| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-01-04 01:31:07 Czekaj, czekaj......
Zdaje się, że Espero właśnie nie ma czujnika spalania stukowego |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-01-04 01:35:34 Wydje mi sie ze posiada ale nie dam sobie nic za to uciac |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2005-01-04 01:37:17 Jeśli już chcesz lać lepsze paliwo.
To lej tylko 95 V-Power 99 nie ma sensu... Szkoda kasy |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-01-04 01:57:44 Ja nichce lac lepszego bo nie widze roznicy chce sie dowiedziec czy to ja jestem taki znieczulony Pozdrawiam A ty Zoltar czujesz cos po wlaniu v power 95???? |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-01-04 02:15:38 Z technicznego punktu widzenia benzyna 99 oktanowa może wręcz obniżyć moc silnika w takim samochodzie jak Espero, które ma silnik z niskim stopniem sprężania.
99 tylko do silników turbodoładowanych i mocno "sprężonych". |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2005-01-04 08:24:55 po pierwsze Espero niema czujnika spalania stukowegi.! macie zato selektor oktanowy.!
po drugie aby wyczuć różnice w 99+ trzeba by przystasować silnik do tego paliwa a i tak przyrost mocy byłby ledwie odczuwalny. co niepodważalne to walory tego paliwa w kwesti czyszczenia ukladu paliwowego gowno takie rozpuszcza kazdy nagar i świetnie czyści wtryskiwacze przy śmiganiu na gazie... dlatego osobiście tankuje V-Power 95 przy jeżdzie na LPG tak aby czyścił wtryskiwacze i do tego nadaje się doskonale 95 jak i 99+. |
Aldik Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-01-04 11:06:58 Każde auto lubi jakieś paliwo, jedno 95 a inne np 98, nie ma regół. Więc jeżeli raz się przekonaleś że nie czujesz różnicy to szkoda przepłacać bo nic na to nie poradzisz, po prostu "Twoje autko" lub np tylko 95 i włąśnie na tym paliwie będzie wykazywała max możliwości. |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2005-01-04 12:37:46 V power 99 jest bardzo drogi i niewarto przeplacac. Ja leje 98 i tylko 98 odkad mam ten samochod i jezdzi mi sie super na tym paliwie. Panowie mam pytanko. Nigdy nieuzywalem tych srodkow to czyszczenia wtryskow co sie dodaje do paliwa. Czy teraz moge go uzyc?? czy nic mi sie niestanie? i jeszcze jedno czy niezrobi mi sie tak jak u Lukasza Gajera ze rdza poodklejala sie i pozapychala wtryski. Zastanawiam sie czy by niedolas takiego specyfiku STP do paliwa na caly bak |
Aldik Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-01-04 13:08:45 Ja kiedyś miałem problem bo poprzednie autko nie chcialo jeździć, dolałem na ok 80l benzyny cały pojemniczak takiego środka do czyszczenia wtryskiwaczy STP i nawet się polepszyło, ale w końu okazało się że prawdziwą przyczyną złej pracy silnika był przepływomierz - wrr cholerny gaz. |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-01-04 13:59:08
a co tam rdza robila Nic sie nie powinno stac te srodki maja za zadanie rozposzczac nagary i raz na jakis czas mozna je stosowac nie wolno tyko przesadzac bo mozna sobie uszczelki porozpuszczac a co do proporcji to instrukcja powinna byc na opakowaniu pamietaj tylko aby przed uzyciem skonsultowac sie z lekarzem lu farmaceuta
faktycznie jest taka mozliwosc z tym ze jest ona trwala bo trzeba przelutowac jedna sciezke na plycie kompa i nalezy wtedy jezdzic tylko na 98 |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2005-01-04 14:49:40
A to ciekawe, skad masz takie info, bo chyba juz znamy wszystkie 4 mapy (81, 87, 91, 95), wiec co da przelutowanie jakiejsc sciezki w kompie? |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-01-04 20:16:05 Panowie, nawet nie zamierzałem pisać nic w tym temacie, gdyż odnośnie paliw było już sporo na tymże forum... Po pierwsze primo... Samochód spalając konkretne paliwo, nie kieruje się jego liczbą oktanową (co swoją drogą nie jest jednostką fizyczną), ale jego KALORYCZNOŚCIĄ, co z ww. wartością ma tyle wspólnego co... nic! Liczba oktanowa (LO) ma za zadanie W PRZYBLIŻENIU określić odporność konkretnego paliwa na tzw. spalanie detonacyjne (stukowe). Owo przybliżenie wynika m.in z: - chwiowego składu mieszanki (AFR) - obciążenia - ciśnienia atmosferycznego - temp. zasysanego przez silnik powietrza - (i jeszcze parę innych, mniej istotnych). Odporność paliwa na detonację, podobnie jak jego lotność czy współczynnik parowania (czynniki ekologiczne celowo pomijam) określa się na podstawie doboru składu chemicznego oraz tzw.natlenienia wstępnego. Dawniej do paliw dodawano dodatki przeciwstukowe jak np. czteroetylek ołowiu (którego zadaniem było też utwardzenie gniazd zaworowych), obecnie wycofany ze względów ekologicznych. Teraz w ramach "rekompensaty" stosuje się kocentraty z dodatkiem potasu (konkretnie na bazie soli potasowych), mające podobne właściwości jak czteroetylek ołowiu, ale nie zagrażające środowisku. W dużym skrócie, nie wdając się w techniczne dywagacje można powiedzieć, że: - Wyższą LO uzyskuje się skutkiem zmniejszonej kaloryczności (choć nie zawsze) - Nie ma sensu przepłacać za paiwo o wyższej LO bez zmiany stopnia kompresji silnika Wnisoki kolejne, bardziej odpowiadające tematowi: - NIE!, Silnik Espero po zlutowaniu zworek w ECU nie zmieni stopnia kompresji - NIE! Samo nalanie paliwa o wyższej LO nie zwiększy współczynnika jednostkowego momentu obrotowego. - NIE! Wyższa liczba oktanowa ma się nijak do jakości (czystości) paliwa - NIE! Nie ma sensu lać paliwa o LO = 98, gdyż fabryczny stopień sprężania dopuszcza stosowanie benzyny nawet 91 okt. - TAK! Paliwo o wysokiej jakości (czystości) utrzyuje ukł. paliwowy w dobrym stanie i zapobiega jego awariom - TAK! Przy jeździe na POLSKIM paliwie, warto co jakiś czas wlać do baku środek wiążący wodę i czyszczący ukł. paliwowy Pozdrawiam - SpeedR |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2005-01-04 20:19:47 Jak jedzie i nie grymasi to po co dolewać jakieś cuda ? |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-01-04 21:18:26 wszystko ok ale skad zalozenie ze v power nie ma wiekszej wartosci opalowej a za przyrost mometu odpowiedzialny jest jeszcze momet zaplonu i to on powinien byc opowiedzialny za jakiekolwiek przyrosty ktore w zasadzie wystepowac powinny w samochodzie z elektroniczny wtryskiem i regulacja kata wyprzedzenia zaplonu
pytanie tylko czy sa one odczuwalne a z tym lutowniem przeczytalem swego czasu w necie i jest to fabryczna furtka do jazdy na 98 i wedlug mnie polega to na tym ze na stale przestawiamy zostaje statyczny kat wyprzedenia zaplonu opis w internecie polegal na tym ze pisalo co gdzie zlutowac i ze po tej modyfikacji wzrasta v max czy tak jest nie sprawdzilem i nie mam zamiaru Pozdrawiam |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2005-01-04 21:28:28 SpeedR
Madrego to i milo posluchac |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-01-04 21:34:08 Nie chwaląc się, to napisałem to samo co Speeder (w telegraficznym skrócie |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2005-01-05 00:39:43 niewiem panowie jakie wy tam macie ksiazkowe teorie ale ja wiem jedno. Wlewam 95 do baku samochod mi poprostu niejedzie. Jest owiele slabszy. Wlewam 98 jak by dostal wiatr w zagle. i taka jest brawda a nie tam ksiazkowe wypociny |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-01-05 00:52:57
Problem w tym, że w przypadku Espero mamy bardzo ograniczone możliwości korekcji kąta wyprzedzenia zapłonu poprzez sygnały z czujników docierających do ECU. Całą zabawę z naszym ukł. zapłonowym a konkretnie z rozdzielaczem uniemożliwia nam... po prostu zasada jego funkcjonowania. Pamiętajmy bowiem, że jest to jeszcze system rozdzielaczowy, z osobną (zewnętrzną) cewką, a o koncie wyprzedzenia zapłonu decyduje tak naprawdę jego wstępne (bazowe) ustawienie oraz sygnały z czujnika obrotu wału zbierane przez czujnik Halla. Poza tym brak jest tam jakiejkolwiek elektronicznej ingerencji. Zupełnie inaczej przedstawia się sprawa z nowszymi modelami DU (Lanos; Nubira; Leganza), gdzie do czynienia mamy z cewką dwubiegunową, indukcyjną sterowaną w całości w sposób elektroniczny (poprzez ECU). Bardziej możemy "popisać się" w modyfikacji czasu i długości fazy wtrysku, choć i tak daleko nam do możliwości wtrysku piezoelektrycznego z nowego modelu Avensis' a Poza tym jest jedno ale... W Espero wtrysk ma charakter pośredni. Oznacza to mniej więcej tyle, że mieszanka dostaje się do cylindra po otwarciu zaworu dolotowego (wstępnie wymieszana). Możemy zatem zwiększyć ilość wtryskiwanej benzyny, tylko... po co? Bez zmiany (zwiększenia) dawki powietrza osiągniemy jedynie zniekształcony (wzbogacony) skład AFR. Takie manewry stosuje się wyłącznie w bardzo wysilonych jednostkach w celu schłodzenia nadmiarem paliwa wnętrza cylindra, jednak... napewno nie w przypadku seryjnej jednostki Espero. Jednym słowem - znowu nic nie osiągniemy bez zmiany faz rozrządu, a to dowodzi jedynie twierdzenia o "systemie naczyń połączonych" w przypadku każdej jednostki napędowej, a dalej - całego pojazdu. Pozdrawiam - SpeedR P.S Z momentem zapłonu warto pomęczyć się w przypadku zasilania LPG. W rzeczyswistości nie jest to takie proste. Moment zapłonu będzie miał decydujące znaczenie również w przypadku wzrostu kompresji, zatem albo modyfikacja jednostki wolnossącej, albo... dodmuch wymuszony (turbo, spręż. mechaniczna). W tym miejscu również "kłaniają się" możliwości (wydajność) seryjnego ukł. rozrządu. [ wiadomość edytowana przez: SpeedR dnia 2005-01-05 01:08:44 ] |