MotoNews.pl
  

Problem z elektryczną szybą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Swoją E36 kupiłem z uszkodzoną szybą elektryczną. Okazało się, że była złamana aluminiowa prowadnica mechanizmu jej podnoszenia. Na szrocie kupiłem używaną prowadnicę i po jej zamontowaniu przez chwilę było OK. Za niedługi czas podczas podnoszenia szyby coś szczeliło i szyba nie podnosiła się równo do góry. Okazało się, że połamały się jakieś plastikowe zaczepy, które wymieniałem w serwisie już kilka razy i dalej dzieje się to samo. Szyba w miarę przyzwoicie zjeżdża w dół, ale do góry coś ją trzyma z przodu i wyskakuje z uszczelki w drzwiach, tak że muszę ją ustawić i dopychać rękami. Gdzieś wyczytałem że być może zużył się jakiś metalowy element, który mógł się zdeformować, ale nie wiem co to jest dokładnie. Czy ktoś z Was się z czymś takim spotkał
  
 
Musisz rozkręcić boczek drzwi i spojrzeć co jest nie tak. Porównaj do szyby sąsiedniej - może zauważysz jakieś różnice zmoany. Inaczej można sobie gdybać.

Pozdrawiam.
  
 
Najczęstszą przyczyną problemów z przekrzywianiem się szyby
w czasie jej podnoszenia są zużyte plastikowe prowadnice (zaczepy).
Jeśli szyba podnosi się krzywo, oznacza to że jeden z zaczepów nie
trzyma i zgięte są ramiona podnośnika. Po takim zgięciu podnośnik jest
do wymiany (razem z zaczepami). Nie wystarczy wymienić samych zaczepów, gdyż ramiona
podnośnika nie mają już odpowiedniej sztywności i będą się zginać nadal.
 
 
jeżeli szyba przy podnoszeniu idzie do przodu to nie masz tylnej prowadnicy szyby sprawdź to dokładnie
  
 
A czy moglibyście na przykładzie tego rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA31&mospid=47436&prod=19920600&btnr=51_2055&hg=51&fg=10

pokazać (np. nr elementu) o które dokładnie prowadnice i zaczepy wam chodzi ???
  
 
nr 12 i 13
o to mnie chodzi
  
 
Cytat:
2005-01-13 19:51:53, hz10 pisze:
nr 12 i 13 o to mnie chodzi


Dzięki hz10, wszystko sprawdzę w sobotę z racji pracy.

Jeszcze jedno. Przy pierwszej naprawie zmieniłem cały element numer 1 (z linku który podałem), gdyż jedno z jego ramion było urwane. Czy moje problemy mogą mieć związek z jego uszkodzeniem lub zużyciem (jak pisałem był używany).


[ wiadomość edytowana przez: a_pawel dnia 2005-01-13 20:25:09 ]
  
 
Cytat:
2005-01-13 20:14:28, a_pawel pisze:
Przy pierwszej naprawie zmieniłem cały element numer 1 (z linku który podałem), gdyż jedno z jego ramion było urwane. Czy moje problemy mogą mieć związek z jego uszkodzeniem lub zużyciem (jak pisałem był używany). [ wiadomość edytowana przez: a_pawel dnia 2005-01-13 20:25:09 ]



Element nr 1 to podnośnik. Jeżeli założyłeś używany, to pewnie jedno z ramion było kiedyś zgięte i prostowane. Taki podnośnik jest do wyrzucenia. Kup sobie nowy podnośnik oraz wszystkie nowe ślizgi (element nr 2), a skończą się problemy.
  
 
Cytat:
2005-01-13 22:08:11, zyggy pisze:
Element nr 1 to podnośnik. Jeżeli założyłeś używany, to pewnie jedno z ramion było kiedyś zgięte i prostowane. Taki podnośnik jest do wyrzucenia. Kup sobie nowy podnośnik oraz wszystkie nowe ślizgi (element nr 2), a skończą się problemy.


Jedno z ramion podnośnika, które jest przymocowane do szyby za pomocą ślizgów jest skrzywione. Przez to ślizgi pękają i ramię spada. Jak sądzicie, czy jeśli zacznę prostować to ramię i kupię nowy ślizg to będzie ok, czy od razu kupić nowy podnośnik (ile on może kosztować, bo za używany dałem 150 zł). Czy aluminium da się wogóle prostować a jeśli tak to czy nie będzie się odkształcać na nowo???
  
 
Ramion podnośnika nie ma sensu prostować. Raz skrzywione będzie się nadal odkształcać. Należy kupić nowy podnośnik - cena ok. 300 zł. I tu mam uwagę - przed kupnem używanego warto dowiedzieć się ile kosztuje nowy, albo spojrzeć w katalog. Podałeś nawet link do katalogu do strony z podnośnikiem. Tam jest cena 78,68 USD. U nas należy tą cenę przemnożyć średnio przez 4.
  
 
A czy mógłby mi ktoś doradzić czym nasmarować szybę w prowadnicy po jej wyczyszczeniu i czy w ogóle czymś smarować?
Chodzi mi o to, aby szyba jeździła sobie w górę i w dół lekko, bez oporów.