Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2003-08-18 10:21:48 moze to był wałek produkcji: Made in Garaż Stryja HongKong ?? Wiesz ile podrabianego szajsu tego typu jest na rynku, ze wzglę wysoką cenę orginału ?? Pozdrówka i powodzenia.. |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2003-08-18 10:28:10
ha, właśnie Made in Garaż pilnikiem piłowany (zwane potocznie rzemiosłem) pasuje!!! A ten co niepasuje miał być najlepszy z najlepszych. No i jak wytłumaczyć fakt że takie wałki (nie pasujące) znalazłem też w innych sklepach?? Natomiast jeśli chodzi o cenę to różnica dochodzi do prawie 100 PLN. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2003-08-18 10:41:48 A ja mysle Dominik ( mój imienniku zresztą) - ze jednak to ta jedna z podrób Ci nie pasowała... Gwarantuję Ci ze to nie był orginał. A ja osobiście polecam i tak wałki Świątka....
Goscie sprzedają ze to niby najlepszy z orginałow - a w rzeczywistosci mają na nim największa przebitkę cenową - czyli zysk - dlatego upychają badziwie jako superturbomegagiga ultra szybki i fabryczny wałek Plus ... Tak wiec - moze masz i rzemiosło teraz, ale innego stryja i z innego Garażu ale w tym samym miescie ![]() [ wiadomość edytowana przez: Ramzes_II dnia 2003-08-18 10:46:46 ] |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2003-08-18 10:47:28
![]()
Jeśli tak jest to tych wałków w sklepach jest sporo! Ustalę producenta (taki mam zamiar) zawioze mu blok i wałek i niech go przy mnie założy jeśli krzywka się nie obróci to on (producent) ZEŻRE TEN WAŁEK ![]() Teraz kwestia czy ktoś z Was miał podobne doświadczenie?? |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-08-18 11:39:18 Jak z Olem montowalismy jego walek, to nie bylo problemu. Sa 2 wyjscia: albo kupiles nie taki, jak trzeba (sprzedawcy nie zawsze wiedza co maja w sklepie i co jest do czego), albo trafiles jakis faktycznie chory egzemplarz... |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2003-08-18 11:46:33 Cześć Likier ![]() To tych chorych egzemplarzy jest sporo w sklepach, bo w kilku były te co ja miałem... p.s. kiler likier czy Twoja ikonka to jakiś epizod ze Zlotu ![]() [ wiadomość edytowana przez: Dominik dnia 2003-08-18 11:48:36 ] |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-08-18 11:57:30 Tak, moja ikonka to epizod ze zlotu, ktorego jakos nie pamietam - to chyba fotomontaz ![]() |
arturw Miłośnik FSO Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2003-08-18 16:37:18 Wydawało mi się że wszystkie GLI miały elektryczną pompę paliwa ale mogę się mylić. Jeżeli tak jest to faktycznie są dwa rodzaje wałka i nie widzę tu żadnej niedorubki tylko modyfikację krzywek. Czy jesteś pewien że krzywka ta była przesunięta a nie szersza ? I czy przypadkiem wszystkie krzywki nie były szersze ? Często producenci modyfikują niektóre elementy podnosząc ich trwałość i być może w tym przypadku miała miejsce taka modyfikacja, która mogłą być możliwa dopiero po wyeliminowaniu z silnika aparatu zapłonowego. Szersza krzywka będzie miała większą trwałość od wąskiej bo współpracuje większą powierzchnią ze szklanką, i przez to siła nacisku rozkłada się na większa powierzchnie, a jak wszyscy chyba wiemy wałki rozrządu w Poldku miały tendencję do wycierania się i to całkiem szybko. Myślę że to jednak było celowe działanie a nie niedoróbka a Ty trafiłeś nie na ten model wałka co potrzebowałeś - albo sprzedawca był niepoinformowany do jakiej dokładnie wersji silnika ten wałek jest przeznaczony, i dał nie ten co trzeba. |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-08-18 17:14:15 Cześć
aco było nabite na ostatnim czopie wałka W czy H czy nic i jak był wykonany chodzi o ten co sie nie przekręcał? czy był czarny czy siwy, czy taki grafitowy (po fosforanowaniu) ostanio zmieniałe w swoim CARO+ ale na fabryczny H |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2003-08-19 10:32:42 Więc tak: litera W była na końcu wałka zużytego - to pamiętam. Szerokości krzywek nie mierzyłem, ale wyglądała na nie zmienioną.
Nie ma aparatu ale jest przecierz napędzana pompa oleju, tym samym kółkiem zębatym. Więc aparat czy jest czy nie ma nic nie zmienia (nie mylę się?). Co do koloru to miałem tyle tych wałków w łapie że już nie pamiętam który jaki był , ale przewijały się faktycznie szare (grafitowe) i czarne. |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-08-19 11:02:22 Dobrze myślisz z tym napędem - czy aparat jest, czy nie to nie ma nic do rzeczy, wałek napędza kołem zębatym pompę oleju i dlatego pierwsza krzywka jest troche sfazowana od strony kółka zębatego. Jaki ma symbol wałek, który założyłeś? |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2003-08-19 11:08:21 Właśnie nie pamiętam symbolu, stary miał literkę W. Jescze jedno sobie przypomniałem: ten co nie chciał się obracać miał troszkę mniejszy kanalik olejowy (niż ten co sie obracał) w miejscu gdzie zakłada cię tą duża aluminiową panewkę czyli z przodu. |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-08-19 11:15:37 Kanalik olejowy czy ten rowek na płytkę ustalającą? Pewnie to jakaś podróba ale napewno nie Świątek bo ten dobre robi prawie jak orginał, mam jego 91 w Caro- tuningu |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2003-08-19 11:19:40 Rowek na zabezpieczenie (płytkę ustalającą ) był identyczny, chodzi o kanalik olejowy. Od Swiątka wałek to nie był bo już ustaliłem że producent ma siedzibę w Bielsko Białej. Co oznaczają te litery W i H o których piszesz?
Ile kosztuje wałek u Swiątka? [ wiadomość edytowana przez: Dominik dnia 2003-08-19 11:20:17 ] [ wiadomość edytowana przez: Dominik dnia 2003-08-19 11:21:14 ] |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-08-19 11:58:14 W-silnik wzmocniony 1500 i standart 1600 z gaźnikiem i wtryskiem Abimex
H-silnik z popychaczami hydraulicznymi z wtryskiem Bosch i MPI-Delphi wałki Świątka-zobacz szczegóły |
Marjusz 80' 2.0 i T3 WrocłaW | 2003-08-21 21:11:24
1. Heh! Coś chyba nie tak, krzywka i tak chodzi, że tak to ujmę "kantem", aby wymusić obrót szklanki, więc im szerzej to wcale nie lepiej. Wycieranie mogło być spowodowane tym, że elementy które "po sobie chodzą" zrobione były z materiałów o różnej wytrzymałości. Pan Heinrich z Wrocławia, który modyfikuje i regeneruje wałki wałki rozrządu zawsze napawa owe elementy tym samym twardym materiałem. Co daje dużą wytzymałość nawet przy silnikach, które przygotowuje do sportu. Wiem, że gwarancja na jego krzywki jest praktycznie nieograniczona. Robi to od ponad 25 lat. "Starej daty" więc z tych uczciwych... (z autopsji) Ostatnio dowiedziałem się, że klient może testować przez 2 tyg. wałek i jeżeli mu się nie podoba to można oddać lub poprosić o inny model krzywek. Ważne jest jednak to, że przygotowuje On wałki pod konkretne przeróbki jakie często ludzie u siebie w silnikach robią i dlatego zwroty z tego co wiem się nie zdarzają. Po dokładniejsze info. można dzwonić 071/ 325-43-67, otwarte maja od dziewiątej. Mam w moim PF 125p (1.4TC) dwa wałki przez niego modyfikowane i trzeba powiedzieć, że pałeru to dostało niezłego(robił z resztą cały silnik, taka wersja turystyczno-sportowa ). ![]() |
![]() nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2003-08-22 22:18:06 a ile kosztuje regeneracja walka i czy zrobi do PF 1300 :] ![]() ![]() |