierdzisz ze powinien bac sie gorek? przeciez jest tym samym lzejszy nie czaje...
  
 
Cytat:
2005-01-06 10:03:11, arsen pisze:
a i czemu jak odciazyłes koło zamachowe to twierdzisz ze powinien bac sie gorek? przeciez jest tym samym lzejszy nie czaje...



przy takim kole silnik szybciej wchodzi na obroty ale i szybciej zwalnia, zapewne dlatego ...
  
 
Cytat:
2005-01-06 10:32:48, dcnt pisze:
przy takim kole silnik szybciej wchodzi na obroty ale i szybciej zwalnia, zapewne dlatego ...



no tak ale jak odciazymy auto+ koło korbowody itd to przeciez to smiga nie lata a dodatkowo pojemnosc zwiekszona to juz nie czaje choc ja nie z podkarpacia i gorek nie mam takich jak wy a szkoda bym sie na nartach nauczył jezdzic wreszcie
  
 
ARSEN - Jaki MTX? W jakim dziale VFTS?

Mowisz o mojej stronie? I o guziorze fioletowym VFTS - i zdjeciami pod nim?
Jesli tak - to informuje Cie ze jest to VFTS, oryginalny katalogowy model, a nie MTX.
VFTS - ktory wyszedl z Vilna - jak sama nazwa wskazuje- "Vilniuskaja Fabrika Transportnych Srjedztw"-VFTS
A MTX to czeski(a w tedy to chyab czeskoslovenski) Metalex! I bynajmniej nie doszukalem sie zdjec mtx'a na swojej stonie, a juz w szczegolnosci pod guziorem vfts.
Zdjecia tam umieszczone to zjdecia z katalogu vftsa!

A teraz o zamachu - tj kole zamachowym.
Nie bede sie rozpisywal teoretycznie jak to wyglada - to czysta fizyka, nic innego - wiec znajdziesz to w ksiazce.
Podpowiem Ci tyle - zamach niejako magazynuje energie - tj rozpedzasz kolo zamachowe - uzywajac na to mocy silnika, i pozniej jak jedziesz pod gore to kozystasz z niej, a nie z mocy silnika.Duzo czasu i energii zuzywasz na rozpedzenie takiego kola zamachowego, ale pozniej pod gorke jedziesz spokojnie kozystajac ze zmagazynowanej energii.
Jak masz lekkie kolo zamachowe, to latwiej je rozkrecasz, i szybciej, oraz mozesz przekazac wiecej energii bezposrednio na kola.
Nie magazynujesz energii w zamachu i nie mozesz z niej w w ten sposob skorzystac.
To wlasnie kolejny kruczek w temacie tuning - to czynnosc KOMPLEKSOWA.
Musisz miec mocny silnik, aby uzyc tej mocy zamiast zmagazynowanej w kole.
Cos za cos - latwiej rozkrecasz zamach(caly silnik) ale nie magazynujesz w nim duzo energii i szybciej ja tracisz.

Czyli jadac pod gorke nie kozystasz z energii zmagazynowanej w kole, a mocy silnika.
Co sie wiaze z czesta redukcja, gdy juz silnik ma dosc.
Jak na razie moje odczucia sa odmienne, tj autko dobrze znosi wzniesienia- choc szczerze mowiac nie pamietam kiedy redukowalem biegi przed operacja odchudzania kola(i w ogle tuningu silnika, bo szlo to w parze).
Uzywam teraz na to mocy silnika, i tyle - wciskam pewnei wiecej gaz, ale auto "idzie", a nie zwalnia :_)

Czego tu nie czaic mozna?
Zwiekszona pojemnosc, ciagnie automatycznie za soba miedzy innymi wiekszy stopien sprezania, a co za tym idzie polepsza sprawnosc silnika - nie mowiac juz o innych rzeczach.



  
 
a ja ta łade miałem w katalogu MTX czyli takich n iby VFTSek exportowanych do np: angli.
a co do nie czajenia to nie czaiłem własnie czemu ma sie bac gorek skoro jest tuningnietyi odchudzony no lae juz wiem

pozdro
  
 
Otoz zapewniam Cie ze jest to VFTS i to oryginal, wg prod. p. Brundzy.
  
 
Cytat:
2005-01-07 11:39:00, Krzysztof-Fleszer pisze:
Czy na prawde nie ma nikt klapy bagaznika z 5tki - takiej co ma przetloczenia? - KUPIE!




do jakiej kasy chcesz to kupic czyli ile max bo no problemo moge ci nawet dzis powiedziec popołudniu czy cos jest..