| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-01-07 15:00:12 Sprawdzając profilaktycznie stan oleju w moim essim, przyjrzałem się sterowaniu pompy wtryskowej i zaintrygowały mnie niewykorzystane kuliste złączki. Przejrzałem więc książkę obsługi, powertowałem w katalogu intercarsu i znalazłem brakujący element. Moje pytanie brzmi: czy to że go brakuje ma jakiś niekorzystny wpływ na pracę i żywotność silnika? przeglądając bowiem fotki aut klubowiczów, zauważyłem że nie jestem osamotniony w braku "tłumika przepustnicy".
![]() |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-01-07 15:09:22 spróbuję dorzucić fotę ![]() |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2005-01-07 15:31:40 U mnie jest. Ale raczej nazwał bym to "amortyzatorem" przy cięgnie gazu niż tłumikiem. Mam za to jeden gumowy przewód wychodzący z pompy i idący w stronę filtra powietrza, który sie po prostu kończy. O ile pamiętam, jest też drugi, krótszy z drugiej strony (nie pamiętam skąd wychodzacy), i wygląda jakby coś pomiędzy nimi powinno być (zawór, czujnik itp).
Pzdr |
marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2005-01-07 16:13:21 A ja tez nie mam tego amortyzatora Ciakwe czy jest duża róznica w tym czy on jest czy go nie ma ?? |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2005-01-08 20:32:50 Acha - mam osprzęt Boscha, jeśli to ważne. Może ta część występuje tylko w boschoskim osprzęcie?
|
hepos Sympatyk FEFK Escort MK7 BYŁ Kraków | 2005-01-08 20:37:08 Ja to coś mam, a ten kabelek idący w stronę filtra powietrza tez po prostu kończy się ;D |
marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2005-01-09 10:47:42 A ja mam system CAV i tego nie mam |
adam_84 Czarna Szczała;P Warszawa | 2005-01-09 17:51:31 a o co chodzi? :| ja tez chyba tego nie mam a mam pompe boscha (fotka w profilu) |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-01-10 13:16:29 Sprawdziłem mam system boscha. I chyba miałem ten tłumik-amortyzator, bo na kulkach widać, że pracowały. według wszystkich papierów auto jest w kraju dwa lata, i myślę że właśnie w tym czasie "pozbyło się" tego elementu. Podejrzewam że właśnie wtedy, bo po zdjęciu plastikowej osłony rozrządu widać, że blaszka pod paskiem rozrządu była cięta szlifierką kątową, i zespawana. Na takie numery stać chyba tylko naszych krajowych magików (czyt. mechaników). |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-01-10 17:00:07 Odnośnie przewodów, zrobiłem fotki i postaram się pokazać jak są poprowadzone u mnie (nie wiem czy dobrze).
Ja natomiast biorę się za szukanie usterki, która powoduje że czasami nie mogę odpalić, raz na jakiś czas poprostu nie włącza się rozrusznik, nawet go nie słychać. więc stawiam na elektrykę. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-01-11 00:41:58 Dzieki braku "amortyzorka" silnik szybciej reaguje na dodanie "gazu" |