Telepanie kierownicą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
rozkłądam ręce:
wymienione:
1. łączniki stabilizatora
2. przegub kolumny kierownicy
3. tuleje wachacza

i dalej trzęsie kiera powyżej 90 km/h
  
 
zobacz cy nie masz uszkodzonej opony albo daj koła do wyważenia miałem to samo i jak wyważyłem koła to znikło i teraz jest miodek
  
 
U mnie taki objaw sie pojawił po wjechaniu w "malutką" dziurę w drodze - pęknięta osnowa opony. A wyszło po wyważeniu. Gostek spuścił powietrze i oparł się ręką - opona w miejscu uszkodzenia załamała sie.
  
 
zwihrowane tarcze hamulcowe, galki do wymiany, drazki przekladni wybite, brak zbieznosci, nie wywazone kola, uszkodzona opona... duzo tego moze byc, ja u siebie odkrylem ze podobny problem sprawialo mi lozysko kolumny kierowniczej....
pozdr.
  
 
ja mam to samo w mk 4 ale powyzej 140 sie normalizuje
  
 
Ja bym obstawial opny, kola... Tez tak mialem na starych... Po wymianie jak reka odjal
  
 
Witam.
Mialem to samo. Po wymianie opon wszystko ustalo.
Pozdr.
  
 
to napewno opony ja tez tak miałem ale ppowyżej 190km/h i pojechałem do innego zakładu wulkanizacyjnego dołozyli 2.5 g na prawą przednia felge i było po kłopocie
  
 
no więc zrobiliśmy eksperyment, zdjąłem koła na podnosniku i wrzuciłem bieg i rura, do 90 km/h spokój powyżej telepanie, zdjąłem tarcze, tepelania brak, ale odkryłem co innego jakby lekko biły półosie??? czy tarcze moga dawac aż takie wibracje???
  
 
Chłopie, jakie Ty eksperymenty robisz..... przełóż koła tył na przód, albo lepiej od kogoś, komu nie bije i zobacz czy się poprawi. Podnoszenie samochodu i rozbienie takich testów jest bez sensu - masz nieobciążone zawieszenie, wszystko wisi, nie jest dociskane, hgw jak to się będzie zachowywało??
Wg mnie eksperyment bezsensowny
  
 
A nie wiesz czy tarcze moga wywoływac takie duże wibracje i to tylko do 130 km/h bo powyżej tej predkości wszystko się normalizuje
  
 
Gdyby tarcze były skrzywione i miały bicia przy hamowaniu miałbyś wyczuwalne duże dragania na kierownicy a przy dużym skrzywieniu tarcz przy delikatnym hamowaniu chce wyrwać kiere z rąk i trzęsie sie cały przód wiem bo miałem w sierce a to bolączka tych wozów.
  
 
A może ten ciężarek przeciw wibracjom na ośce (prawej) poluzował się czy przesunął ?
  
 
tarcza moze dawac takie efekty, jak hamujesz bije bardziej?
  
 
A czy to mozliwe zeby się tarcze hamulcowe wyprostowały. Bo u mnie strasznie biła kierownica przy hamowaniu, a teraz przestała
  
 
Aha, telepanie zaczeło się po wymianie klocków hamulcowych, więc może to one się po prostu dotarły?? Czy istnieje taka możliwość??
  
 
Cytat:
2005-01-06 11:15:09, MasterCheat pisze:
A czy to mozliwe zeby się tarcze hamulcowe wyprostowały. Bo u mnie strasznie biła kierownica przy hamowaniu, a teraz przestała


nie ma mowy prędzej klocki sie ułożyły, albo to była inna przyczyna
  
 
tarcza przewaznie sie krzywigdy jest mocno nagrzana a dodatkowo jak jeszcze wjedziesz w kaluze... nie ma mozliwosci zeby tarcza sie wyprostowala, chyba ze ja przetoczysz. prawdopodobnie bylo cos innego
  
 
Kiedyś wymieniłem kumpeli w mk4 całe zawieszenie nowe żadnych półśrodków dodatkowo wymiana tarcz klocków itd itd i biło przy hamowaniu nie wziołem pod uwagę opon bo wizualnie były super po wymianie na nowe zimówki żadnych trzesawek i telepotań okazało się że opony gdzieś tam miały pęknięcia siatki stalowej niewidoczne gołym okiem. Tak jak napisał Kiełek weż od kogoś na próbę koła i załóż sobie i sprawdź z reguły za bicia i drgania w 90 % odpowiedzialne są koła.
  
 
ciężarki na półosiach, a kto ma zdjęcie gdzie one powinny być?