E-36 2.0 24V m-50, krztusi sie.....i strzela

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,

Problem wystepuje w ww aucie,filtry swiece zmienione, cewki...podobno za równo chodzi na wonych obrotach jak na cewki ale dokładnie nie zostało to sprawdzone.

Jakie sa efekty...najczesciej przy ruszaniu delikatnym potrafi nawet i sekunde sie zastanowic niczym pojedzie czasem strzela jak przy gazie, moc na wyzszych obrotach jest ok.

Spotkaliscie sie z czyms takim??
  
 
Cytat:
2005-01-14 14:38:11, Trociniarz pisze:
cewki...podobno za równo chodzi na wonych obrotach jak na cewki ale dokładnie nie zostało to sprawdzone.



o co w tym zdaniu chodzi ??
  
 
Cytat:
2005-01-14 14:38:11, Trociniarz pisze:
cewki...podobno za równo chodzi na wonych obrotach jak na cewki ale dokładnie nie zostało to sprawdzone



To że silnik chodzi równo na wolnych obrotach wcale nie oznacza, że cewki są dobre. Przeczytaj notkę pod tym linkiem:

Ignition Coil Failure M50 Engine

Możesz mieć właśnie ten problem. W moim silniku właśnie był taki problem.
Warto spróbować to sprawdzić. Możesz na próbę przełożyć cewki z innego silnika.

Jeżeli stwierdzisz że problem tkwi w cewkach, czeka cię zakup nowych.

Cewki zapłonowe:
BMW 12 13 9 066 468
Bosch 1 227 030 077
Beru 0 040 100 014 (ZS 014) - razem z wtyczką

Wtyczki (łącznik pomiędzy cewką a świecą):
BMW 12 13 1 730 521
Bosch 1 354 489 085

Polecam też włożyć dobre świece (platynowe, wymiana co 100 tys km)

Świece zapłonowe:
Bosch FGR7DQP (0 242 235 617)
NGK BKR6EQUP (V-Line 30)
Beru UXF79P (0 002 335 906)

  
 
Ja za platnówki płaciłem 400zł ;( ale do Alfy, dzięki Bogu to V6 a nie Twin spark!
  
 
Cytat:
2005-01-14 15:52:51, Aldik pisze:
Ja za platnówki płaciłem 400zł ;( ale do Alfy, dzięki Bogu to V6 a nie Twin spark!



Te, które wymieniłem w poprzedniej odpowiedzi kosztują 50-60 zł za sztukę.
  
 
to niestety też daje 300-360 zł Ale rzeczywiście wiele osób chwali NGK i jak platynówki to podobno bardzo długo wytrzymują.
  
 
Cytat:
2005-01-14 16:23:22, Aldik pisze:
Ale rzeczywiście wiele osób chwali NGK i jak platynówki to podobno bardzo długo wytrzymują.



A ja mam platynówki Bosch FGR7DQP (0 242 235 617) i też je chwalę
  
 
ALE W TWIN SPARKU WYMIENIA SIE RAZ NA 100TYS ALE FAKT SZTUKA DO 1.4 16V TS KOSZTUJE 450ZŁ
  
 
Cytat:
2005-01-14 15:52:51, Aldik pisze:
dzięki Bogu to V6 a nie Twin spark



Jeśli w tym porównaniu masz na myśli M50, to jest to rzędowy 6-cylindrowy silnik, a nie V6
  
 
mial na mysli alfe 166 3.0 V6
  
 
Tak, ale mi chodziło o ilość cylindrów, a raczej świec, bo do 4cylindrowej Alfy Twin Spark wchodzi 8 świec z czego 4 inne i 4 inne(krutsze)) A do Alfy V6 wchodzi 6 jednakowych swiec, czyli przede wszystki dwie mniej (czyli taniej) A wogóle do T.S są jak wyżej pisałem róznowymiarowe świece i wogóle są o wiele droższe. Fakt wymienia się je raz na 100tyś, ale te NGK platynowe też co tyle samo, przynajmniej tak mówią w serwisie, podobno po 50 tyś warto wyciągnąć i sprawdzić jak wyglądają, ale hmm po co jak autko będzie dobrze chodzić.
  
 
Jeśli mówimy już o świecach do BMW, to warto przeczytać

BMW High Performance Platinum Spark Plug Application Chart

Warto przeczytać ten biuletyn i dowiedzieć się, dlaczego świece platynowe są lepsze od zwykłych. Nie chodzi tu tylko o długą żywotność.
Jest to biuletyn techniczny BMW (niestety amerykański). Są tam wymienione silniki, które występują na rynku amerykańskim. Świece platynowe mają również zastosowanie w europejskich silnikach M40 i M43.

Biuletyn wskazuje jeden typ świecy "High Performance" NGK BKR6EQUP sprzedawaną pod numerem BMW 12 12 9 071 003. Obecnie świeca ta jest sprzedawana również pod numerem NGK V-Line 30 i jest dostępna w każdej hurtowni motoryzacyjnej. Oprócz tej świecy BMW sprzedaje w tej klasie świece Bosch FGR7DQP pod numerem BMW 12 12 0 141 871. Również te świece są dostępne w każdej hurtowni. A ponadto firma Beru oferuje podobne świece Beru UXF79P.