Czy do lady byly montowane gazniki Webera??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam pytanko.Czy do Lad, ktorejkolwiek wersji, byly montowane gazniki na licencji Webera ??
Chodzi mi o gazniki do silnikow 1300. Jesli tak to jakie byly srednice zwezek wewnatrz gaznika.
Bylbym wdzieczny za info...
  
 
No, panowie. Przeciez jezdzicie swoimi Ladziankami i cos niecos grzebiecie w swoich furach. Moze ktos ma jakas ksiazke i zagladnie tam??
  
 
Jakie Webery? Poziome? Pionowe? Pojedyncze? Podwójne?

Czy chodzi o gaźnik systemu Webera ( taki np. jak w polonezie) czy raczej oryginalny Weber?

W 5 różnych książkach jakie posiadam nie napisano nic o pochodzeniu oryginalnych ładowskich gaźników...nie pada ani razu nazwa Weber.
  
 
Jesli chodzi o poziome podwojne, to przychylam sie do stwierdzenia ze OWSZEM byly montowane.
Ale nie Webery, a Solexy.
Glownie opieram sie na tym, ze :

-gdzies w krak ponoc jezdzi Niwa z 2 gaznikami - fabryka.

-kolektor ktory zalozylem, jest normalnie jak fabryczny od lady-chodzi mi o to ze pasuje jak zaden inny - lepiej niz oryginal - w najdrobniejszym szczegole wygla mi na oryginalny - wszedzie gdzie trzeba rowki, zaglebienia, wsjo pasuje jak klocki lego a nawet lepiej!(no chyba ze po prostu zostal tak doskonale dopasowany-wrecz perfekcyjnie-ale watpie)
Kolektor ponoc pochodzil wlasnie z Niwy.(GB)

-Widzialem zdjecie Niwy na 2 gaznikach(solex)do wgladu- i kolektor wyglada centralnie jak ten moj - i ponoc to jest oryginalna Niwa z oryginalnym zasilaniem.


Jesli chodzi o "zwykly" nazwijmy to polonezowski Weber, to chyba byly montowane tez w ladzie, ale to jak i w przypadku poldka/fiata byla chyba licencja Weber, a nie centralnie Weber.
Ale glowy nie oddam.
  
 
a miski kolorowe a gazniki w MTX-ach?? to tam chyba weberczaki montowali a to była taka w sumie usportowiona cywilnianka pchana głównie do angli...
  
 
Cytat:
2005-01-10 23:16:16, wilu136 pisze: Chodzi mi o gazniki do silnikow 1300.



Co do Nivy to rzeczywiście już pisaliście na forum o takim solexoowym zestawie, ale przy silniku 1300 to chyba nikt takiego układu nie widział?
  
 
Witam - my się chyba spotkaliśmy w Niepołomicach na WOSP
Koledze nie chodzi o webery o jakich myslisz fleszer , ale o ile się nie mylę o gaźnik typu Weber.
Więc - tak były montowane gaxniki na licencji Webera lub solexa - a rosyjskie wersje mają symbol DAAZ ( o ile dobrze pamiętam )
W przypadku np. łady 2101 z silnikiem 1,2 litra jest to gaxnik "typu Weber" 32 DSR.
O ile też dobrze pamiętam chodziło CI o dane gaźnika od łady 1,3
= poszukam.
Grzegorz - ja mam książke, w kórej piszą własnie gaxnik "typu weber" Ale licencji to ruscy raczej nie kupili- tylko ją zwędzili
Paweł
  
 
CHyba wszystkie te dane mam w książce ABTOMOBILI BA3 - ale jakbysś mu powiedział jak to się nazywa po rosyjsku to będe wdzięczny i napisze CI ile ma srednicy
Paweł

Już chyba znalazłem - ale dla gaźnika typu Weber 32 DSR
średnica przekroju węższego przekroju gardzieli dużej - 23mm
- i gardzieli małej -10,5mm



[ wiadomość edytowana przez: Pawel_66 dnia 2005-01-12 22:57:31 ]
  
 
O parametrach gazników montowanych w Ładach dowiesz sieTUTAJ




pzdr
CHIO
  
 
Witam
A przypadkiem na Weberowskich gaznikach nie sa oparte te samarowskie?.. bo powiem szczerze jakoś konstrukcyjnie wydają mi się bliższe tym od Poldka, niz tym z wczesniejszych klasyków, które są wzorowane na Solexach, takich jakich były uzyte we włoskich Fiatach?
  
 
Samarowskie są na licencji Solexa


CHIO
  
 
Chodzi mi wlasnie o te gazniki niby polonezowskie.

Potrzebuje zwezek ktore sa montowane w gardzieli zaraz nad przepustnica. Polonez 1500 ma 1st 24mm , 2 st -26 a to za duzo na 1300.
Gaznik ze starego fiata125p 1300 jest ciezko znalezc, wiec moze lada bedzie takie cos miala bo to tez niby fiat.
Ta pierwsza zwezka 23 by pasila ale ta druga 10.5mm to cos malo, bardzo malo.

No to teraz pytanie. W jakich ladach byly te webery podobne do polonezowskich??

Dziekuje wszystkim za zainteresiwanie...
  
 
1 stopien to prawie zawsze 21 lub 22 mm (w gażnikach Łady)
2 stopien to zawsze 25 mm
Różnią sie też średnice przepustnicy:
1 - 28 mm
2 - 32 lub 36 mm
Teraz konkrety
1st 22 mm
2st 25 mm
Gażnik typ DAAZ 2107-1107010
montowany w samochodach Łada 2107, 21043, 21053, 21074
Wiadomości zaczerpniete Stąd
orazStąd

pzdr
CHIO
  
 
Cytat:
2005-01-13 13:27:39, wilu136 pisze:
lada bedzie takie cos miala bo to tez niby fiat.



przyjacielu nie obrazaj mych uczuc
  
 
Nie chce tu nikogo urazac, ale cos z fiata ma i tego sie nei da ukryc, wstydzic tez sie nei ma co.
Tak wiec, jesli kogos urazilem niby fiatem to sorki.


O te wiadomosci mi chodzilo, wielkie dzieki wszystkim za zainteresowanie.
Jak nie znajde gaznika fiata 1300 to bede szukal takiego z lady.


Jeszcze raz dzieki...
  
 
Witam
Bo to wcale nie niby fiat, tylko nieodrodne dziecko fiata , więc masz racje, nikogo nie powinienes urazić ani zastydzić, przynajmniej klasyki, bo juz samary to już inna bajka...
Gażnik Solexa od klasyków, jest bardzo podobny do tego z Mirafiorek, konstrukcja identyczna, inne przekroje i dysze,
co tych Samarowskich to nie jestem przekonany, np, regulacja wolnych obrotów, prze mechaniczne uchylenie przepustnicy to charakterystyczne dla Webera, kilka innych szcegółow również przemawia za pierwowzorem Webera
  
 
A nie lepiej załatwic kawałek aluminiowego wałka i dotoczyć gardziel na średnicę taka, jaką tylko chcesz? Przy okazji można zmienić lekko kształt gardzieli na bardziej optymalny Ja mam gaźnik od Poloneza 1500 w swojej Ładzie 1300 i mam gardziele oraz dysze jeszcze większe niz w oryginale. Coprawda cały silnik mam zmieniony, to mi wszystko ŁADnie gra Jak chcesz konkretna gardziel, to mi napisz na priwa, mam kilka sztuk

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Z tym dotoczeniem to nie taka latwa sprawa. Bardzo pracochlonna, dokladnie dobrac srednice i przewezenia. Koszty robocizny wyszlyby wiecej niz kupic uzywke gaznik na szrocie.

POszukam na ul. POdzamcze i mozne znajde, a jak nie to sie zglosze.

Akurat takie zwezki potrzebuje bo przerabiam gaznik poloneza , zeby wsadzic do skody i zrobic miksery w gazniku. Te zwezki to beda wlasnie takie male miksery, a gaz bedzie podawany do korpusu gaznika, a nie standardowo do miksera na gorze.
  
 
Ja mam gaźnik Polda z dorabianymi (większymi) gardzielami o zmienionym kształcie przewężenia. Nie ma tam nic bardzo skomplikowanego.
Kształt jest zmieniony dla lepszego odsysania benzyny, ale skoro masz gaz, to nie jest Ci to potrzebne. Na gazie możesz mieć większe gardziele, najwyżej zwiększysz minimalnie podawanie gazu i napewno bedzie lepiej śmigać ,zwłaszcza na wys. obr. Masz teraz gardziele 24 i 26. Weberek od DF1300 ma 23 i 25. Zostaw te gardziele i delektuj sie jazdą Czytałem na forum FSO AK, że ludzie jeżdżacy na gazie wyjmowali całkiem gardziele i rozpylacze aby auto miało lepszego kopa. Uniemożliwiało to coprawda jazdę na beznynie.


-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
No tak, ale wyjecie zwezek calkowicie uniemozliwi mi podawanie gazu od razu przed przepustnice.Bez zwezek to chyba dalej na mikserze jezdza, a to mija sie z celem raczej , bo dolot i tak jest zdlawiony.

Te dysze 23/25 sa juz przetestowane w takim samym silniku i jednak najlepiej sie sprawdzaja.