MotoNews.pl
4 Czy do 1,5 podejdzie spreżarka klimy od 1,8 lub 2,0 (153473/26) - NT
  

Czy do 1,5 podejdzie spreżarka klimy od 1,8 lub 2,0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj odbyła się nieudana próba reanimacji klimatyzacji w moim Espero.
Klima niedziałała już od ponad 2 lat po bliskim spotkaniu III stopnia z sarną na drodze. Z braku czasu i kasy naprawę odkładałem w czasie.
2 tyg. temu wymieniłem skraplacz i dzisiaj spr. szczelność, uzupełniłem olej w sprężarce i chciałem napełnic czynnikiem.

Po przetoczeniu 400gr. czynnika włączyłem klimatyzację no i zaczeły się schody .
Po właczeniu klimy, po kilku sekundach pracy, w okolicy sprężarki coś zaczeło strasznie "jęczeć" i pojawił się smrodek palonej gumy.
Okazało się że po włączeniu, sprężarka pracuje 4-5sek, po czym staje w miejscu, a powodem jęczenia i smrodku okazał się obracajacy się pasek klinowy na zatrzymanym kole pasowym sprężarki.

Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem
Ja nie jestem pewien, czy ta sprężarka jest zatarta, czy coś ze sprzęgłem nieteges, czy może jest gdzieś zatkany układ i sprężarka staje po nabiciu ciśnienia. Ale wtedy to wyrzuciło by czynnik przez zawór upustowy.

Czy w silniku 1,5 16V jest montowana ta sama sprężarka co w silnikach 1,8 i 2,0
Czy można stosować zamiennie spr. od 1,8/2,0 do 1,5 bez przeróbek?
Na allegro widziałem spr. do Espero z ozn: 5110577
oraz spr. z ozn: 5110506
Czy czymś się różnią te sprężarki?
  
 
Wysoce prawdopodobne ze zaratła sie sprezarka, po tak dlugiej nieszczelnosci ukladu, pozostaje ci tylko sprawdzic czy po zdjeciu paska kolo bedzie sie obrcac ( przy wylaczonym sprzegle klimy). Sprezarki do Espero pewnie roznia sie mocowaniem, to standardowy zabieg w autach Daewoo
  
 
potwierdzam to co napisał Dominik - sprężarki są identyczne, różnica polega na sposobie mocowania do bloku silnika.

Nie wiem czy nie taniej (bo na pewno lepiej) byłoby reanimować starą sprężarkę, czyli jej regeneracja
  
 
nie nie nie!!!!

Sprawdziłem, że sprężarka z 1,8/2,0 nie pasuje do 1,5... Przepraszam, jeśli wprowadziłem w błąd... sprężarki są inne... Nie wiem na czym polega różnica, jednak podobno sprężarkę z 1,8/2,0 da się zamontować stosując specjalny, dorabiany uchwyt (ktoś na forum to opisywał)





[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-07-21 17:57:15 ]
  
 
Cytat:
... Przepraszam, jeśli wprowadziłem w błąd...



Jak na razie tylko zbieram informacje, tak więc Robercie nie tylko nie wprowadziłeś mnie w błąd, ale uzyskałem od Ciebie cenną informację o tym, że to są jednak inne sprężarki.
Niestety niezbyt mnie ta wiadomość ucieszyła, bo sprężarkę do 1,5 trudno znaleźć, a dorabiania jakichś uchwytów trochę się obawiam
Oczywiście jak wymontuję sprężarkę to będę ją próbował reanimować.
Może tylko zatarło się jakieś łożysko, lub jakaś pierdółka skorodowała.
  
 
sprężarki różnią się zaledwie dwoma elementami. W 1,5 jest inna 'głowica' czyli przędnia część korpusu oraz jego tylna część. Pozostałe bebechy są takie same. Nie powinno być zatem problemów z przerobieniem sprężarki z wersji 2,0 na wersję 1,5 (przekładasz te dwa elementy ze swojej sprężarki). Jednak wydaje mi się, że wówczas powstałby problem ze szczelnością korpusu i konieczna byłaby wymiana uszczelnień, więc specjalistyczny serwis i tak jest raczej niezbędny.


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-07-21 21:43:55 ]
  
 
Stawiam ze łozysko sie skonczylo....wymiana 100-200zl + uszczelnenie w okolicach 300...jak dobrze poszukasz to nowa sprezarke na gwarancji kupisz za 400zl....ja kupilem na allegro za 390,-
  
 
Cytat:
...jak dobrze poszukasz to nowa sprezarke na gwarancji kupisz za 400zl....



nową, na gwarancji za 400pln
Przeglądam często Allegro i niestety w cenie 200-400zł są tylko sprężarki pochodzace z "rozbiórki" i w dodatku z wersji 1,8 lub 2,0.
Do 1,5 ciężko coś znaleźć.
Ciekawe, czy w Nexiach 1,5 16V były montowane te same sprężarki co w Espero 1,5 16V
  
 
A od lanosa??? te sa w ciaglej sprzedazy w granicach 400-450zl za funkiel nowke nie smigana, tylko nie wiem jak to pod wzgledem koła pasowego wyglada.... Regeneracja tez nie jest zla ale zawsze miec lepiej nowa niz regenerowana jesli tyle samo $$$
  
 
Orientuje się ktoś w temacie czy sprężarka klimy z Nexi 1,5 16V jest taka sama jak w Espero 1,5 16V (czy są zamienne)?

Silnik, skrzynia biegów, jak również skraplacz klimy są identyczne jak Espero 1,5 16V, więc i sprężarka powinna być ta sama.
Ale jest różnica w oznaczeniu na sprężarce.
W Espero 1,5 16V na spr. jest kod: 5110549
a w Nexi 1,5 16V na spr. jest kod: 5110547
Czy to tylko różnica w oznaczeniu, czy różnią się budową .
Z zewnątrz wyglądają identycznie i mają identyczne mocowania.

Znalazłem właśnie taką spr. z Nexi, 100% sprawną i wymontowaną ze sprawnego, działajacego do dnia rozbiórki układu w cenie 140zł.
A na Allegro spr. do Espero 1,5 kosztują co najmniej 300zł/szt. za używkę, a regenerowane to koszt ok 600zł .

ps. Rozkręciłem wczoraj moją starą sprężarkę. I okazało się, że, nie była zatarta, lecz zastana i skorodowana wewnątrz od długiego nieużytkowania i dostępu wilgoci. Z oleju chlodniczego zrobił się rdzawy szlam. A sprężarka nadaję się już raczej na złom. Chociaż gdyby ktoś się uparł to mogłby ją przywrócić do życia, bo wszystkie częsci wewnątrz sprężarki wykonane są z aluminium, lub stali nierdzewnej, a części sa tylko pokryte grubym rdzawym nalotem.
  
 
sprawdz złacze elektryczne i przyłacze przewodow klimatyzacji, jesli jest identyczne to ja bym zakładał, ostatnio przekladalem spreżarke w lanosie i kupilem z calkiem innym numerem czesci i innym oznacezniem modelu, mocowanie tez bylo inne, dokupilem tylko wspornik zalozylem i chula jak trzeba, roznica polega na ilosci oleju wchodzacego do sprezarki..
  
 
Cytat:
sprawdz złacze elektryczne i przyłacze przewodow klimatyzacji, jesli jest identyczne to ja bym zakładał,


Wygląda na to, że są identyczne.
Sprężarkę już zamówiłem. Idzie do mnie pocztą.

Acha. Od Lanosa spr. nie pasuje. Jest to zupełnie inny model spr. i niepasują mocowania, koło pasowe, jak i podłączenia.
  
 
Do mojego Esperaka 1,5 mechanik załadował całą klimę od 1,8.
Potrzebował tylko mocowania sprężarki do 1,5 (musiałem kupić w fabryce za 110,00 zł) bo jest inny korpus silnika. Wiem, że to nie jest dokładna odpowiedź na twoje pytanie, bo ty masz całą klimę od 1,5 i zastanawiałeś się tylko nad sprężarką od 1,8 v 2,0. A u mnie cała klima jest od modelu 1,8 na silnik 1,5. Sam jestem ciekaw, co z tego wyjdzie...
Auto odbieram we wtorek...
  
 
Dzisiaj listonosz przyniósł paczkę ze sprężarką.
No i okazuje się, że sprężarka od Nexi 1,5 16V jest identyczna jak w Espero 1,5 16V. Różni się wyłącznie oznaczeniem.
Kupiłem ją za 140zł (używka z rozbiórki). Co ciekawe ceny używanych sprężarek w dobrym stanie od Espero 1,5 16V zaczynają się od 250zł.