| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2005-01-10 18:51:48 To ten ktos sie tak zna na systemie dzialania oprzyrzadowania silnika, ze lepiej go wiecej nie sluchaj |
lukas101 ORION 1.6EFI LPG Łowicz | 2005-01-10 20:56:15 u mnie na gazie obroty są stabilne, a na PB głupieje, dlaczego? |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-01-10 21:05:33 bierzesz klucz oczkowy 8 albo 10, podnosisz jedną stronę samochodu, podstawiasz podpórkę, wchodzisz od spodu, machasz łapami przez 5min. i silniczek jest w Twoich rękach. Potem czyścisz i przez kolejne 5 min. zakładasz. Z przygotowaniami i myciem łapek powinieneś się zmieścić w 45min. Potem dobrze zrobić resecik kompa (choć nie wiem po co). Jak czyścić - kiedyś był wątek. |
lukas101 ORION 1.6EFI LPG Łowicz | 2005-01-10 23:07:25 no to jak wreszcie , krokowy ma związek z gazem??? |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-01-11 07:24:00
identyczny jak z benzyną - reguluje wysokość obrotów biegu jałowego. To że się je ustawia w instalce to inna bajka, bo ustawia się tam dawkę LPG dla wolnych obrotów, żeby były takie same jak na Pb. |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2005-01-11 08:50:14
Z tym, że koledzy rozmawiają o potocznie nazywanym "krokowcu", czyli zaworku/boczniku dodatkowego powietrza - w niektórych Essich jest to silnik krokowy o wielu położeniach, w niektórych tylko elektromagnes. A w 1.4i jest (powiedzmy) silnik krokowy, ale on steruje przepustnicą i nie ma NIC wspólnego z tamtym "ktokowcem". Tutaj wysuwa się trzepień, który orpowiednio nastawia przepustnicę. Niby do podobnych celów one służą, ale jak byś chciał rozebrać krokowca w 1.4i i czyścić jakiś kanał powietrzny - to powodzenia Pozdr |
scanik ESCORT Katowice | 2005-01-11 20:06:28 Chasmo DZIEKI WIELKIE bo juz w sobote miałem go zamiar czyscić |
Madex Red Essi Flair 1.3 Ostróda | 2005-01-12 07:47:27 Witam serdecznie - rozbierałem silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy (czerwony lub czarny) u mnie jest taki sam jak w 1.4 - jeśli chodzi o silniczek to należy go wykręcić - rozwiercić 3 nity którymi jest znitowany i w środku jedyne co można zrobić to spryskać go wd40 - jeśli chodzi o czujnok położenia przepustnicy to można go rozebrać ale wówczas uszkodzimy obudowę - a w środku jest ścieżka oporowa i 3 cienkie blaszki przesuwające się po tej ścieżce - jedyne co można zrobić to przesmarować ścieżkę oporową i (to już patent |