BMW samo się naprawia i kocha obroty!:D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Autko stało pare dni i odpaliłem hmm i coś stuka, taki cyk cyk cyk w silniku, wrr wnerwiłem się, mówie sobie nie nie - nie będę znów rozbierał silnika, aaale przejechałem się, no tak delikatnie kawałeczek hmm zgasiłem, stało pare godzin, hmm znów odpalilem i wwrrrr znów coś cyk cyk cyk, no cóż mówie sobie pie...le ide spać. Nie spałem!. W dzień miałem prace i zapomniałem, alee pamięć niezawodna.Znów myśle. Auto niezarejestrowane stoii takie biedne samo w garażu.Mówie sobie pier....e. Odpaliłem wwrrr znów cyk cyk cyk, myśle, myśle, poojechałem najpierw powoli, zagrzał się no i pooo gaazie ile fabryka dała, no ale, radość nie trwała długo, bo tu już 100 a ja na osiedlu , ale wybadałem teren i znów po gazie, dałem mu troszkę w tyłek, okno otwarte, ja krótki rękawek i klapki, garaż otwarty ja daleko, ucho przy oknie, słyszę piękny klank.Myśle sobie będę chory, potem myśle ee nie będe trza pracować .. to auto chyba zostanie w moich rękach. No i pojechałem do garażu, wjeżdżam wysiadam, słuucham i co!>! ciisza, pięknie chodzi ani nie cyknie - myśłe sobie, nooo BMW, nie ma jak BMW, wszystko ok. Myśle sobie to auto musi jeździć jak go skonstruowana! czyli na obrotach . Zamknołem garaż, odszedłem spokojny Pewnie na wolnych olej nie dochodzi wszędzie gdzie powinnien , aaalbo za długo stał Teraz już nie myśle, jutro odbieram polskie tablice w Komunikacyjnym
  
 
znam ten dzwiek i czasem rano tez u mnie cos tak klepie przez moment chociaz silnik troche mniejszy mechanik mi tlumaczyl tak samo to wlasnie olej musi sie rozejsc, i u mnie to raczej wystepuje przy niksich temperaturach.
  
 
tolo84 - wiesz...lubie Cie - teraz to juz mnie całkowicie uspokoiłeś.
  
 
niby nic powaznego ale jednak to chyba oznaka ze cos jest nie tak, moze zly olej ?? samochod nawet po tygodniu bez jezdzenia nie powinien wydawac takich dzwiekow moim zdaniem.. a moze to ma cos wspolnego z tymi samoregulatorami zaworow? poczekamy az jakis mechanik sie wypowie
  
 
popychacze!!
  
 
Marcin i co z tymi popychaczami??
wrr już Was nie lubie

Aa kiedy dodam gazu to cyka coraz szybciej!
Nie byłe tego jak jeździłem i jak kupowałem, pojawiło się tylko teraz jak auto dłużej stalo, no i po dzisiejszej jeździe znów znikło

[ wiadomość edytowana przez: Aldik dnia 2005-01-11 20:39:26 ]
  
 
mamy sie tym nie przejmowac
  
 
hehe tak powiedział mechaniik?
  
 
no tak Marcin mowil i cale szczescie bo w Twoim samochodzie to naprawa tego by kosztowala calkiem sporo ;]
  
 
To hydrauliczne popychacze zaworów !!!!!!!!!!!!!
Słychac je na zimnym silniku albo gdy długo auto stało bez odpalania.To niestety oznaka zuzycia oczywiscie nie ma co sie przejmowac ale olej proponowałbym lac tylko ten z najwyzszej półki - szczęściarze którzy maja auto jezdzone tylko i wyłacznie na full syntetyku najlepiej 5w50 .Kto smaruje ten jedzie.
A tak poza tym to prawda ze silniki BMW lubia wysokie obroty i o dziwo wtedy mniej pala niz przy spokojnej jeździe. Dodam ze wielu moich znajomych ma juz ponad 300 tyś kilometrów i ich 6 cylindrówki nie wykazują oznak zmęczenia. Jesli słychac popychacze to lepeij częściej zmieniac olej i dawać " w pędzel" wtedy gdy wskazówka temperatury ustawi sie pionow na srdoku wskaźnika nigdy na zimnym.
  
 
u mnie niestety byl lany jakis hu***y olej o ktorego marce nawet nie slyszalem i to pewnie dlatego sie szybko zuzyly te popychacze :/
  
 
Ja mam metke że ok 25 tyś km temu był wlany oryginalny olej bmw 0W/40 i ostatnio dolałem Mobila 0W/40
  
 
Cytat:
Ja mam metke że ok 25 tyś km temu był wlany oryginalny olej bmw 0W/40 i ostatnio dolałem Mobila 0W/40

to ile ty przejeżdżasz na oleju
  
 
Ja to autko dopiero kupiłem, świeciły się dwie zielone kropki jak kupiłem, po przejechaniu ok 1300km zgasła jedna. Przegląd był robiony ok 10 miesięcy temu, według książki serwisowej. Ale może w tym modelu tak jest że wymienia się co np 30 tyś. Nie wiem, a może ktoś wymienił później, skasował licznik i metke zostawił, nie mam pojęcia. Auto mam od grudnia.
W Alfie np serwis zaleca wymiena co ok 20 tyś, dokadnie nie pamietam.
Jeżeli będe jeździć to olej na pewno zmienie, ale hmm po 1wsze zastanawiam się na jaki czyli czy też 0W/40 czy może 5W/40 ?!?, no bo po drugie na razie nia mam kasy, a tam wchodzi coś 7,8 litra, a litr tego 1wszego kosztuje ok 45-50zł

[ wiadomość edytowana przez: Aldik dnia 2005-01-11 23:31:01 ]
  
 
Cytat:
może w tym modelu tak jest że wymienia się co np 30 tyś.

no fakt może i tak być
  
 
Ja też zawsze wymieniałem ok 10 tyś, bo uważałem że tak być powinno, chociaż np pamiętam,że znajomy w Probe miał zalecane co 8000km. W mojej poprzedniej E32 wymieniałem według wskazań i wychodziło coś ok 12 tyś, ale ja jeżdżę w 95% po miescie. Jeżeli np ta beemka jeździła głównia na trasy to może ten wskaźnik jakoś inaczej to liczy. Wiem że w starszych beemkach kropki znikały wedle przejechanych km a w nowszych (nie wiem jakich) według odpaleń, km i jeszcze jakiś czynników!
  
 
normalnie śmiac mi sie chce jak czytam co piszecie o olejach. jak słowo daje już tyle sie o tym tu napisalem a wy dalej swoje. co to za klasyfikowanie oleju klasami lepkosciowymi??? 10W/40 w zasadzie nic nie mowi o jakości oleju tylko o jego przydatnosci w konkretnej strefie klimatycznej! w tej klasie lepkościowej może byc olej dobry jakosciowo (SH np) jak i husteczkowy (SD np). dla przykładu podam że selektol SD był w klasie 15W/40, a mobil 1 SH tez występuje w tej klasie. pod wzgledem jakości dzieli je przepaść. jeśli nie chcecie posłuchac mnie to weźcie TE UWAGI sobie do serca.
pozdrawiam
  
 
Heheh Marcin wiem wiem, aleja i tak tego nie kumam, jak idziesz do sklepu to kupujesz olej według klas, czyli5/40 10/40 itd i wiadomo mi oby nie wlać do silnika np 5W/40 oleju który jeździł na 5W/40/
Reszty nie zakumam chodźby nie wiem co Po za tym jaki masz wybór wśród olejów!?!?
  
 
Cytat:
Reszty nie zakumam chodźby nie wiem co


to proste jak drut. zajrzyj do linka z poprzedniego mojego posta.
Cytat:
Po za tym jaki masz wybór wśród olejów!?!?


jaki? zajebisty! przepraszam za wyrażenie, ale to prawda. z olejami tak sie porobiło jak z piwem. jest tego cała kupa. sa lepsze i gorsze, a i z beczki tez leją.
pozdrawiam
  
 
Cytat ze strony:
"Myli się jednak ten, który wlewając olej syntetyczny do starego samochodu myśli, że poprawia warunki pracy silnika. Nie należy bowiem zmieniać oleju mineralnego na syntetyczny w przypadku silnika, który przez dłuższy okres był eksploatowany na oleju mineralnym. Syntetyk mając lepsze własności myjąco-rozpuszczające może doprowadzić do zablokowania układu smarowania na skutek wypłukania starych nagarów czy szlamów. Konsekwencje takiego przypadku mogą być o wiele poważniejsze z kosztowną naprawą silnika włącznie. Nie zaleca się także mieszania olejów ze sobą, gdyż zastosowane w nich dodatki mogą nie zadziałać zgodnie z przewidywaniami. Niektórzy jednak potrafią "oszczędzać". Znany mi jest przypadek kierowcy, który w Octavi TDi stosował olej mineralny!"

- no i to mi wystarcza, bo jak inaczej mam dobrać olej, czy masz wybór wśród oleju np 0W/40 ( bo taki najprawdopodobniej był to taki chciałbym wlewać) Mobila ? - jest ten jeden i koniec, nie ma podziału na jakość tego oleju po za klasami lepkościowymi?!?!