| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Orion Polonez Caro Łódź | 2003-01-23 10:41:59 Hej ,
Mam taki problem nie wiem czy to duzy czy maly ale lepiej dmuchac na zimne . Zawsze gdy rano jest odpalany samochod czyli pocalonocnym staniu cos mocno wali w silniku Jak mowielem wczesniej jest to tylko po dlugim postoju co wnioskuje ze z silnika splywa olej i pare chwil jedzie na sucho Olej to TECAXO mineralny , zmienany jakeis 20 tys kilometrow temu |
Hrumak Miłośnik FSO Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2003-01-23 10:46:53 Ladnie Jurek o samochod dbasz , pieknie |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2003-01-23 11:24:35
Jak tak bedziesz robil to silnik coraz szybciej bedzie pil Ci olej. Rozumiem ze dolewasz co 1000km 0,7 oleju ale zeby z tego powodu przedlurzac wymiane oleju 2 krotnie Niestety nie umiem Ci pomoc z tymi stukami |
Hrumak Miłośnik FSO Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2003-01-23 11:43:45 No dobrze , ale ... 13 to nie 20k |
![]() leopold ATU 1,6 GLI Józefów k/warszawy | 2003-01-23 11:59:12 myśle że to sąsiad wali żeby zmienić tłumik na cichszy |
![]() leopold ATU 1,6 GLI Józefów k/warszawy | 2003-01-23 12:01:26 a swoją drogą to jednak uważam że czestsze zmiany oleju dobrzze wpłynął na silnik myślę że to panewki |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2003-01-23 12:07:20
Popieram |
WALA OPEL Kadett GT Pleszew | 2003-01-23 12:26:30 Cześć!
Mogą to być panewki ale na niskich obrotach zaraz po dłuższym postoju to tylko w wypadku gdy pompa olejowa już jest aut ale wówczas to by sie utrzymywało niezależnie od tego czy zimny czy ciepły! (Jakie masz ciśnienie). Jednak panewki najlepiej słychać w wyższym zakresie obrotów a zwłaszcza jak już się silnik rozgrzeje i olej jeszcze bardziej rozrzedzi!. Winą tego niezłego stukotu może być zbyt duży luz na którymś z zaworów w miarę jak się rozgrzewa silnik to cichnie! Może któryś popychacz się wyrąbał! Utarta krzywka wału! Albo zacięty zawór pompy olejowej! Jest wiele możliwości! |
Orion Polonez Caro Łódź | 2003-01-23 13:28:30 ups Zaworki byly ustawiane tydzien temu . Wymienie olej i zobaczymy Ja od tego silnika wiele nie wymagam i tak juz cud ze ma 227 tys na liczniku i prawie ze 30 % tego przebiegu spedzil z przyczepa |
WALA OPEL Kadett GT Pleszew | 2003-01-23 13:41:20 No jeśli już jest taki przebieg to może być przyczyna dobrze już zużytych tłoków, wytartych cylindrów i pierścieni. Dlatego przy odpaleniu w pierwszej chwili może wystąpić taki stuk na skutek kantujących się tłoczków z pierścionkami które mogą uderzyć parę razy o powstałą bruzdę na cylinderkach! a potem jest już oki!
Co do oleju jeśli nie chcesz wymieniać bo praktycznie przy takim spalaniu wymiana jest nie konieczna! To należy pamiętać tylko o wymianie filtru olejku! To jest najważniejsze! |
Cosmo Miłośnik FSO PN 1,5/Warszawa M-20 Łódź | 2003-01-23 20:49:09 Nasz popszedni Polonez też przejechał 200tyś i też mu pod koniec waliło przy odpalaniu. Okazało się że to były wytarte panewki (a właściwie już ich brak) i wybyty z tego powodu wał. wał nie nadawał się już do szlifu)
Pozdrawiam Cosmo |